|
کدخبر: 134599

چرا مراکز انتقال خون خلوت است؟

مدیرکل روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران گفت: سرمای پاییزی و بارش‌ها در حالی در کشور آغاز شده که بیشتر استان‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرنطینه و کاهش تردد قرار دارند، این در حالی است که نیاز به خون دائمی است و کاهش آمار اهدای خون سبب اُفت ذخایر خون و فرآورده‌های خونی می‌شود.

بشیر حاجی بیگی، مدیرکل روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران، با عنوان این مطلب که درحال‌حاضر به تمام گروه‌های خونی نیاز داریم، گفت: افرادی که دارای گروه‌های خونی منفی هستند باید اقبال بیشتری به اهدای خون داشته باشند، چون فقط ۱۰ درصد مردم کشور گروه خونی منفی دارند.

او افزود: سرمای پاییزی و بارش‌ها در حالی در کشور آغاز شده که بیشتر استان‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرنطینه و کاهش تردد قرار دارند، این در حالی است که نیاز به خون دائمی است و کاهش آمار اهدای خون سبب اُفت ذخایر خون و فرآورده‌های خونی می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران، اضافه کرد: درحال‌حاضر افزایش مراکز خون و انکولوژی و مراکز پیوند اعضا نیاز به خون و فرآورده‌های خونی دارند و این نیاز، در حال افزایش است.

حاجی بیگی با بیان اینکه تنها راه کمک به بیماران صعب‌العلاج و جراحی‌ها، بیماران هموفیلی و تالاسمی و زنان بارداری که هنگام زایمان نیاز به خون دارند، اهدای خون است، گفت: برای اطمینان خاطر شهروندان از سلامت و ایمنی محیط مراکز اهدای خون تمام موارد استاندارد در مراکز انتقال خون برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا رعایت می‌شود و جای هیچ‌گونه نگرانی برای اهداکنندگان وجود ندارد ضمن اینکه هنوز هیچ مورد ابتلا به کرونا از طریق خون و فرآورده‌های آن ثبت نشده است.

او به آمار اهدای خون در ۷ ماهه نخست سال ۹۹ اشاره کرد و افزود: در این مدت یک میلیون و ۹۰۶ هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی در سطح مراکز درمانی و بیمارستانی توزیع شده است.

حاجی بیگی با عنوان این مطلب که استان تهران با داشتن ۱۶۰ بیمارستان و مرکز درمانی بزرگ‌ترین مصرف‌کننده خون و فرآورده‌های خونی در کشور است، از هموطنان بالای ۱۸ سال و کمتر از ۶۰ سال که حداقل وزن آنها ۵۰ کیلوگرم باشد، درخواست کرد برای کمک به بیماران نیازمند خون و فرآورده‌های خونی در روز‌های سرد و کرونایی، به مراکز انتقال خون مراجعه کنند

  • ناشناس ارسالی در

    ما رفتیم مرکز ستاری شلوغ نبود ولی مرستل الکی گفتن امروز وقت نداریم تلفن هم جواب نمیدن بسیار بد برخورد بودن و البته برای اهدا خون نمیدونستیم با ما دعوا هم میکنند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها