|
کدخبر: 157825

نوشیدن آب همراه غذا کار درستی است؟

عادت های روزمره ما به روال معمول زندگی مان تبدیل می شوند، اما عادات روزمره تفاوت زیادی در نحوه و چگونگی زندگی فرد ایجاد می کنند.

انجام چند تغییر کوچک طی یک دوره زمانی می تواند چندین مشکل پیرامون سلامتی را مرتفع کند. یکی از عادت هایی که به ما در حل مشکلات و بیماری های مختلف کمک می کند هیدراته ماندن با نوشیدن آب در طول روز است. بعضی از ما حتی بین وعده های غذایی خود نیز آب می نوشیم و برخی دیگر دوست داریم وعده های غذایی خود را با نوشیدن یک لیوان آب به پایان برسانیم، اما کدام کار صحیح است؟

در ادامه نظر طب آیورودا در این زمینه توضیح داده می شود.

نوشیدن آب قبل از غذا

بسیاری از ما ترجیح می دهیم قبل از شروع به غذا خوردن یک لیوان آب بنوشیم تا کالری کمتری دریافت کنیم، اما بر اساس طب آیورودا نوشیدن آب قبل از صرف غذا منجر به ضعف و لاغری می شود.

نوشیدن آب بعد از غذا

بیشتر ما وعده های غذایی خود را با نوشیدن یک لیوان آب به پایان می رسانیم. این عادت به ما احساس سیری می دهد و سوت پایان غذا خوردن را به صدا در می آورد، اما این عادت منجر به چاقی می شود.

نوشیدن آب بین غذا

بر اساس باور طب آیورودا بهتر است بین غذا جرعه جرعه آب بنوشید زیرا این عادت به تجزیه و هضم غذا کمک می کند.

نکته

توصیه می شود برای متابولیسم و ​​هضم بهتر همیشه آب گرم همراه با غذا بنوشید، همچنین می توانید پودر زنجبیل، ریشه وتیور یا علف خس خس، دانه گیاه اقاقیا یا رازیانه را به آبی که بین غذا می نوشید اضافه کنید.

 

منبع: دکتر سلام

ارسال نظر