|
کدخبر: 160824

رایحه خوراکی، اساسی ترین روش جذب مشتری

در زمان حاضر و با پیشرفت تکنولوژی روش های نوینی برای این نوع بازاریابی طراحی و اجرا شده است. این بازاریابی در واقع ناخودآگاه مشتری را درگیر کرده و خاطره بویایی ایجاد می کند.

سبک زندگی رایحه خوراکی، اساسی ترین روش جذب مشتری

بازاریابی رایحه خوراکی، نوعی بازاریابی است که به تازگی با این نام مطرح شده و باید دانست که تکنیک نوینی نیست و از گذشته های دور به کار می رفته. از دیرباز نانوایان بعد از پخت نان، محصول خود را در کنار مسیر رفت و آمد عابران قرار می دادند؛ رایحه خوش نان در محیط اطراف می پیچید و عابران را به سوی خود می کشاند. این تکنیک یکی از روش های بازاریابی رایحه خوراکی است. در ادامه راجع به چند نمونه دیگر از انواع روش های بازاریابی رایحه خوراکی، مثال هایی از شرکت های معروف و فواید این نوع بازاریابی صحبت می کنیم.

روش های بازاریابی رایحه خوراکی

در زمان حاضر و با پیشرفت تکنولوژی روش های نوینی برای این نوع بازاریابی طراحی و اجرا شده است. این بازاریابی در واقع ناخودآگاه مشتری را درگیر کرده و خاطره بویایی ایجاد می کند. بازاریابی با استفاده از رایحه های خوراکی به روش های مختلفی صورت می گیرد. بازاریابی با استفاده از دستگاه خوشبوکننده اتوماتیک هوا یکی از کارآمدترین این روش ها می باشد. به چند روش پرکاربرد در زیر اشاره شده است.

پخش کردن رایحه خوراکی مورد نظر با استفاده از دستگاه خوشبو کننده هوا

ظهور دستگاه خوشبوکننده هوا تاثیر شگرفی بر بازاریابی رایحه داشته است. دستگاه خوشبو کننده، رایحه را در محیط پهناوری پخش می کند. ویژگی ها و فناوری نوین به کار برده شده در دستگاه خوشبو کننده آرورایحه امکان زمان بندی عطرافشانی، کاهش مصرف اسانس و رایحه افشانی موثر با بهره گیری از فناوری اتمیزیشن را فراهم می آورد. برای دریافت اطلاعات بیشتر و ارتباط با کارشناسان ما به وبسایت آرورایحه مراجعه کنید.
آدرس وبسایت: arorayehe.com
ارتباط با کارشناسان: 02187185555



بوییدن رایحه خوراکی و تست کردن آن

نمونه های تست محصولاتی که در گوشه کنار خیابان ها شهر مشاهده می کنید هدف ارزشمندتری نسبت به معرفی کردن محصولاتشان به شما دارند. بوی خوش یک محصول در خاطره بویایی شما ثبت می شود و به صورت ناخودآگاه، یاد طعم لذت بخش آن در ذهن شما یک نوع وابستگی ایجاد می کند.

برندسازی با رایحه

آیا تا به حال قبل از ورود به مکانی رایحه مخصوص آن را به خاطر آورده اید. مفهوم کلی برندسازی با رایحه خوراکی، ایجاد یک عطر ماندگار برای ذهن ناخودآگاه مشتریان است. برند سازی روشی است که در صنعت غذا از آن برای ایجاد وفاداری در مشتری استفاده می کنند.

رایحه خوراکی از رایحه غذا شبیه سازی شده است.

 

بازاریابی رایحه ای در شرکت های صاحب نام

پیش تر گفتیم که بازاریابی رایحه، تکنیک نوینی نیست؛ هرچند شناخته شدن آن به عنوان یک تکنیک بازاریابی از سال 1970 میلادی آغاز گشت و شرکت های صاحب نامی از این روش بازاریابی برای افزایش فروش خود استفاده کرده اند. شرکت هایی همانند دیزنی، برگر کینگ و استارباکس از بازاریابی رایحه خوراکی، به عنوان یک فاکتور اساسی در استراتژی فروش خود بهره برده اند.

  • دیزنی برای افزایش میزان فروش پاپ کورن و تفنگ اسباب بازی در خیابان هایش رایحه خوراکی پاپ کورن و در بسته اسباب بازی ها رایحه باروت پخش می کرد.
  • رستوران زنجیره ای برگر کینگ برای افزایش اشتهای مشتری از رایحه خوراکی معروف ترین برگرش به نام ووپر استفاده می کند.
  • بوی خوش قهوه نوید بخش رفع خستگی ها است. جادوی درخشش استارباکس، پخش رایحه قهوه مخصوصی است که همانند آوازی در گوش مشتری پخش می شود.

رایحه قهوه یکی از مهمترین رایحه های خوراکی

 

فواید رایحه خوراکی در صنعت غذا

در صنعت غذا استفاده از رایحه خوراکی برای افزایش فروش، ایجاد وفاداری در مشتری، ثبت خاطره بویایی، برند سازی و... کاربردی اساسی دارد. بازاریابی رایحه یکی از مهم ترین تکنیک های بازاریابی رستوران ها، نانوایی ها، بستنی فروشی ها و دیگر فعالان صنعت غذا می باشد. سود دلیل اصلی استفاده از استراتژی های متفاوت است. بهره بردن از رایحه خوراکی می تواند انقلابی در اهداف مالی یک سیستم ایجاد کند. این رایحه ها باعث افزایش اشتهای مشتریان شده که نتیجه آن سفارش بیشتر و در نهایت منجر به افزایش سود خالص می شود. طبق مطالعات انجام شده زنجبیل، هل، شیرین بیان و شکلات برای ایجاد وفاداری احساسی مناسب هستند؛ این در حالی است که رایحه های ملایمی مانند کاج و مرکبات چون نیاز به پردازش ذهنی زیادی ندارند، تاثیر خوبی بر روی مشتری و خریدار می گذارند. طبق مطالعاتی که در یک فروشگاه زنجیره ای مواد غذایی انجام گرفت، افرادی که در زمان پخش شدن رایحه ملایم در فروشگاه حاضر بودند، بیست درصد بیشتر از افراد دیگر تمایل به خرید داشتند.

توضیح خواص تعدادی از رایحه های خوراکی

 

رفع بوی ناخوشایند با رایحه دلپذیر

مهم ترین و ساده ترین دلیل استفاده از رایحه در انواع محیط ها از بین بردن و جایگزین کردن بوی ناخوشایند با رایحه ای خوشبو است. بعضی از مواد غذایی سرو شده در رستوران ها رایحه خوبی ندارد و این بوی ناخوشایند باعث ترک کردن محیط توسط مشتریان دیگر می شود.

یادآوری خاطره خوش با رایحه

ایجاد و ثبت خاطراتی دلپذیر یکی از ارکان مهم برای تبدیل یک مشتری رهگذر به مشتری دائم و وفادار است. تحقیقات نشان می دهند که پس از یک سال، می توان با کمک رایحه خاطره ای را با دقت 65 درصد به یاد سپرد؛ این در حالی است که حافظه مبتنی بر تصویر بعد از تنها 5 ماه فقط 50 درصد دقت دارد.

افزایش ماندگاری مشتری

شلوغ بودن رستوران ها و کافه ها تبلیغی بی کلام است که به رهگذر، ارزش و کیفیت آن محیط را نشان می دهد. طبق تحقیقات انجام شده اگر در رستورانی از رایحه خوراکی و انواع دیگر آن استفاده شده باشد، مشتریان تمایل بیشتر به ماندن دارند و برایشان سخت است تا این محیط خوشایند را ترک کنند.

استفاده از عطر رایحه خوراکی ها آرورایحه با بیش از ۵۰ نوع رایحه خوشبو کننده متفاوت با کمک گیری از دستگاه مجهز به فناوری اتمیزیشن و تنظیم زمان منجر به کاهش مصرف اسانس می شود. برای اطلاعات بیشتر و خرید انواع رایحه خوراکی و دستگاه خوشبوکننده هوا با مشاورین و کارشناسان ما ارتباط برقرار نمایید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها