|
کدخبر: 141254

بی ‌حسی اندام‌ ها از علائم جدید کروناست

فوق تخصص بیماری های عفونی گفت: از مردم درخواست دارم تا هشدارهای لازم را جدی بگیرند چراکه در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس آنفولانزا تعداد زیادی از افراد در معرض خطر هنوز نتوانسته اند واکسنی تهیه و تزریق کنند به همین دلیل احتمال ابتلای آنها به ویروس کووید ۱۹ وجود دارد.

دکتر مسعود مردانی فوق تخصص بیماری های عفونی با اشاره علت کاهش آمار مبتلایان و فوتی های کووید ۱۹، اظهار داشت: یکی از دلایل مهم کاهش آمار مبتلایان این است که موج اپیدمیک بیماری خوشبختانه از ۲ تا ۳ هفته گذشته تاکنون رو به پایین آمدن بوده است.

وی با توجه به اینکه قبل از اجرای محدودیت ها، روند شیوع بیماری رو به کاهش بوده است، افزود: از ۲ تا ۳ هفته گذشته تاکنون شاهد کاهش موارد جدید بیماری در کشور بودیم و از امروز نیز به دلیل محدودیت هایی که در چند هفته گذشته اعمال شده بود، شاهد کمتر شدن مراجعه کنندگان به مراکز درمانی هستیم.

استاد دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی گفت: خوشبختانه اثر محدودیت ها روی کم شدن موارد جدید بیماری به وضوح دیده می‌شود.

دکتر مردانی بیان کرد: درمانگاه های کشور دیگر به شلوغی ۳ تا ۴ هفته گذشته نیستند. امیدواریم تا سه هفته آینده نیز موارد بستری در کشور کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: احتمال اینکه در دی ماه موارد مرگ و میر مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ کاهش پیدا کند وجود دارد و امیدواریم بتوانیم شاهد کمتر شدن تعداد مبتلایان هم باشیم.

نبود واکسن آنفولانزا برای افراد در معرض خطر

فوق تخصص بیماری های عفونی با اشاره به نزدیک شدن به شب یلدا و آغاز فصل زمستان، تاکید کرد: از مردم درخواست دارم تا هشدارهای لازم را جدی بگیرند چراکه در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس آنفولانزا تعداد زیادی از افراد در معرض خطر هنوز نتوانسته اند واکسنی تهیه و تزریق کنند به همین دلیل احتمال ابتلای آنها به ویروس کووید ۱۹ وجود دارد.

دکتر مردانی گفت: از مردم درخواست داریم تا پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و هشدارهای بهداشتی را جدی بگیرند.

وی در ادامه با اشاره به علائم جدید کووید ۱۹ مانند بی حسی اندام های بدن افزود: بی حسی اندام ها علائم جدیدی هستند که به تازگی پزشکان و محققان آن را کشف کرده اند و متوجه شده اند که اینها نیز از علائم جدید این بیماری ناشناخته است.

عضو کمیته کشوری کرونا بیان داشت: هنوز هم نشانه های زیادی از این بیماری وجود دارد که ناشناخته مانده و به مرور زمان مشخص خواهد شد.

دکتر مردانی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمام اندام های بدن با ابتلا به کرونا دچار التهاب می شوند.

 

منبع: طبنا

ارسال نظر