|
کدخبر: 136107

نکاتی مهم برای نگهداری بیمار کرونایی در منزل

با شیوع بیماری کرونا نه تنها در ایران بلکه در تمام کشورهای جهان مقرر شد که بیماران در خانه‌ها قرنطینه شوند تا دوره بیماری را طی کنند.

وحشت ابتلا به کرونا و سرعت انتقال آن سوالات بسیاری را برای آنها که یک بیماری کرونایی در خانه داشتند به وجود آورد. از سوی دیگر به دلیل فرهنگ حاکم بر جامعه بسیاری حاضر نشدند که بیماران خود را برای دو هفته به نقاهتگاه‌ها بفرستند و از بیماران خودشان در خانه نگهداری کردند. یکی از خبرها این بود که کووید-۱۹ از طریق توالت انتقال می‌یابد.

مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا در پاسخ به این سوال که خانواده هایی که بیمار کرونایی در خانه دارند چند ساعت پس از استفاده بیمارشان می‌توانند از حمام یا توالت استفاده کنند؟ گفت: در صورت امکان اگر در یک واحد مسکونی دو حمام و توالت وجود داشته باشد، یکی را به بیمار کرونایی اختصاص دهند و دیگری را برای بقیه اعضای خانواده.

وی با اشاره به این که بیشتر خانه‌ها یک توالت یا حمام وجود دارد، تاکید کرد: در صورتی که یک توالت و حمام در خانه وجود دارد باید به محض استفاده بیمار کرونایی با استفاده از وایتکس رقیق شده با آب توالت یا حمام را ضد عفونی کرده و سپس بقیه خانواده از آن استفاده کنند.

منبع: رکنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها