|
کدخبر: 132411

سرد شدن پا علامت این ۶ بیماری است

سردی پا اغلب به دلیل هوای سرد ایجاد می‌شود و به راحتی می‌توانید آن را برطرف کنید، اما اگر به شکلی شدید به این عارضه دچار می‌شوید ممکن است با یک بیماری خاص درگیر باشید.

سبک زندگی سرد شدن پا علامت این ۶ بیماری است

 «دنیل دسپرس» جراح ارتوپد چند بیماری جدی که در پس سردی پا‌ها قرار دارد را برشمرد.

احساس سردی در پا در فصل سرما معمولاً سلامتی را تهدید نمی‌کند و یک قاعده فیزیولوژیکی محسوب می‌شود، اما گاهی اوقات پا‌های سرد نشانه دهنده ابتلا به یک بیماری است.

تصلب شرایین

تصلب شرایین ممکن است یکی از دلایل سردی پا‌ها باشد. با این بیماری، گردش خون به ویژه در پا‌ها مختل می‌شود؛ زیرا رگ‌های خونی بسیار باریک هستند، در نتیجه، اندام‌ها سرد می‌شوند. سیگار کشیدن، فشار خون بالا و سطح کلسترول بالا از جمله عوامل خطر ابتلا به تصلب شرایین هستند.

ابتلا به دیابت

یکی دیگر از دلایل احتمالی سردی پا‌ها دیابت است. واقعیت این است که به دنبال این بیماری برخی از بیماران دچار نوروپاتی - آسیب عصبی- می‌شوند. همچنین در بیماری دیابت نوع ۲ ممکن است روند گردش خون مختل شود. در این حالت عروق پا به طور خاص تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

بیماری رینود

علت بعدی سردی پا بیماری رینود است که در آن رگ‌ها هنگام استرس یا سرما منقبض می‌شوند. این بیماری را می‌توان با تغییر رنگ یا رنگ پریدگی اندام مشاهده کرد.

ابتلا به نورپارتی محیطی

سردی پا همچنین می‌تواند نشانه نوروپاتی محیطی باشد. این وضعیت اغلب با گزگز و سوزش در اندام‌ها همراه است.

ابتلا به کم خونی

یکی دیگر از دلایل سردی پا‌ها کم خونی است، بیماری که طی آن بدن گلبول‌های قرمز خون را به اندازه کافی تولید نمی‌کند. غالباً این پدیده به دلیل کمبود آهن رخ می‌دهد که ممکن است خود را با کاهش سطح هموگلوبین در بدن نشان دهد.

اضطراب و کم کاری تیروئید

علاوه بر این سرد شدن پا می‌تواند ناشی از اضطراب و کم کاری تیروئید باشد.کم کاری تیروئید بیماری است که در آن غده تیروئید به اندازه کافی هورمون برای عملکرد مناسب تولید نمی‌کند که این خود می‌تواند منجر به تضعیف گردش خون شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر