|
کدخبر: 166467

نکات طلایی برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا

سبک زندگی نکات طلایی برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا

 یکی از راه های مهاجرت به کشور کانادا، ویزای استارتاپ این کشور است. برنامه ویزای استارتاپ کانادا به این دلیل طراحی شده است که کارآفرینان با توانایی ایجاد بیزینس های نوآورانه که توان ایجاد کار برای شهروندان کانادایی را داشته و قابل رقابت در عرصه جهانی باشند را جذب بازار کار کشور کانادا شوند. اگر شما نیز ایده ای نوآورانه ای در سر دارید که می توانید از نهاد های تایید شده حمایت دریافت کنید، شما نیز قادر خواهید بود تا به کانادا مهاجرت کنید. برای دسترسی به ویزای استارتاپ کانادا باید به نکات طلائی زیر دقت داشته باشید.

یک بیزینس واجد شرایط داشته باشید

بیزینس واجد شرایط دارای تعاریف خاصی است به این صورت که هر متقاضی باید حداقل 10% از سهام و حق رای یک شرکت را داشته باشد (تا 5 نفر می توانند به عنوان مالک درخواست کنند) و آن که متقاضی به همراه سازمان تایید شده ای که طرح او را حمایت می کنند بیش از 50% از حق رای شرکت را در اختیار داشته باشند.

همچنین در زمانی که فرد اقامت دائم خود را دریافت می کند باید در کشور کانادا مدیریت تجارت خود را به صورت فعال به عهده داشته باشد. همچنین قسمت عمده فعالیت های تجاری آن بیزینس باید در کشور کانادا اتفاق بیوفتد و تجارت به صورت رسمی در کانادا ثبت شده باشد.

نامه حمایت از سازمان های مشخص شده دریافت کنید

شما باید یک نامه حمایتی از یکی از سازمان های تعیین شده (یک گروه تجاری که برای سرمایه گذاری یا حمایت از استارتاپ ها تایید شده است) دریافت کنید. برای این کار شما نیاز خواهید داشت که با این سازمان ها ارتباط برقرار کنید تا بدانید چگونه می توانید حمایت آن ها را جلب کنید. سپس باید آن ها را متقاعد کنید که ایده ای که در اختیار دارید، ارزش حمایت آن ها را خواهد داشت. در صورتی که متقاعد شوند، به شما نامه ای مبنی بر آمادگی حمایت از شما داده خواهد شد.

فرایند تایید ایده شما در هر سازمان متفاوت خواهد بود و برای دریافت نامه حمایتی آن ها شما به الزامات متفاوتی نیاز خواهید داشت. برای مثال ممکن است یک سازمان از شما بخواهد که ایده تجاری خود را شخصا تشریح کنید یا آن که از شما خواسته شود یک طرح اقتصادی جامع با جزئیات را ثبت کنید.

همانطور که گفته شد، زمانی که با یکی از سازمان های تعیین شده به توافق رسیدید، به شما یک نامه تحویل داده می شود که در زمان ارسال درخواست ویزای استارتاپ کانادا باید آن را نیز به ثبت برسانید. در حقیقت این مدرک نشان می دهد که ونچرکپینال ها، انجل اینوستر یا بیزینس انکاباتور ها از ایده تجاری شما حمایت می کنند.

سازمان حامی شما همچنین یک گواهی را برای اداره مهاجرت کانادا ارسال می کند که برای بررسی پرونده مهاجرتی شما الزامی است. اداره مهاجرت و آفیسر سفارت ممکن است برای تایید پرونده مهاجرتی شما مدارک بیش تری را از شما بخواهند. در صورتی که این نامه فراهم نشود، درخواست شما برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا رد خواهد شد.

تسلط به زبان را افزایش دهید

یکی از مدارکی که شما قطعا به آن نیاز خواهید داشت، مدرک معتبر زبان انگلیسی یا فرانسوی است. در صورتی که به هر دو زبان تسلط داشته باشید می توانید مسیر موفقیت کسب و کار خود در کانادا را هموار تر سازید. برای این که تسلط خود به یکی از زبان های رسمی کانادا را اثبات کنید، باید از یک نهاد تایید شده در کانادا مدرک رسمی دریافت کنید و نتیجه آن را هنگام درخواست خود ارائه دهید. عدم وجود مدرک زبان با حداقل نمره در نظر گرفته شده منجر به رد شدن درخواست شما خواهد شد.

برای این که بتوانید واجد شرایط شناخته شوید باید به صورت جداگانه در مهارت گفتاری، شنیداری، درک مطلب و نگارش حداقل CLB 5 را به دست آورید. در صورتی که نتوانید حداقل های خواسته شده را فراهم کنید نیز درخواست شما رد خواهد شد.

سرمایه کافی در اختیار داشته باشید

شما باید بتوانید قدرت رایزنی خود را افزایش دهید، در صورتی که با یکی از اینکوباتور ها به توافق برسید، می بایست توان حمایت های کامل مالی از پروژه خود را داشته باشید. چنانچه از گروه های سرمایه گذار انجل پذیرش بگیرید، بخشی از سرمایه لازم به میزان 75000$ دلار از سوی گروه انجل انجام می شود و در صورتی که ونچر کپیتال ها طرح شما را تایید کنند می بایست 200000$ دلار در پروژه شما سرمایه گذاری کنند.

علاوه بر این ها، شما باید نشان دهید که توانایی پوشش هزینه های زندگی خود و اعضای خانواده را در کشور کانادا خواهید داشت. در صورتی که به تنهایی به کانادا سفر خواهید کرد، برای اثبات تمکن مالی خود به 12960$ دلار نیاز خواهید داشت و در صورتی که 2 نفره این کار را انجام می دهید، تمکن مالی مورد نیاز شما 16135$ دلار خواهد. با اضافه شدن هر نفر، تمکن مالی مورد نیاز شما به ترتیب به شرح زیر افزایش پیدا می کند:

  • 3 نفر 19836$
  • 4 نفر 24083$
  • 5 نفر 27315$
  • 6 نفر 30806$
  • 7 نفر 34299$
  • و به ازای هر نفر اضافه دیگر 3492$

به احتمال فراوان متوجه شده اید که دریافت ویزای استارتاپ کانادا یک کار کاملا تخصصی و همچنین زمان بر است. تجربه نشان داده است که دستیابی به این ویزای ارزشمند حدودا 12 تا 16 ماه به طول می انجامد و هزینه ابتدایی درخواست دریافت این ویزا از 2075$ دلار آغاز می شود.

اگر ایده جذابی در سر دارید، باید آن را با یک کارشناس اقتصادی به صورت حرفه ای نگارش کنید و سپس مذاکرات خود را با شرکت های تعیین شده انجام دهید تا بتوانید نظر یکی از آن ها را جلب کرده و در نهایت نامه حمایت مالی را دریافت کنید. همچنین در صورتی که قصد مهاجرت به استان کبک را دارید، باید اطلاعات کافی در این زمینه را به دست آورید چرا که برنامه های مهاجرت مالی به کبک متفاوت است و قوانین خاص خود را دارد. بدون تردید یک مجموعه حقوقی مهاجرتی با در اختیار داشتن وکیل و مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC می تواند خدمات جذابی را در این رابطه در اختیار موکلین خود قرار دهد.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به وبسایت canadapass.org مراجعه کنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر