|
کدخبر: 132949

مهاجرت به سوئد و شرایط تحصیل در سال ۲۰۲۰

سوئد جزو کشورهای حوزه اروپا است و در نتیجه تحصیل در سوئد یا مهاجرت کاری به این کشور مزایای بسیاری را برای متقاضی به همراه خواهد داشت. از طرفی سطح رفاه و کیفیت زندگی، امنیت و امکانات آموزشی در این کشور آنقدر بالاست که بستر مناسبی برای پیشرفت افراد را فراهم کرده است.

سوئد با وجود اینکه پنجمین کشور بزرگ دنیاست، تنها حدود ۱۰ میلیون نفر جمعیت دارد و دولت برای افزایش جمعیت موارد تشویقی مانند مرخصی والدین و حتی پرداخت کمک هزینه را نیز در نظر گرفته اما مردم سوئد ترجیح می‌دهند که فرزندان کمتری داشته باشند. همه این موارد می‌تواند شرایط خوبی را برای مهاجرت به سوئد  از طریق ویزای کاری فراهم کند.

شرایط تحصیل در سوئد

یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به سوئد از طریق دریافت ویزای تحصیلی این کشور است. لازم به ذکر است که برخلاف سال‌های گذشته، دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا برای تحصیل در سوئد باید شهریه پرداخت کنند که با توجه به رشته تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل می‌تواند بین ۹ هزار یورو تا ۱۷ هزار یورو باشد.

تمامی متقاضیان تحصیل در سوئد ابتدا باید پذیرش تحصیلی دریافت کنند و سپس با در دست داشتن مدارک زیر در موعد مقرر به سفارت این کشور مراجعه کرده و برای دریافت ویزای تحصیلی درخواست دهند.

  • پاسپورت معتبر
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه
  • مدارک و اسناد تمکن مالی به منظور پرداخت شهریه و هزینه زندگی دانشجویی در مدت تحصیل
  • بیمه‌نامه
  • فرم تکمیل‌ شده درخواست ویزای تحصیلی
  • رسید پرداخت هزینه دریافت ویزای تحصیلی
  • مدرک زبان

شرایط تحصیل در مقاطع مختلف کارشناسی تا دکتری در سوئد

آموزش عالی در سوئد دارای سطح بالایی از استانداردهای بین‌المللی است و این کشور به جهت قرار گرفتن در میان کشورهای پیشرو در زمینه‌های علمی و صنعتی روز، تلاش کرده تا بستری مناسب با امکانات عالی را برای دانشجویان دانشگاه‌های خود فراهم کند.

همانطور که اشاره کردیم برای تحصیل در سوئد باید ابتدا پذیرش تحصیلی دریافت کنید. برای این کار باید وارد سایت پذیرش دانشگاه مورد نظر خود شده و با تکمیل و ارسال اطلاعات لازم و اثبات سوابق علمی خود اقدام به اخذ پذیرش تحصیلی کنید.

  • تحصیل کارشناسی و مهاجرت سوئد: به منظور تحصیل در مقطع کارشناسی باید مدرک دیپلم ارائه کنید و با توجه به دانشگاهی که انتخاب کرده‌اید ممکن است نیاز به ارائه مدرک زبان سوئدی یا انگلیسی باشد. تحصیل در این مقطع بین ۳ تا ۴ سال طول می‌کشد و شهریه آن نیز حداقل ۷۵۰۰ یورو تا حداکثر ۲۶ هزار یورو است.
  • تحصیل کارشناسی ارشد و مهاجرت سوئد: مهمترین موضوع در این مقطع ارائه مدرک کارشناسی از یک دانشگاه معتبر است. دانشگاه‌‌‌های سوئد در مقطع کارشناسی ارشد تنها در ۴ رشته دانشجو می‌پذیرند و باید مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا تافل ارائه دهید. هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد سالانه ۱۳ هزار یورو است و به عنوان دانشجو می‌توانید به مدت ۴۰ ساعت در هفته نیز کار کنید.
  • تحصیل دکتری و مهاجرت به سوئد: تحصیل در این مقطع بیشتر مبتنی بر تحقیق و پژوهش است و به عنوان دانشجو بیشتر زمان تحصیل خود را صرف تحقیقات برای انجام پایان نامه خود خواهید کرد. تحصیل در این مقطع 4 سال به طول می‌انجامد و در حین تحصیل نیز می‌توانید از استاد راهنما یا سوپروایزر خود حقوق دریافت کنید. مانند مقطع کارشناسی ارشد باید مدرک زبان انگلیسی یا سوئدی ارائه دهید تا موفق به دریافت ویزای تحصیلی این مقطع شوید.

تحصیل در سوئد و اشتغال پس از تحصیل

تمامی دانشجویان خارجی دانشگاه‌های سوئد پس از فارغ‌ التحصیلی به مدت ۶ ماه فرصت دارند تا به جستجوی یک شغل متناسب و مرتبط با رشته تحصیلی خود بپردازند. بنابراین با عقد قرارداد کاری می‌توانید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کرده و پس از ۵ سال کار مستمر و پرداخت منظم بیمه و مالیات، برای دریافت اقامت دائم سوئد درخواست دهید.

ما در این مقاله به صورت خیلی مختصر به مهاجرت به سوئد و تحصیل در این کشور پرداختیم. اگر قصد تحصیل در سوئد از مقطع مدرسه تا دکتری را دارید، می‌توانید مقالات کامل موسسه حقوقی مهاجرتی صباپلن به آدرس https://sabaplan.com/ را مطالعه کرده یا با کارشناسان و وکلای مجرب این مجموعه تماس بگیرید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر