|
کدخبر: 174207

نکاتی که قبل ازدواج باید بدانیم

برای قرن‌ها، در میان بیشتر فرهنگ‌ها، بکر بودن با خوبی و فضیلت برابر شده است. با گذشت زمان، ارزش باکره بودن کاهش یافت. امروزه، بیشتر دنیای غرب، بکارت را از ویژگی‌های مهم شریک زندگی نمی‌داند و داشتن رابطه جنسی قبل از ازدواج کاملاً قابل قبول است و اغلب حتی قابل انتظار است.

سبک زندگی نکاتی که قبل ازدواج باید بدانیم

برای قرن‌ها، در میان بیشتر فرهنگ‌ها، بکر بودن با خوبی و فضیلت برابر شده است. با گذشت زمان، ارزش باکره بودن کاهش یافت. امروزه، بیشتر دنیای غرب، بکارت را از ویژگی‌های مهم شریک زندگی نمی‌داند و داشتن رابطه جنسی قبل از ازدواج کاملاً قابل قبول است و اغلب حتی قابل انتظار است.

به گفته دکتر متخصص زنان و مشاور جنسی، این نوع ذهنیت عمدتا به این دلیل است که ارزش‌های سنتی ما هنوز به شدت در ما نهفته است. یکی از رایج‌ترین سوالاتی که می‌شود این است " از کجا بفهمم عروس یا دوست دخترم باکره است؟ تنها پاسخی که می‌توان به این سوالات داد این است که راهی برای دانستن وجود ندارد.”.

در واقع این مسئله چندان مهم نیست. هنوز مردانی را پیدا می‌شوند که شکایت می‌کنند و می‌گویند همسرمان در شب اول عروسی دچارخونریزی نشده است و از این رو، آنها گمان می‌کنند که او باکره نیست. واقعیت این است که وجود پرده هایمن که پاره می‌شود و منجر به خونریزی می‌شود نشانه قطعی باکره بودن نیست. برخی از زنان بدون آن به دنیا می‌آیند، برخی از زنانی هستند که انعطاف‌پذیری در آنها وجود دارد و هرگز پاره نمی‌شود، در حالی که برای برخی دیگر چنان شکننده است که ممکن است یک فعالیت کمی شدید بدون اینکه حتی خودشان متوجه شوند، آن را پاره کرده است. فقط با معاینه دختر نمی‌توان به دختر باکره بودن یا نبودن دسترسی یافت، مگر اینکه بارداری را پشت سر گذاشته باشد یا خود بگوید که رابطه جنسی داشته است.

یک هایمن دست نخورده نشانه مطمئنی برای بکر بودن نیست. زنان می‌تواند در اثر فعالیتهای غیر جنسی مانند ورزش‌های شدید، رقص، نشستن روی اسب روی دو چرخ و غیره پاره شود.

برای یک باکره لازم نیست که در نخستین بار رابطه جنسی خونریزی کند. در واقع، طبق آمار، تنها ۴۲ درصد زنان اینگونه هستند. با پیشرفت‌های فعلی در فن آوری پزشکی، یک جراح پلاستیک می‌تواند به راحتی لایه‌ای از بافت را برای شبیه‌سازی به هایمن بازسازی کند. به یاد داشته باشید، بکارت و پاکدامنی تنها معیارهایی نیست که بر اساس آن ازدواج سعادتمندانه بنا شود، صداقت و اعتماد از ویژگی‌های بسیار مهم‌تری است که هر دو شریک باید داشته باشند.

آیا من برای او کافی خواهم بود؟

گناه جنسی عواقبی به همراه دارد. یکی از آن عواقب، نبرد با ناامنی در زندگی است. وقتی یکی یا هر دو همسر در مقابل ناامنی تسلیم می‌شوند به طور مداوم عشق، وفاداری یا تمایل همسر خود را زیر سوال می‌برند پایه اعتماد از بین می‌رود. شما نمی‌توانید یک ازدواج پرعشق داشته باشید در حالی که در تردید هستید.

وقتی همسرتان قبلاً تجارب جنسی داشته است چگونه می‌توانید به این آگاهی برسید که کافی هستید؟

  • در مورد گذشته‌های جنسی خود صادق باشید.
  • در مورد انتظارات جنسی واضح باشید.
  • تمام افکار مشکوک و ناامن را دور کنید.
  • همسرتان را باور کنید وقتی می‌گوید شما خوب هستید.

آیا واقعاً گذشته در گذشته است؟

عاقلانه است که بپرسید، "آیا گذشته واقعاً در گذشته است؟" گناه جنسی ذاتاً پنهانی است. اگر آشکار نشود، در تاریکی پنهان است.

ضروری است که گذشته در گذشته بماند. گذشته همسرتان یک برگ برنده نیست. وظیفه شما این است که در کنار همسرتان بایستید، از زندگی جدید او در مسیر حمایت کنید و در برابر وسوسه مقاومت کنید. هرگز گذشته خود را در برابر آنها نگه ندارید. اگر خدا گناه آنها را بخشیده است، شما حق ندارید از بخشش دریغ کنید.

بزرگترین مسئولیت شما اول، در برابر خدایی است که شما را آفریده و دوم، در برابر همسری است که شما را دوست دارد. شما باید به تصدیق مطلوب بودن همسرتان اشاره کنید و به آنها دلیل اعتماد به عشق خود را بدهید. برای فراموش کردن گذشته و نادیده گرفتن آن می‌توانید از مشاوره خانواده کمک بگیرید.

چگونه می‌بخشم و فراموش می‌کنم؟

برای همسر باکره، بخشش ممکن است سخت‌تر باشد. عشق کامل ترس و سختی را از بین می‌برد، اراده خداوند برای ازدواج شما یک عشق جسورانه و بدون ترس نسبت به یکدیگر است که ناامنی مانع آن نمی‌شود. ما در کلینک روانشناسی مستانه می‌توانیم به شما کمک کنیم تا همسرتان را بطور کامل ببخشید همانطور که خدا شما را بخشیده است.

توجه به این نکته مهم است که اگرچه همسران باکره ممکن است از گذشته جنسی شریک زندگی خود سواستفاده کنند، اما همسر آنها نیز به دلیل پشیمانی از گناه است که کنار آنها مانده‌اند. آنها فکر می‌کنند که آنها اگر بتوانند دوباره این کار را انجام میدهند و آرزو می‌کنند که این اتفاق نیفتد، اما چنین نیست. در یک ازدواج مانند این باید ارتباط مداوم و لطف مداوم وجود داشته باشد. اساس اعتماد همیشه باید در بین زوجین وجود داشته باشد.

آیا می‌توانم این سابقه جنسی را کنار بگذارم و متعهد شوم که هرگز آن را بیان نمی‌کنم؟

وقتی او گذشته خود را اعتراف کرد و توبه خود را از رفتارهای گذشته تأیید کرد، شما هم ببخشید. در آخرین مرحله، فراموش کردن را انتخاب کنید.

فراموش کردن گناه به این معنی نیست که دیگر به یاد نمی‌آوریم که این گناه وجود داشته است. این بدان معنی است که ما آگاهانه تصمیم می‌گیریم در مورد آن فکر نکنیم. ما تصمیم می‌گیریم که آن را در گذشته رها کنیم و بر وضعیت فعلی روح شریک زندگی خود تمرکز کنیم. ذهن ما معطوف به این واقعیت است که خداوند شریک زندگی ما را پاک کرده است و آنچه در گذشته انجام شده است دیگر هیچ تأثیری در هویت وی و رابطه او ندارد.

نتیجه

آنچه بیشترین تاثیر را در روابط خواهد داشت طبیعت و اخلاق دختر است نه بکارت او، شرط اساسی با کسی که ازدواج میکنید این خواهد بود که خانواده شما را درک کند و شما را با خصوصیات و اخلاقیاتتان بپذیرد. ازدواج پیوندی است که در آن اعتماد و درک از عوامل اصلی هستند، این روابط باعث فداکاری‌های زیادی برای هم می‌شود.

در جامعه ما هنوز تعداد کمی از افراد وجود دارند که فکر می‌کنند باکرگی برای ازدواج یک ضرورت است. قضاوت درباره یک دختر بر اساس بکر بودن نشان می‌دهد شما فقط یک موجود نزدیک بین هستید. در ادامه اگر علاقمند هستید می‌توانید مقاله "ازدواج با دختری که باکره نیست" را مطالعه کنید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها