|
کدخبر: 167224

با خواص و طریقه مصرف جینسینگ آشنا شوید

جینسینگ گیاهی نیرو بخش برای بدن هست و برای حفظ سلامتی بدن و هماهنگی فعالیت‌های حیاتی نقش مهمی را ایفا می‌کند. تمامی خواص این گیاه در ریشه آن وجود دارد.

سبک زندگی با خواص و طریقه مصرف جینسینگ آشنا شوید

جینسینگ گیاهی مقوی و نیروزا است که به گیاه جوانی و نوش دارو نیز معروف است. از این گیاه برای بهبود عملکرد حافظه، کاهش استرس، درمان ناتوانی، سستی و سایر علائم ناشی از فرسودگی و افزایش سن استفاده می‌شود. نام این گیاه در کتب مختلف متفاوت هست.

تاریخچه جینسینگ گیاه نیروزا

از "جنسه " و " جنسا " در کتاب‌های سنتی و عربی به کار برده شده است. در فرانسه و انگلیس Ginseng و Asiatic ginseng و chinese ginseng نامیده می‌شود. جینسینگ گیاهی است از خانواده عَشقه Araliaceae و نام علمی آن Panax ginseng است. جالبه بدانید جینسینگ در سال‌های قبل و در زمان امپراتوری ارزش بالایی داشت و امتیاز جمع‌آوری و نگهداری آن بر عهده امپراتوران بود. در قرن ۱۷ میلادی، کشیشی کانادایی جینسینگ را در سراسر امریکا پخش کرد که به نام “جینسینگ امریکایی” معروف شد و امروزه نیز به صورت گسترده و به ویژه در ویسکانسین و انتاریو قابل دسترسی هست.

محل رشد جینسینگ

جینسینگ گیاهی با ریشه گوشتی هست که در مناطق بومی شرقی آسیا و شمال امریکا رشد می‌کند. مردم چین، تایلند، منچوری، ویتنام، کره و سرخپوستان امریکایی از این گیاه به عنوان دارویی اساطیری استفاده می‌کنند.

چای جینسینگ توصیه‌ای عالی

برای تهیه چای جینسینگ باید حدود ۱ تا ۳ گرم ریشه جینسینگ را به آب در حال جوش در ظرف غیرفلزی مثل قوری ریخت. بعد شعله را کم می‌کنیم تا حدود ۲۰ دقیقه چای جینسینگ دم بکشد. بهتر این چای را در حالت سرد یا ولرم مصرف کرد.

خواص جینسینگ

به طور کلی جینسینگ برای بهبود حافظه، گشایش ذهن، افزایش نیروی جسمانی، تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری‌ها، رفع استرس، رفع خستگی، ضعف و بی‌حالی، افزایش قدرت و توان سیستم قلبی و عروقی، افزایش توان تحمل و پایداری، پیشگیری از سردرد، درمان مشکلات خواب، مقابله با علائم پیری و فرسودگی (عوارض ناشی از افزایش سن)، افزایش شادابی و نشاط، تنظیم فشارخون، تنظیم سوخت‌وساز و متابولیسم بدن، تنظیم سطح قند خون بدن، کاهش اثرات منفی ناشی از یائسگی، افزایش میل جنسی در دوران یائسگی، رفع و یا بهبود مشکلات جنسی در خانم‌ها و د آقایان، سلامتی پوست زنان، متعادل ساختن چربی پوست، تنظیم هورمون‌ها برای تحریک میل جنسی در خانم‌ها، تنظیم تولید استروژن در تخمدان خانم‌ها، تنظیم قاعدگی، تقویت ایمنی بدن زنان، کاهش خطر ابتلا به سرماخوردگی و عفونت در زنان توصیه می‌شود.

درمان پف چشم

یکی از خواص جینسینگ، درمان پف چشم و خط زیر چشم است که ظاهر پوست را زیباتر می‌کند. برای درمان پف چشم و جوان‌سازی پوست از ماسک جینسینگ و عسل استفاده کنید که مخلوطی از روغن جینسینگ با عسل و آب هست.

جینسینگ برای کاهش وزن

نوعی از جینسینگ‌ها با افزایش سوخت‌وساز بدن، میزان انرژی را زیاد می‌کنند. بر اساس مطالعات جینسینگ نوع Panax، دارای خواص کاهش وزن است. برای لاغری باید چای جینسینگ را مصرف کرد.

خواص جینسینگ برای زنان باردار

بر اساس باور مرم چین جینسینگ خواص فوق‌العاده‌ای برای زنان باردار دارد؛ زیرا عوارض بارداری نظیر استفراغ و سرگیجه را کنترل می‌کند. البته یکی از خطرات مصرف بیش از اندازه جینسینگ در بارداری، افزایش خطر خونریزی در هنگام بارداری است.

جینسینگ دوای درد دیابتی‌ها

بر اساس مطالعات متعدد جینسینگ سطح قند خون افراد مبتلا به دیابت نوع دو را کاهش می‌دهد و به عنوان درمان طبیعی برای این بیماری به کار می‌رود. علاوه بر این جینسینگ حساسیت به انسولین را بهبود بخشیده و به کاهش سطح قند خون و هیپرگلیسمی در افراد دیابتی کمک می‌کند. همچنین تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۴ انجام شده نشان می‌دهد که مصرف جینسینگ باعث کاهش قند خون ناشتا در افراد دیابتی و افراد سالم می‌شود.

  • هادی ارسالی در

    من درروزی 2شات قهوی مینوشم جنسینگ راچه ج وری مسرف کنم

ارسال نظر