|
کدخبر: 134191

اگر می‌خواهید عمرتان بلند شود بخوانید

بر اساس مطالعه گسترده‌ای که اخیرا انجام گرفته است، دانشمندان دریافتند افرادی که فلفل تند یا چیلی را به‌طور منظم در رژیم غذایی خود مصرف می‌کنند، ممکن است قلبی سالم‌تر و زندگی طولانی‌تری داشته باشند.

طبق نتایج اولیه یک مطالعه گسترده، مشخص شد خوردن فلفل چیلی به‌طور منظم می‌تواند فواید عمده پزشکی از جمله کاهش خطر بیماری‌های قلبی، سرطان و به‌طور کلی افزایش طول عمر به ‌همراه داشته باشد.

نتایج این مطالعه هنوز در مجله‌ای منتشر نشده و قرار است در کنفرانس انجمن قلب امریکا برای نخستین ‌بار ارائه شود. در این مطالعه، پژوهشگران نتایج حدود ۴۷۲۹ تحقیق جداگانه در مورد مصرف فلفل قرمز تند در رژیم غذایی و اثرات آن در سلامتی افراد را مورد بررسی قرار دادند که در مجموع این مطالعات، بیش از ۵۷۰ هزار نفر از افراد به‌عنوان شرکت‌کننده مورد آزمون قرار گرفته‌اند.

دکتر بو ژو، نویسنده ارشد مطالعه و متخصص قلب، در بیانیه مطبوعاتی کنفرانس گفت: «ما با بررسی مطالعات انجام‎شده در مورد مصرف فلفل چیلی مشاهده کردیم مصرف این ماده غذایی به‌صورت منظم موجب کاهش کلی خطر انواع بیماری‌‌های قلبی و عروقی و همچنین مرگ و میر ناشی از سرطان می‌شود. همین امر نشان می‌دهد که ترکیبات رژیم غذایی ممکن است نقش مهمی ‌در سلامت کلی بدن داشته باشند.

به‌طور خاص، این بررسی نشان داد در افرادی که در رژیم غذایی خود به‌صورت منظم فلفل چیلی می‌خورند، نسبت به کسانی که به‌ندرت آن را در رژیم غذایی خود دارند یا هرگز فلفل نمی‌خورند، ۲۶ درصد خطر نسبی مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی و همچنین ۲۳ درصد خطر مرگ ناشی از سرطان کاهش می‌یابد. نکته قابل‌ توجه در این مطالعه این بود که مصرف فلفل چیلی موجب کاهش ۲۵ درصدی خطر مرگ ناشی از هر نوع مشکل در سلامتی می‌شود که همین امر عمر افراد را طولانی‌تر می‌کند.

ازآنجاکه دانشمندان صرفاً در حال بررسی روندهای شناسایی شده توسط سایر مطالعات بودند که هرکدام از آنها پارامترها و شرایط خاص خود را داشتند، نمی‌توانند رابطه‌ای مستقیم بین خوردن فلفل چیلی و بهبود سلامت برقرار کنند.

دکتر ژو در این مورد می‌گوید:

 ممکن است علل و مکانیسم‌های دقیقی برای توضیح یافته‌های ما وجود داشته باشد؛ اما درحال‌حاضر این مکانیسم‌ها ناشناخته هستند. بنابراین به‌طور قاطع نمی‌توان گفت خوردن بیشتر فلفل چیلی می‌تواند باعث طولانی شدن عمر و کاهش مرگ و میر به‌ویژه به دلیل عوامل قلبی و عروقی یا سرطان شود. برای تأیید این یافته‌های اولیه، نیاز به تحقیقات بیشتر، به‌خصوص یافتن شواهدی از مطالعات کنترل‌شده تصادفی است.

منبع: زومیت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها