|
کدخبر: 140944

این هشدار پلیس فتا را جدی بگیرید

رئیس پلیس فتا بوشهر درباره اطلاعات ذخیره شده در سامانه‌ها و تجهیزات دیجیتال هوشمند به شهروندان هشدار داد.

سبک زندگی این هشدار پلیس فتا را جدی بگیرید

مهدی قاسمی رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: یکی از موضوعاتی که باعث ایجاد زیان مالی و یا حیثیتی به کاربران در فضای مجازی می‌شود، دسترسی مجرمان به اطلاعات شخصی و حریم خصوصی افراد است که این موضوع بیش‌تر به دلیل سهل‌انگاری صاحب اطلاعات در نگهداری از آنها یا بی‌توجهی به موارد ایمنی و امنیتی در استفاده صحیح از اینترنت و تجهیزات هوشمند رخ می‌دهد.

او ادامه داد: امروزه تعداد زیادی از مردم، اطلاعات شخصی و حریم خصوصی خود را در سامانه‌ها و تجهیزات دیجیتال هوشمند ذخیره و برای جابه‌جایی آن‌ها، گاه از فلش مموری‌ها استفاده می‌کنند، همین موضوع نیز اگر با هوشیاری و رعایت موارد لازم همراه نباشد، زمینه‌ساز بروز آسیب‌های زیادی برای کاربران در فضای مجازی خواهد شد که ممکن است با دستگیری و مجازات متهمان هم، پیامدها و خسارات آن جبران نمی‌شود.

رئیس پلیس فتا بوشهر به کاربران فضای مجازی هشدار داد: محتوای فلش‌ها را با آنتی‌ویروس بررسی، و قابلیت Auto Play را در این فلش مموری‌ها غیرفعال کنند.

قاسمی عنوان کرد: اطلاعات محرمانه شخصی مانند اطلاعات حساب‌های بانکی شامل رمز‌ها و کلمه‌های عبور ورود به سامانه‌های خود را در آنها به هیچ عنوان ذخیره نکنید.

او افزود: تا حد امکان اطلاعات و پوشه‌های حاوی اطلاعات خود را رمزگذاری کنید و برای نگهداری اطلاعات خود می‌توانید از هارد‌های خارجی یا اکسترنال که در آنها فناوری‌های رمزکننده به کاربرده شده، استفاده کنید و در صورت اینکه به‌هر دلیلی، فلش‌مموری‌های در اختیار شما حاوی اطلاعات و یا تصاویر خصوصی شما است، قبل از اتصال آنها به رایانه متصل به اینترنت، محتویات حافظه آن را حذف و تخلیه کنید.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها