|
کدخبر: 154550

در هنگام خرید آجیل شب عید، باید به چه عواملی توجه کنیم؟

کم کم داریم به زمان خرید‌های شب عید نوروز نزدیک میشویم و مردم در تکاپو برای خرید هستند. یکی از مهم‌ترین اقلام برای عید، آجیل شب عید نوروز است که حضور آن با این عید باستانی پیوند خورده است.

سبک زندگی در هنگام خرید آجیل شب عید، باید به چه عواملی توجه کنیم؟

 البته خرید آجیل با کیفیت و مرغوب به همین سادگی‌ها نیست و باید در این زمینه اطلاعات و تجربه کافی داشته باشید. ما در خبرگزاری گسترش نیوز به دلیل آگاهی نسبت به اهمیت خرید آجیل در بین ایرانیان، قصد داریم به معیارها و عوامل مهم در خرید آجیل با کیفیت بپردازیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

آجیل عید نوروز

عید نوروز، کهن‌ترین اعیاد باستانی به جا مانده از نیاکان ما است. اگر بگوییم عید نوروز را خیلی از افراد با دید و بازدید و آجیل‌های خوشمزه آن به یاد می‌آورند، غلو نکرده‌ایم. آجیل در اعیاد ایرانی به ویژه عید نوروز، حضور چشمگیری دارد و بی‌دلیل نیست که وجود آجیل در خانواده‌های ایرانی اهمیت بالایی دارد. فلسفه اصلی حضور آجیل در عید نوروز علاوه بر طعم فوق العاده آن، خواص بینظیری است که تک تک دانه‌های موجود، به آجیل بخشیده است.

اگر بخواهیم به برخی از خواص آجیل بپردازیم، میتوانیم به مواردی مانند برخورداری از پروتئین بالا و آنتی اکسیدان فراوان، کمک به سلامت پوست و مو، مفید در جهت سلامت دستگاه گوارش و پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی اشاره نماییم. برای اطلاع بیشتر نسبت به خواص آجیل می‌توانید به سایت زیر مراجعه نمایید.

https: //alokhoshkbar.com/health-properties-of-nuts/

عوامل مهم در خرید آجیل شب عید

همانطور که گفته شد، عید نوروز بدون آجیل هیچ نشانی از آن عید‌های خاطره انگیز ندارد. به همین دلیل ما در این قسمت به شما عوامل مهم در خرید آجیل را یادآور میشویم تا بتوانید آجیل با کیفیت را به سادگی بخرید و هزینه اضافی برای خرید آجیل متحمل نشوید.
آجیل۲

یکی از مهم‌ترین عواملی که باید هنگام خرید آجیل به آن توجه نمود، تازگی آجیل است. آجیل تازه طعم بسیار مطلوبی دارد و ترشی یا تلخی در آن دیده نمیشود. در هنگام خرید آجیل، نخستین کاری که باید انجام دهید، چشیدن و بوییدن آن است. اگر طعم مناسبی نداشت یا بوی کهنگی میداد، حتما از خرید آن آجیل خودداری نمایید.

1.عدم هرگونه سوراخ یا کپک زدگی

یکی دیگر از اقداماتی که باید پیش از خرید آجیل انجام دهید، مشاهده دقیق آجیل است. همه افراد علاقه مند هستند آجیلی که خریداری می‌کنند، بهترین کیفیت را داشته باشد. یکی از نکاتی که نشان دهنده کیفیت آجیل است، عدم سوراخ و کپک زدگی در آن می‌باشد. شما باید پیش از خرید آجیل تعدادی از دانه‌های آجیل را بردارید و از وسط نصف کنید. وجود هرگونه سوراخ یا کرم خوردگی و یا مشاهده لکه‌های سیاه یا قهوه‌ای در آجیل، نشان دهنده کیفیت پایین آن است و حتی میتواند سبب بروز برخی بیماری‌ها گردد.

2.یکدست و یکسان بودن آجیل

در هنگام خرید آجیل شب عید، حتما به یکدست بودن آجیل‌ها دقت نمایید. برخی از فروشندگان آجیل به جهت کسب سود بیشتر، اقدام به مخلوط کردن چند نوع آجیل با یکدیگر می‌کنند. به همین دلیل شما نیز در هنگام خرید باید به دقت آجیل را بررسی نمایید تا دانه‌های آن تقریبا یکسان، هم اندازه و همرنگ باشند و به اصطلاح قاطی نداشته باشند. در این صورت می‌توانید اطمینان حاصل نمایید که آجیل موردنظر کیفیت مناسبی دارد.

3.برخورداری از رنگ طبیعی

همانطور که میدانید، معمولا افراد برای آجیل شب عید خود، از آجیل شور استفاده می‌کنند. متاسفانه دیده شده است که برخی از فروشندگان آجیل برای سرپوش گذاشتن بر روی عیب محصولات خود مانند کهنگی و یا برای جلوه بیشتر آن، از رنگ‌های غیر طبیعی خوراکی استفاده می‌کنند. شما برای اینکه متوجه شوید آیا آجیل موردنظر شما رنگ غیر طبیعی دارد یا خیر، می‌توانید یک دستمال کمی خیس را برای مدت کوتاهی بر روی آجیل‌ها بمالید و پس از این کار اگر دستمال رنگی نشد، که آجیل دارای رنگ طبیعی است ولی اگر دستمال به خود رنگ گرفت، مطمئن باشید که این آجیل رنگ شده است.

4.خرید آجیل به اندازه مصرف

نکته بسیار مهم در مورد آجیل، نگهداری آن است. معمولا آجیل‌های شور مدت زمان نگهداری کمتری نسبت به آجیل‌های خام دارند؛ زیرا آجیل‌های شور و بو داده هنگامی که در معرض گرما و رطوبت قرار گیرند، زودتر فاسد میشوند. لذا در هنگام خرید آجیل شور برای عید نوروز، به اندازه‌ای خرید نمایید که به مدت ۲ هفته مصرف شود.

از کجا آجیل با کیفیت را بخریم؟

آجیل۳

شاید توجه به همه نکات گفته شده در این مقاله، کمی سخت به نظر برسد. راه آسانتر برای خرید آجیل، میتواند خرید از فروشگاه‌های معتبر و پرفروش باشد. این فروشگاه‌ها به دلیل برخورداری از آجیل‌های با کیفیت و مرغوب، میتواند تمام خواسته‌های شما را از یک محصول با کیفیت برآورده نماید. یکی از این فروشگاه‌های معتبر، فروشگاه اینترنتی الوخشکبار است. این فروشگاه اینترنتی به دلیل سال‌ها سابقه در خرید و فروش آجیل، خشکبار، برنج و زعفران، مشتریان بسیاری از سراسر کشور دارد و به دلیل برخورداری از محصولات با کیفیت و با نرخ بسیار مناسب، توانسته است به یکی از برترین فروشگاه‌های اینترنتی در این زمینه تبدیل گردد. با خرید از فروشگاه هایی مانند الوخشکبار، دیگر هیچ گونه نگرانی در مورد کیفیت و نرخ آجیل نخواهید داشت.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها