|
کدخبر: 161553

۱۴ هزار کارتن خواب امشب سبزی پلو با ماهی خورند

جمعیت طلوع بی نشان ها برای تنها نماندن مردان و زنان خیابان خواب و کارتن خواب شهر برای آنها سبزی پلو ماهی درست کردند و به آنها رساندند تا حس نکنند که در این روز عید تنها مانده اند.

اکبر رجبی، بنیان گذار جمعیت طلوع بی نشان ها در توضیح اقدام این جمعیت در شب عید نوروز گفت: مردم خوب تهران در سرای حافظ طلوع بی نشان هاست جمع شده اند و برای کارتن خواب ها و همه کسانی که در این شهر تنها هستند سبزی پلو با ماهی درست می کنند.

این اقدام همزمان در قم، شیراز، سیستان و بلوچستان، اصفهان، مازندران، گیلان، کردستان و خوزستان در جریان است و مردم سبزی پلو با ماهی می پزند. این پویش که به نام آیین مهرورزی است، برای افراد تنها ایجاد شده و سعی داریم با پختن سبزی پلو با ماهی و دید و بازدید با این افراد به آن ها بگوییم که تنها نیستند و عید آمده و می خواهیم در این بازی زیبای خداوند در بهار که سرشار از عشق است به یکدیگر مهر ورزی کنیم.

رجبی در مورد تعداد افراد تحت پوشش در برنامه های جمعیت طلوع بی نشان گفت: در مراکزی که طلوع دارد بیش از ۳۰۰ نفر زندگی می کنند اما غذای امشب برای همه افرادی که در خیابان ها تنها هستند مثل کارتن خواب ها و هفت پاتوق اصلی کارتن خوابی در تهران پخته می شود.

وی در خصوص نحوه کمک های مردمی به طلوع بی نشان ها گفت: هرکس در فضای مجازی عبارت کارتن خواب را جستجو کند حتماً با طلوع بی نشان ها برخورد می کند. مردم همین که بدانند یک آسیب دیده اجتماعی با طرز نگاه ما تغییر می کند و باور به اینکه فردی که ناخواسته دچار آسیب شده است، تک تک نگاه های ما به این افراد می تواند در تغییر زندگی آن ها تحول ایجاد کند. طلوع بی نشان ها ۱۰ مرکز دارد که مردم به میزان عشقی که دارند می توانند به مردان، زنان و کودکان به روابط عمومی طلوع بی شنان ها مراجعه کنند و به این عزیزان یاری برسانند.

اکبر رجبی در مورد کسانی که حمایت از مردم آسیب دیده را فقط به عهده مسئولین واگذار می کنند، افزود: به عنوان یک عضو کوچک در جامعه می خواهم به مردم بگویم که باید مسئولیت اتفاقاتی که دور و برمان می افتد را برعهده بگیریم و این ما هستیم که اگر مشکلی ایجاد می شود می توانیم آن را حل کنیم. به غیر از ما و آن چیزی که خدا دوست دارد من ها ما شود چیز دیگری وجود ندارد. اگر اتفاقی در خصوص رسیدگی به کارتن خوابی و آسیب های اجتماعی می افتد همه اش به دست مردم است. باید بدانیم که بچه های کارتن خواب در این شهر از ناامیدی می میرند، بنابراین باید خودمان دست به کار شویم، شک نکنید.

منبع: رکنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها