|
کدخبر: 131755

۷ راهکار برای خلاص شدن از شر چربی صورت

نکات ساده و موثری برای خلاص شدن از شر چربی‌هایی که باعث پف صورت در برخی افراد می‌شود، وجود دارد.

خلاص شدن از اضافه وزن به ویژه در برخی از مناطق بدن مانند صورت، کار دشواری است. تجمع چربی در نواحی صورت بیشتر به چشم می‌آید و صورت را بزرگتر، پف کرده تر، گردتر و پرتر نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش منتشر شده در وب سایت امریکایی «بولد اسکای» گرچه صورت چاق می‌تواند حالت خوشایندی به چهره بدهد و شاید هیچ بیماری ایجاد نکند، اما می‌تواند نظرات منفی در مورد شخصیت صاحب آن را منعکس کند.

در هر صورت، خبر خوب این است که نکات و توصیه‌های ساده و موثر برای خلاص شدن از شر چربی هایی که باعث ورم صورت در برخی افراد می‌شود، وجود دارد:

۱- تمرینات صورت

تمرینات صورت کمک زیادی به کوچک شدن عضلات صورت و دادن یک خط فک تراشیده ایده آل می‌کند. یک مطالعه آزمایشی نشان داد که ۲۰ هفته تمرینات صورت یا یوگای صورت می‌تواند با تنظیم سطح پری قسمت میانی و پایین صورت باعث جوان‌سازی چهره و بهبود ظاهر پوست شود.

۲- نوشیدن آب

مصرف میزان کافی آب آشامیدنی می‌تواند از طریق پر کردن معده و در نتیجه کاهش خوردن غذا و افزایش چربی سوزی به خلاص شدن از شر برخی چربی‌ها کمک کند. متخصصان توصیه می‌کنند برای بهبود سوخت و ساز بدن و افزایش کالری سوزی، نیم ساعت قبل از غذا آب بنوشید.

۳- کاهش مصرف کربوهیدرات‌های تصفیه شده

کربوهیدرات‌های تصفیه شده مانند آرد سفید، برنج سفید، ماکارونی و شیرینی‌ها با خطر چاقی و افزایش وزن ارتباط دارند. میزان فیبر و مواد مغذی ضروری در کربوهیدرات‌های تصفیه شده کاهش می‌یابد. هضم کربوهیدرات‌های تصفیه شده آسان‌تر است و منجر به افزایش گلوکز در بدن می‌شود. سطح بالای گلوکز ناشی از التهاب است که ممکن است باعث پف صورت نیز شود. البته، مصرف بیش از حد کربوهیدرات‌های تصفیه شده باعث احتباس آب در بدن می‌شود.

۴- تمرینات کاردیو

ورزش‌های معروف به «کاردیو» در کاهش توده چربی بسیار موثر است. این تمرینات به ویژه هنگام صبح باعث اکسیداسیون چربی می‌شود. انجام ورزش‌هایی مانند دو، شنا، دوچرخه سواری و پیاده روی سریع می‌تواند به کاهش چربی اضافی صورت کمک کند.

۵- کاهش مصرف نمک

نمک اضافی باعث می‌شود بدن آب بیشتری در خود نگه دارد و در نتیجه موجب افزایش وزن بدن می‌شود. همچنین تجمع آب در ناحیه صورت ممکن است باعث این توهم شود که صورت چربی اضافی دارد. اما اگر ملزم شوید که میزان سدیم دریافتی خود را از طریق منابع غذایی مانند فست فود‌ها کاهش دهید، قسمت‌های مختلف بدن شروع به لاغر شدن می‌کنند.

۶- خواب منظم و راحت

کم خوابی باعث اختلال در چرخه روزانه می‌شود، متابولیسم را کند کرده و اشتها را افزایش می‌دهد. این امر منجر به خوردن غذا در زمان نامناسب و در نتیجه افزایش کالری می‌شود. حفظ زمان مناسب خواب برای ساعت‌های کافی به تقویت متابولیسم و سوزاندن کالری اضافی در تمام نواحی بدن از جمله صورت کمک می‌کند.

۷- حلقه کردن لب‌ها

ورزش حلقه زدن لب به خلاص شدن از شر چربی‌های جمع شده در صورت و یافتن ظاهری جوان کمک می‌کند. لب‌ها را می‌توان محکم حلقه کرد و به مدت ۱۰-۱۲ ثانیه نگه داشت و به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه این عمل را تکرار کرد.

برای رسیدن به نتایج مطلوب طی یک هفته: عوامل مختلفی از جمله ژنتیک، رژیم غذایی، عدم ورزش و سبک زندگی بی‌تحرک می‌توانند در تجمع چربی در صورت نقش داشته باشند. اما کارشناسان معتقدند که موثرترین راه برای از دست دادن چربی صورت در یک هفته شروع فعالیت‌های بدنی مانند ورزش‌های صورت، ورزش‌های کاردیو، رقص یا شنا هستند. این تمرینات کمک می‌کند تا کالری‌ها با سرعت بیشتری سوزانده شوند و یک خط فک کاملا تراشیده ایجاد شود.

 

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظر