|
کدخبر: 124417

چه میوه‌هایی بدن را در ایام کرونا پاکسازی می‌کند؟

مصرف برخی از میوه‌ها در طول روز کمک زیادی به پاکسازی و تقویت سیستم ایمنی بدن در ایام کرونایی خواهد کرد.

این روزها با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور بسیاری از مردم ممکن است به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شوند؛ لذا نخستین کاری که باید هر فرد مبتلا به کرونا انجام دهد داشتن تغذیه مناسب است؛ میوه‌ها و سبزیجات حاوی مقدار زیادی از ویتامین‌های سالم هستند که مصرف آنها هر چند به مقدار اندک در طول روز توصیه می‌شود. در ادامه به معرفی میوه‌هایی پرداخته‌ایم که مصرف آنها در روزهای کرونایی باعث پاکسازی بدن می‌شود. در ادامه این مطلب با تغذیه مناسب با استفاده از میوه در زمان قرنطینه آشنا می‌شوید:

پاکسازی کبد و مثانه با انجیر

انجیر میوه‌ای مغذی با خواص پاک کنندگی است که از تولید سم در ادرار جلوگیری کرده و کبد و مثانه را پاکسازی می‌کند. مصرف خشک این میوه باعث تقویت ذهن و ایجاد آرامش در افراد می‌شود، اما زیاده روی در مصرف آن باعث تحریک آلرژی یا حساسیت خواهد شد.

تقویت سیستم ایمنی بدن با زغال اخته

زغال اخته یک میوه ضد باکتری است و باکتری‌ها و ویروس‌های مضری که در مجاری ادرار معلق می‌مانند را از بین می‌برد. مصرف زغال اخته باعث تقویت سیستم ایمنی بدن خواهد شد.

سم‌زدایی کبد با گریپ فروت

گریپ فروت، میوه‌ای شبیه به پرتقال، اما درشت‌تر از آن است و به رنگ‌های سفید، صورتی و قرمز وجود دارد. این میوه، سم زدای طبیعی روده، معده و کبد است. فیبر و عصاره سرشار از مواد مغذی آن یک سم زدای قوی بوده و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن خواهد شد.

دفع سموم بدن با مصرف هندوانه

هندوانه یکی از میوه‌های شگفت‌انگیز است که خواص درمانی زیادی دارد و به علت اینکه سرشار از آب است باعث تسکین دردهای عضلانی خواهد شد. در واقع هندوانه یک میوه تابستانی است که مصرف آن به دفع سموم بدن کمک می‌کند. این میوه حاوی مقداری سیترولین است که مانند یک فیلتر برای پاکسازی بدن عمل می‌کند.

کاهش چربی بدن با لیمو ترش

لیموترش به علت ویتامین C فراوانی که دارد باعث تنظیم خواب افراد، تنظیم ساعت بیولوژیک بدن، کاهش هورمون‌های استرس و کاهش سلول‌های چربی در بدن خواهد شد. برخی از افراد به جای سس سفید از آب لیموترش در کنار سالاد استفاده می‌کنند که عاملی مهم در جهت تقویت سیستم ایمنی بدن خواهد بود.

خیار

برخی از افراد برای حفظ سلامت پوست خود از خیار به عنوان ماسک صورت استفاده می‌کنند، اما باید بدانید که این میوه نه تنها برای مراقبت‌های پوستی حائز اهمیت است، بلکه اضافه کردن چند تکه از آن به آب آشامیدنی آب رسانی فوق العاده‌ای برای شما به همراه خواهد داشت.

 

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها