|
کدخبر: 124051

این بیماران مواظب فصل پاییز باشند

فوق تخصص آلرژی گفت: انتظار داریم افرادی که آلرژی‌های تنفسی مانند آسم و سرفه دارند، در فصل پاییز مشکلات بیشتری داشته باشند؛ در نتیجه اگر از اسپری استفاده می‌کنند، به هیچ عنوان نباید مصرف اسپری و داروها را قطع کنند.

مرتضی فلاح‌پور، فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره «آلرژی‌های فصل پاییز»، اظهارکرد: با توجه به اینکه در ایام شیوع کرونا هستیم و ممکن است علاوه بر بیماری کرونا، آنفلوانزا و سایر عفونت‌های تنفسی وجود داشته باشد، لازم است به این موضوع و تأثیرات آنها بر آلرژی‌ها توجه کنیم.

وی افزود: در جریان تغییر فصل و اتفاقاتی که می‌افتد و هوا سر می‌شود، میزان رطوبت هوا به خاطر بارندگی تغییر می‌کند و به نظر می‌رسد برخی شهرهای ما هوای آلوده‌تری داشته باشند. سرمای هوا، زیاد شدن عفونت‌های ویروسی و سرماخوردگی مکرر، جدای از اینکه به شیوع کرونا توجه بشود یا نشود، خود می‌تواند باعث علائم تنفسی بیشتری شود.

این فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی اضافه کرد: در نتیجه انتظار داریم افرادی که آلرژی‌های تنفسی مانند آسم و سرفه دارند، در این فصل مشکلات بیشتری داشته باشند. از این افراد خواهش می‌کنیم در مصرف اسپری‌های خود و نیز نکاتی که پزشک‌شان به آنها اعلام کرده دقت بیشتری کنند.

فلاح پور بیان کرد: در این روزها شاهد هستیم بسیاری افراد عنوان می‌کنند که اسپری‌ها ممکن است کورتن داشته باشد و این پرسش مطرح است که آیا در روزهای شیوع کرونا از آن استفاده شود یا خیر.

وی تأکید کرد: بنده با قاطعیت می‌گویم درحال‌حاضر تمام منابع علمی مورد تأیید دنیا توصیه می‌کنند اگر شما جزو آن دسته از بیمارانی هستید که از اسپری استفاده می‌کنید، به هیچ عنوان و به صورت خودسرانه نباید استفاده از آن را ترک کنید.

این فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی تصریح کرد: با این تفکر و خیال که در داخل اسپری کورتن بوده و سیستم ایمنی را ضعیف می‌کند، مصرف آن را قطع نکنید؛ قطع کردن مصرف اسپری باعث می‌شود شما در معرض خطرات بیشتری باشید.

فلاح پور متذکر شد: به هیچ عنوان نباید مصرف اسپری و داروها را قطع کنید. وقتی هوا سرد و آلوده می‌شود، ممکن است دچار شعله‌ور شدن بیماری شویم؛ در نتیجه باید از معرض آلودگی و سرماخوردگی دور شویم.

 

 

منبع: مشرق

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها