|
کدخبر: 168207

ترفندهایی برای خوشمزه شدن فلافل

فلافل خوراکی هست که بیشتر مردم خاورمیانه‌ای دوست دارند. این غذای خیابانی همانند گلوله‌ای سرخ شده هست. فلافل از نخود و ادویه‌جات تهیه می‌شود. این غذا در خاورمیانه و به‌ویژه آبادان، اهواز، بندرعباس، بیروت، دمشق و بغداد زیاد استفاده می‌شود.

سبک زندگی ترفندهایی برای خوشمزه شدن فلافل

فلافل برگرفته از کلمه «فلفل» هست اما کلمه فلافل در اصل به معنی گلوله نخود است. بر اساس منابع تاریخی فلافل غذایی مصری هست که توسط قبطیان مصر (مسیحیان مصر) برای روزهای روزه‌داری مسیحیان آماده می‌شد. این غذای پرطرفدار در خانه و رستوران‌های خیابانی تهیه می‌شود. شاید شما هم جز کسانی باشید که فلافل بیرون را به خانه ترجیح می‌دهید. بهتر همراه ما باشید تا در خصوص فوت‌وفن تهیه فلافل برای شما بگوییم.

مهم‌ترین دلیل خوشمزگی فلافل‌های حاضری که در غذای فوری و ساندویچی‌ها می‌خوریم، ادویه‌ها و چاشنی‌های خاصی موجود در آنها هست که بو و مزه خاصی به این غذا می‌دهد. همان‌طور که گفتیم این غذا اصالت عربی دارد که در ایران خصوصاً جنوب پرطرفدار است. نکته مهم این که فلافل به دلیل استفاده از نخود پخته در تهیه آن ارزش غذایی بالایی دارد. استفاده زیاد فلفل در نوع اصلی این غذا آن را به این نام معروف کرده است.

راهکارهایی برای تهیه فلافل خوشمزه

فلافل توپکی سرخ شده از نخود و ادویه‌جات هست که به جای سرو با گوجه و خیار شور اکثراً با ترشی سرو می‌شود. برای تهیه فلافلی لذیذ باید بدانید که فلافل‌های بیرون معمولاً از ماش، نخود، بادمجان، عدس و سیب‌زمینی تهیه می‌شوند. همچنین می‌توانید از زیره سیاه و سبز استفاده کنید. اگر مایه فلافل شما شل نباشد، حتماً فلافلی خوش‌قیافه خواهید داشت. در کنار فلافل از ترشی انبه یا بادمجان استفاده می‌شود که واقعاً لذیذ هست. در زمان پخت هم باید به داغ بودن روغن توجه کنید تا فلافلی ترد داشته باشید. برای سرخ کردن فلافل حتماً از ظرفی کوچک و نچسب استفاده کنید. بیش از ۵ دقیقه فلافل‌ها را سرخ نکنید، تردی بیش از اندازه شکل فلافل را خراب می‌کند.

اگر احساس کردید مایع اصلی فلافل شما خشک شده است، داخل مایع فلافل از لیموترش تازه استفاده کنید، این کار بافت فلافل را نرم و لطیف می‌کند.

باید و نبایدهای فلافل خوری

فلافل غذایی هست که باید در شرایط اضافه‌وزن، یبوست و کلسترول بالا چند نکته را رعایت کنیم.

اگر دارای اضافه‌وزن هستید، نان کمتری همراه فلافل مصرف کنید.

اگر دچار یبوست شده‌اید، همراه فلافل نان‌های سبوس‌دار و سبزی خوردن استفاده کنید.

اگر کلسترول بالایی دارید، کمتر فلافل بخورید و در صورت مصرف، در کنار لوبیا سبز و کدوسبز بخارپز شده میل بفرمایید.

ارزش غذایی فلافل

 ۱۰۰گرم فلافل معادل ۶ عدد فلافل کوچک شامل این موارد می‌شود:

جدول

پیشنهادهایی برای بعد از فلافل

نوشیدن یک لیوان چای نعناع بعد از فلافل شما را سرحال می‌کند. هندی‌ها همراه با این غذا نوشیدنی به اسم لاسی استفاده می‌کنند که این نوشیدنی نوعی دوغ با طعمی شیرین هست که از میوه تهیه می‌شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها