|
کدخبر: 157588

ژل کیک، بیکینگ پودر و پیرو فسفات بهبود دهنده کیک و شیرینی

در صنعت شیرینی پزی پارامترهای مختلفی در حفظ کیفیت، ماندگاری، بافت نرم و خوش حالت خوراکی ها دخالت دارند.

سبک زندگی ژل کیک، بیکینگ پودر و پیرو فسفات بهبود دهنده کیک و شیرینی

در واقع آنچه باعث می شود شما از طعم شیرینی ها لذت ببرید، بافت و کیفیت پخت این خوراکی ها است که زیر دندان خود آن ها را حس می کنید. ژل کیک، بیکینگ پودر و پیرو فسفات سه فاکتور مهم در زمینه بهبود کیفیت و بافت کیک ها و شیرینی ها می باشند که ممکن است بسته به دستور پخت انواع شیرینی ها از ترکیبات ای مواد یا مصرف آن ها به صورت مجزا استفاده شود.

به طور کلی بهبود دهنده ها با هدف حجیم سازی بافت کیک ها و شیرینی ها استفاده می شوند و شما پس از مصرف این ترکیبات در ساختار کیک و شیرینی به خوبی متوجه خواهید شد که تا چه اندازه طعم و حجم خوراکی ها تغییر کرده اند؛ اما فراموش نکنید که در استفاده از این ترکیبات باید به نکات مهمی از جمله میزان مصرف آن ها در خمیر پایه شیرینی ها، انتخاب و خرید محصولات معتبر و با کیفیت توجه داشته باشید.

بیکینگ-پودر۲

عملکرد بهبود دهنده های ژل کیک، بیکینگ پودر و پیرو فسفات در ساختار کیک ها و شیرینی ها

بهبود دهنده های کیک و شیرینی با اهداف مختلفی در ساختار خمیر شیرینی ها استفاده می شوند؛ اما به طور کلی هدف از کاربرد این مواد ایجاد بافت بهتر در کیک ها و شیرینی ها است. ژل کیک، بیکینگ پودر و پیرو فسفات خواص متفاوتی دارند؛ اما هر یک از آن ها می تواند در تسریع روند تخمیر موثر بوده و با هوادهی و ایجاد حباب های گاز درون خمیر در حین پخت بافت نرم، ترد و مطلوبی در خوراکی ها ایجاد می کنند.

اگر با ساختار و کاربرد ژل کیک، بیکینگ پودر و پیرو فسفات آشنا باشید، به خوبی می دانید که ترکیبات این مواد با هم در ساختار کیک می تواند سرعت تخمیر را افزایش داده و بافت نرم و ترد کیک را تا مدت ها مثل روز اول پخت حفظ نمایند.

بنابراین باید گفت که ژل کیک از جمله امولسیفایرهایی است که با بهبود فرایند هوادهی به خمیر کیک در کنار بیکینگ پودر می تواند حجم کیک را در زمان پخت افزایش داده و لطافت مطلوب تری از کیک ارائه کند و کاربرد سدیم غیرآلی پیرو فسفات به عنوان یک افزودنی مجاز خوراکی در کنار این مواد می تواند ماندگاری مواد خوراکی را افزایش داده و کیفیت مطلوب آن ها را تا مدت ها حفظ نمایید.

بیکینگ-پودر۳

نکات مهم در استفاده از بهبود دهنده ها

بهبود دهنده هایی چون ژل کیک ، بیکینگ پودر و پیرو فسفات همواره به عنوان مهم ترین و پرکاربردترین بهبود دهنده های کیک و شیرینی شناخته می شود و یکی از پایه ای ترین ترکیبات در ساختمان کیک ها و شیرینی ها می باشند؛ اما فراموش نکنید که در ترکیب و کاربرد این مواد باید به نکات مهمی در زمینه میزان مصرف، نحوه استفاده آن ها، انتخاب و خرید محصولات معتبر توجه داشته باشید تا ضمن حفظ و بهبود کیفیت خوراکی، همواره بهترین طعم و رنگ را به مواد غذایی خود بدهید.

بنابراین از جمله نکاتی که باید در این زمینه مورد توجه قرار دهید، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • توجه به میزان مصرف:

ژل کیک، بیکینگ پودر و پیرو فسفات ترکیبات شیمیایی هستند که باید در میزان مصرف آن ها دقت داشته باشید، چرا که مصرف بیش از اندازه این مواد می تواند برای سلامت بدن انسان مضر بوده و در نهایت بیماری های مختلفی را برای وی به دنبال داشته باشد. معمولا روی بسته این محصولات اطلاعاتی در خصوص نحوه مصرف، میزان مصرف و … درج شده است که می توانید بر اساس آن ها مواد اولیه و ترکیبات مختلف را اندازه گیری و انتخاب کنید.

  • بررسی استانداردهای تولیدی:

استانداردها و مجوزهای تولید محصول را بررسی کنید و همواره از برندهایی خرید کنید که دارای گواهی های معتبر و نشان های سلامت محصول هستند.

  • خرید از تولیدکنندگان معتبر داخلی:

با توجه به کمبود امکانات تولیدی معمولا محصولاتی چون ژل کیک، بیکینگ پودر و پیرو فسفات ها به صورت محصولات وارداتی در بازار یافت می شوند که کیفیت مطلوبی نداشته و از نظر استانداردها هم چندان قابل اعتماد نمی باشند. از این رو بهتر است از شرکت های تولید کننده معتبر داخلی که تحت نظارت وزارت بهداشت کشور فعالیت دارند، خریدهای خود را انجام دهید.

شرکت تولیدی بهبود نوآوران ماندگار از جمله شرکت های تولیدکننده انواع بهبود دهنده های کیک و شیرینی در کشور می باشد که با نیم قرن تجربه محصولات متنوعی را به بازارهای داخلی و خارجی ارائه می کند. محصولات فیدان این شرکت تحت نظارت سازمان وزارت بهداشت کل کشور تهیه شده و از نظر استانداردهای تولیدی مطابق با استانداردهای بین الملل می باشد.بدین منظور به شما توصیه می کنیم اگر به دنبال یک برند مطرح و قابل اعتماد هستید، حتما به وب سایت گروه تولیدی بهبود نوآوران ماندگار به نشانی www.ghodsico.com مراجعه کرده و ضمن آشنایی با محصولات با کیفیت فیدان، کالاهای مورد نظر خود را به راحتی در حجم های انبوه و با قیمت های مناسب در وب سایت فروشگاهی سفارش داده و خریداری نمایید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر