|
کدخبر: 130275

رفتارمان را در مواجهه با کرونا اصلاح کنیم

معاون کل وزارت بهداشت، با اشاره به روند رو به افزایش ابتلا و مرگ‌های کرونایی در کشور، نسبت به فرسودگی کادر درمان و خروج روزانه تعدادی از نیروها از مسیر خدمت به بیماران هشدار داد.

سبک زندگی رفتارمان را در مواجهه با کرونا اصلاح کنیم

ایرج حریرچی، با عنوان این مطلب که نیروهای بهداشت و درمان کشور نزدیک به ۹ ماه است شبانه روز مشغول خدمت به مردم و بیماران هستند، گفت: کادر درمان ما خسته و فرسوده شده است.

وی با اشاره به شرایط کرونا در تهران و حجم بیماران بستری، افزود: روزانه حدود ۷۰ تا ۱۳۰ نفر از کادر درمان بیمارستان‌های بزرگ تهران به مرخصی استعلاجی کرونا می‌روند و همین مسئله باعث می‌شود سایر نیروها متحمل کار بیشتری شوند و در نتیجه توان آنها نیز تحلیل برود.

معاون کل وزارت بهداشت، با اشاره به آمار رو به افزایش بیماران بستری در هفته‌های اخیر، نسبت به فرسودگی تجهیزات پزشکی بیمارستان‌ها هشدار داد و گفت: دستگاه‌های اکسیژن ساز و سی تی اسکن به رغم افزایش ظرفیت، دچار فرسودگی شده‌اند.

وی تاکید کرد: راه مقابله با کرونا در تغییر رفتار تک تک ما است. اگر قرار باشد به همین صورت ادامه دهیم و رفتار بهداشتی و اجتماعی خود را در مقابله با کرونا اصلاح نکنیم، قطعاً با شرایط سخت‌تری مواجه خواهیم شد.

حریرچی ادامه داد: فقط با تغییر رفتار و نگرش اجتماعی می‌توانیم با این بیماری مقابله کنیم.

معاون کل وزارت بهداشت افزود: بیمار کرونایی که در جامعه ظاهر می‌شود و خانواده خودش و دیگران را در معرض خطر قرار می‌دهد، رفتار غیر اخلاقی و غیر انسانی دارد.

منبع: مهر

ارسال نظر