|
کدخبر: 141231

اولین مورد ابتلا به کرونا در اروپا شناسایی شد

یک کودک ایتالیایی بیش از یک سال قبل به کروناویروس آلوده شده بود که به گفته پزشکان این بیمار ممکن است اولین مورد ابتلا در اروپا بوده باشد.

جامعه اولین مورد ابتلا به کرونا در اروپا شناسایی شد

پزشکان ایتالیایی اظهار داشتند: شناسایی یک پسر چهار ساله که در نوامبر سال گذشته به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده بود موردی است که می تواند جدول زمانی گسترش این بیماری را به طرز چشمگیری تغییر دهد.

این یافته نشان می دهد کروناویروس بسیار زودتر از آنچه اعلام شده در ایتالیا در حال گردش بوده است. همه گیری این بیماری به طور رسمی تا اواخر ماه فوریه شناسایی نشده بود.

به گفته محققان این موضوع می تواند به طور اساسی در شناسایی دقیق زمان ورود ویروس از چین که احتمالا منشا گسترش ویروس بوده، تغییر ایجاد کند. تاکنون این باور وجود داشته که اولین مورد ابتلا به کروناویروس در قاره اروپا مربوط به یک بیمار ۴۳ ساله فرانسوی بوده که اواخر ماه دسامبر در پاریس شناسایی شد.

محققان تاکید کردند این یافته حائز اهمیت است زیرا اطلاعات و دانش ما در مورد زمان بندی و الگوی گسترش کروناویروس را گسترش می‌دهد.

این کودک که از ساکنان روستایی در نزدیکی میلان بوده در ۲۱ نوامبر دچار علائمی مشابه با آنفلوآنزا و بثورات پوستی بوده و ابتدا تصور شده بود که به بیماری سرخک مبتلا شده است.

به گزارش روزنامه تلگراف، بررسی دانشگاه میلان حاکی از وجود کروناویروس در نمونه‌های آزمایشگاهی این کودک مشاهده شده که در ماه دسامبر گرفته شده است. به نظر می‌رسد که این کودک ایتالیایی "بیمار صفر" در اروپا بوده در حالیکه تاکنون تصور می‌شد یک مرد میانسال از شهر شمالی "کودونیو"، اولین بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ایتالیا در ماه فوریه بوده است.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر