|
کدخبر: 141726

دشمنان آکنه کدام ها هستند؟

آکنه و جوش دغدغه افراد بسیاری است که با صرف هزینه های زیاد و رفت و آمد در مطب های پزشکان باز هم با این معضل دست و پنجه نرم می کنند، اما با یک برنامه غذایی درست و رعایت برخی از نکات می توان از شر آکنه ها برای همیشه خلاص شد.

برخی از مواد غذایی هستند که با کمک آنها می توان آکنه و جوش را از بین برد که در زیر به برخی از این موارد اشاره می کنیم:

آب

آب، مواد مغذی و اکسیژن را به داخل بدن شما می رساند و بدن هم این مواد حیاتی و مناسب را برای مبارزه با آکنه استفاده می کند.

لوسیون روغن زیتون

لوسیون روغن زیتون به پوست اجازه می دهد نفس بکشد و از بروز آکنه جلوگیری می کند.

آب لیموترش

آب لیمو غنی از آنتی اکسیدان ها است و در نتیجه در معالجه برخی از بیماری های پوستی معجزه می کند. آب لیمو کمک به حل اسید اوریک و دیگر سموم می کند، همچنین برای صفرا نیز مفید است و به تحریک کبد و سم زدایی آن کمک می کند. در نتیجه احساس شادابی و درخشندگی پوست شما را حفظ می کند.

هندوانه

هندوانه برای از بین بردن لکه های پوست بسیار مفید است و سرشار از ویتامین هایA ، B و C است و پوست را شاداب، درخشان و مرطوب نگه می دارد، همچنین از بروز آکنه جلوگیری می کند و جای زخم ها و علائم آکنه را نیز از بین می برد.

لبنیات کم چرب

داشتن یک رژیم غذایی متعادل بهترین راه برای داشتن پوستی سالم است. فرآورده های لبنی کم چرب که سرشار از ویتامین A هستند یکی از مهم ترین موارد برای داشتن پوستی سالم است.

تمشک

تمشک از آنجا که سرشار از ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و فیبر است یک ماده غذایی سالم به ویژه برای پوست محسوب می شود.

ماست

ماست برای پاکسازی و رفع انسداد منافذ پوستی بسیار مفید است.

گردو

مصرف مرتب گردو به بهبود نرمی و لطافت پوست کمک می کند. روغن های گردو حاوی اسید لینولئیک هستند که به حفظ ساختار و مرطوب نگه داشتن پوست کمک می کند.

سلنیوم

سلنیوم غذایی در مغزها، غلات و غیره یکی از مواد غذایی عالی برای پوست هستند. برخی از مطالعات نشان می دهد اگر سطح سلنیوم زیاد باشد، حتی پوست آسیب دیده ناشی از نور خورشید ممکن است ترمیم شود.

سیب

سیب حاوی مقدار زیادی پکتین است که دشمن آکنه به شمار می آید. بنابراین به یاد داشته باشید که حتما سیب را در برنامه غذایی خود بگنجانید و حتما با پوس سیب را بخورید زیرا پکتین بیشتر در آنجا متمرکز است.

 

منبع: دکتر سلام

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها