|
کدخبر: 129268

مبارزه مدنی با کرونا را شروع کنیم

احمد آزاد مرد - دبیر انجمن مدیران صنایع و معادن استان یزد

در این روزها که  شاهد تاخت و تاز ویروس کرونا هستیم که به شکل غیر قابل تصوری در عرض چند ماه از نقطه ای در ووهان چین خود را به جای جای کره خاکی رسانده و در نقاطی که محیط را مناسب تر دیده تا جایی که می‌توانسته از کودک تا پیر از دارا تا نادار و از قدرتمند تا ضعیف را به کووید-۱۹ مبتلا کرده و هرروز جان عده‌ای را بیشتر از روز قبل گرفته، و ما نیز در کشور خود مانند سایر کشورها از گزند این ویروس مهلک در امان نیستیم، اما می‌توانیم با تمهیداتی از شدت تخریب آن بکاهیم تا مانند اعلام سخنگوی وزارت بهداشت شاهد آمار مرگ ۲۵۶ نفر در یک روز نباشیم.

آزادمرد

و این کار امکان پذیر و میسر نیست، مگر ازطریق رعایت دستورالعمل های بهداشتی و شیوه نامه های مربوطه.

و به موازات آن برنامه‌ریزی و اقداماتی نظیر قرنطینه و یا محدود کردن تردد بین شهرها، مانند اقدام اخیر دولت در عدم مسافرت به خیلی از استان های کشور.

اگر چه این حرکت دولت در جلوگیری از ورود و خروج به بعضی از شهر ها و تعطیلی چند روز تهران دیر بود، اما در راه مبارزه با کرونا بسیار بجا و خوب و قابل تقدیر بود، به شرط آنکه یکبار مصرف نباشد.

در این راستا بد نیست که ستادملی مبارزه با کرونا روی این پیشنهاد هم مطالعه کند که برای مدت چند ماه روزهای آخر هفته (پنجشنبه و جمعه) و تعطیلی هائی که احیانا در طول این مدت در بین هفته وجود دارد را ماندن در خانه اعلام نماید و کسی جز در موارد ضروری اجازه خروج از خانه را نداشته باشد.

در این روش که کمترین اثر را روی تعطیلی خیلی از کسب و کار ها دارد، و در راه مبارزه با کرونا و کاهش اثرات مخرب آن سهم موثری دارد، اما در مقابل می‌تواند بر روی روان افراد که در خانه می‌مانند اثرات نامطلوب روانی داشته باشد.

برای پیشگیری از این مهم همکاری صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران را می‌طلبد که درست آن روزها  با پخش برنامه های شاد و سرگرم کننده اجازه ندهد مردم ار خانه نشینی خسته شوند .

مطمئنآ اجرای درست مجموعه این برنامه‌ها می‌تواند کاهش و حتی نابودی کرونا را در پی داشته باشد.

نویسنده: احمد آزاد مرد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها