|
کدخبر: 133220

با خواص سرکه سیب آشنا شوید

یکی از دلایلی که سرکه سیب محبوبیت فعلی را کسب کرده، خاصیت سم‌زدایی آن است، توجه داشته باشید که سم‌زدایی در واقع ضروری نیست، چرا که بدن به طور طبیعی سموم را دفع می‌کند.

سبک زندگی با خواص سرکه سیب آشنا شوید

سرکه سیب دارویی باستانی برای معالجه بیماری‌های فراوانی از سرماخوردگی تا زخم است. برای آشنایی با خواص سرکه سیب با ما همراه باشید:

خاصیت سم‌زدایی

یکی از دلایلی که سرکه سیب محبوبیت فعلی را کسب کرده، خاصیت سم‌زدایی آن است، توجه داشته باشید که سم‌زدایی در واقع ضروری نیست، چرا که بدن به طور طبیعی سموم را دفع می‌کند.

سم‌زدایی سرکه سیب شامل نوشیدن ترکیب سرکه و آب به صورت روزانه حتی چندین بار در روز با هدف تقویت انرژی و احیای متابولیسم است. بعضی از افراد برای سلامت کلی خود این ترکیب را مصرف می‌نمایند.

سرکه سیب و کاهش وزن

آگاهی از خواص سرکه سیب با احتمالاتی همراه است، چرا که بیشتر مطالعات پیرامون سرکه سیب و کاهش وزن یا بر روی حیوانات انجام می‌شود و یا افراد بسیار کمی در این مطالعات درگیر هستند، بنابراین نتیجه‌گیری در این زمینه بسیار سخت است.

در مطالعه‌ای، افراد چاقی که هر روز به مدت ۱۲ هفته سرکه سیب مصرف کرده بودند نسبت به افرادی که سرکه سیب در برنامه رژیم غذایی خود نداشتند، وزن بیشتری را از دست داده بودند.

محققان حدس می‌زنند که اسید استیک موجود در سرکه سیب ممکن است باعث خالی شدن معده به صورت تدریجی شود، طوری ‌که احساس سیری برای مدت طولانی‌تری ایجاد کرده و به این علت احساس گرسنگی و نیاز به خوردن را برطرف می‌نماید. اما این احتمال نیز وجود دارد که افراد بعد از نوشیدن سرکه سیب احساس تهوع داشته باشند و به این علت احساس گرسنگی نکنند.

سرکه سیب و دیابت

در مورد سرکه سیب برخی مطالعات کوچک اما امیدوارکننده در مورد دیابت در این زمینه انجام گرفته است. در دو مطالعه کوچک، افرادی که قبل از وعده غذایی پرکربوهیدرات، سرکه (از جمله سرکه سفید) مصرف کرده بودند، کمتر دچار افزایش میزان قندخون شدند و احساس سیری و پر بودن بیشتری را نسبت به افرادی که قبل از وعدهٔ غذایی سرکه مصرف نکردند، تجربه کردند.

مطالعه کوچک دیگری نشان داد که مبتلایان به دیابت نوع دو که قبل از خواب سرکه سیب می‌نوشند، سطح قند خون ناشتای پایین‌تری نسبت به افرادی که مصرف نکرده‌اند، دارند. اما این بدان معنا نیست که مصرف دارو‌های خود را به علت مصرف سرکه سیب قطع نمایید.

خصلت پروبیوتیکی سرکه سیب

سرکه سیب تصفیه‌نشده ممکن است دارای قدرت درمانی بی‌نظیری باشد. این به این دلیل است که این نوع سرکه سیب حاوی مادری است (تودهٔ ابرمانندی که ته شیشه رسوب می‌کند) که سرشار از باکتری‌هایی است که به عنوان پروبیوتیک عمل کرده و روده را از مشکلات پاک و صاف می‌کند.

سرکه سیب حاوی برخی مواد مغذی از جمله پتاسیم است، اما با توجه به میزان مصرفی سرکه، میزان پتاسیم دریافتی مقدار قابل توجهی نیست.

نحوه استفاده سرکه سیب

به طور کلی، سرکه سیب برای بیشتر مردم ممکن است مفید باشد و یا نباشد، اما به احتمال زیاد آسیبی به آنها نمی‌رساند.

اما اگر بیماری خاصی دارید و یا دارویی را مصرف می‌نمایید، باید قبل از تصمیم به نوشیدن سرکه به طور منظم و مرتب، با پزشک خود مشورت کنید. این احتمال وجود دارد که سرکه با برخی دارو‌ها تداخل دارویی داشته باشد و یا برخی شرایط و بیماری‌ها را (مانند ریفلاکس) تشدید نماید.

اگر بیماری خاصی ندارید و می‌خواهید مصرف سرکه سیب را به صورت منظم امتحان کنید، بهتر است به جای مصرف مکمل‌های سرکه سیب از سرکه سیب طبیعی استفاده نمایید در این صورت شما به طور دقیق می‌دانید که چه چیزی مصرف می‌کنید.

دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک فنجان آب ترکیب نمایید. به یاد داشته باشید از آنجایی‌ که این ترکیب به دلیل دارا بودن سرکه سیب بسیار اسیدی است، می‌تواند مینای دندان را از بین ببرد. بنابراین بعد از نوشیدن آن، دندان‌های خود را مسواک بزنید.

برای استفاده بیشتر از سرکه سیب با طعم‌ها و مزه‌های بهتر می‌توانید از آن در آشپزخانه و آشپزی برای طعم‌دهی سالاد، سس‌ها و مزه‌دار کردن مواد غذایی استفاده نمایید.

منبع: وب ام دی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها