|
کدخبر: 136718

کرونا در کدام گروه از کودکان شدیدتر است؟

دانشمندان علائمی را شناسایی کردند که شدت بیماری کووید-۱۹ در کودکان را پیش‌بینی می‌کنند.

محققان اعلام کردند: کودکان مبتلابه بیماری تنفسی و کودکان مبتلا به سندرم التهابی چند سیستمی (بیماری نادر اما جدی مرتبط با کووید-۱۹) بیماری کووید-۱۹ شدیدتری را تجربه می‌کنند.

دکتر دانیل فرناندس، پزشک معالج بخش پزشکی بیمارستان کودکان نیویورک در امریکا گفت: "بیشتر مباحث مطرح شده در مورد کووید-۱۹ بیانگر این مورد است که کودکان به‌طورمعمول از بیماری جدی رنج نمی‌برند. "

فرناندس در خبرنامه بیمارستان گفت: "نتایج مطالعه ما نشان می‌دهد، کودکان مبتلا به کووید-۱۹، مانند بزرگسالان می‌توانند علائمی از خفیف تا شدید را تجربه کنند و به طرز غم‌انگیزی کودکان به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست بدهند. "

در این تحقیق، حدود ۳۰۰ کودک مبتلابه کووید-۱۹ در بیمارستان بستری شدند. نیمی از آنان بیماری تنفسی با علائمی ازجمله سرفه، خس‌خس سینه، گلودرد و دشواری در تنفس داشتند.

سایر موارد بین کودکان مبتلابه سندرم التهاب چند سیستمی و افرادی که دارای طیف وسیعی از علائم ازجمله مشکلات دستگاه گوارش و تب بودند مختلف بود.

محققان گفتند: کودکان مبتلا به سندرم التهابی چند سیستمی به‌احتمال‌زیاد به مراقبت‌های ویژه نیاز دارند اما فقط افرادی که بیماری تنفسی دارند به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست می‌دهند.

نتایج تحقیق نشان داد، در میان بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در این تحقیق، نژاد یا قومیت بر نحوه زندگی کودکان پس از بستری شدن در بیمارستان تاثیر نداشته است.

محققان همچنین دریافتند:

• کودکان چاق و کودکانی که سطح اکسیژن کمی دارند، بیشتر دچار بیماری تنفسی شدید می‌شوند و به مراقبت‌های ویژه نیاز دارند.

• از هر پنج کودک مبتلابه بیماری تنفسی شدید، یک نفر به دستگاه تنفس مصنوعی و لوله‌گذاری دستگاه تنفس نیاز دارد.

• کودکانی که گلبول‌های سفید خون پایین‌تری دارند و آن‌هایی که سطح بالاتری از نشانگر التهاب پروتئین واکنش‌دهنده سی دارند، بیشتر مبتلابه سندرم التهاب چند سیستمی شدید می‌شوند.

• کودکان مبتلابه سندرم التهابی چند سیستمی بیشتر سیاه‌پوست هستند.

فرناندس گفت: "ما امیدواریم که ارائه‌دهندگان اطفال از این علائم هشداردهنده استفاده و پیش‌بینی کنند کدامیک از کودکان ممکن است نیاز به نظارت و درمان بیشتری داشته باشند تا بتوانند از بیماری شدید یا مرگ آنان جلوگیری کنند. "

 

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظر