|
کدخبر: 172307

تاثیر قهوه بر بالا رفتن فشار خون

قهوه به عنوان یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در سراسر جهان مصرف می شود. رایحه بی نظیر، عطر و طعم دلپذیر و افزایش انرژی با نوشیدن قهوه باعث محبوبیت زیاد آن شده است.

مطالعات متعددی نشان می دهند نوشیدن قهوه منجر به افزایش موقتی فشار خون می شود که می تواند ۳ تا ۴ ساعت ادامه یابد، اما آیا بیماران مبتلا به فشار خون می توانند قهوه مصرف کنند یا برای آنها خطرناک است؟

آیا بیماران مبتلا به فشار خون باید از نوشیدن قهوه اجتناب کنند؟

بیماران مبتلا به فشار خون نیازی به اجتناب کامل از نوشیدن قهوه ندارند، اما به طور قطع باید مصرف قهوه خود را محدود کنند زیرا قهوه به دلیل دارا بودن کافئین می تواند مشکلاتی را در افراد مبتلا به فشار خون بالا ایجاد کند. اگر بیمار مبتلا به فشار خون هستید باید قبل از قرار دادن قهوه در رژیم غذایی روزانه خود با پزشک مشورت کنید. افرادی که مشکل فشار خون ندارند، اما به طور روزانه قهوه مصرف می کنند در ابتدا فشار خون بالا را تجربه می کنند، اما بدن در طولانی مدت به تدریج به مقدار کافئین عادت می کند.

یک فنجان قهوه حاوی ۱۰۰ میلی گرم کافئین است. حد ایمن مصرف کافئین کمتر از ۳۰۰ میلی گرم در روز است، بنابراین اگر شما عاشق سرسخت نوشیدن قهوه سخت هستید بهتر است مصرف خود را برای ایمنی بیشتر به ۲ تا ۳ فنجان در روز محدود کنید.

عوارض جانبی نوشیدن قهوه که باید مراقب آن باشید

حتی اگر نوشیدن مقادیر متوسط قهوه مشکلی برای شما ایجاد نکند، اما بیماران مبتلا به فشار خون باید در مورد برخی از علائم هوشیار باشند. بی خوابی، اضطراب، سوزش معده، ریفلاکس اسید و سردرد از جمله علائم رایجی است که بیماران مبتلا به فشارخون ممکن است پس از مصرف قهوه تجربه کنند. در چنین وضعیتی بهتر است در صورت تشدید علائم به سرعت به پزشک مراجعه کنید.

چه زمانی بیماران مبتلا به فشار خون باید از نوشیدن قهوه اجتناب کنند؟

بیماران مبتلا به فشار خون بالا به ویژه قبل از انجام هرگونه فعالیت سخت و شدید مانند ورزش، دویدن، وزنه برداری و کاردیو باید از نوشیدن قهوه خودداری کنند. ورزش و فعالیت بدنی می تواند فشار خون را افزایش دهد و همراه شدن آن با نوشیدن قهوه ممکن است مشکلات بیشتری را به وجود آورد.

 

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظر