|
کدخبر: 102532

خط فقر در تهران چقدر است؟ + نمودار

براساس بررسی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس، خط فقر خانوار‌های چهار نفره در شهر تهران ظرف ۲ سال اخیر، از ۲.۵ میلیون تومان به ۴.۵ میلیون تومان رسید یعنی ۸۰ درصد افزایش یافت.

سبک زندگی خط فقر در تهران چقدر است؟ + نمودار

اوایل این هفته، محمد قاسمی سرپرست مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس گزارشی درباره وضعیت اقتصادی کشور و راهکارهای اصلاح آن به نمایندگان مجلس یازدهم ارائه داد.

بخشی از این گزارش، به بررسی آمارهای مرتبط با فقر مطلق اختصاص داشت. فقر مطلق را می‌توان ناتوانی در کسب حداقل استاندارد زندگی تعریف کرد. در واقع، فقر مطلق عدم دسترسی به حداقل‌های معیشت در جامعه است که با توجه به تفاوت هزینه‌های زندگی در مناطق مختلف کشور متفاوت می‌باشد.

براساس بررسی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس، نرخ تورم بالا در سال‌های اخیر منجر به رشد قابل توجه خط فقر در شهر تهران و سایر نقاط کشور شده است. این موضوع در کنار کاهش قابل توجه درآمد سرانه منجر به رشد نرخ فقر در این سال‌ها شده است و شواهد موجود نشان از روند فزاینده این متغیر در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ دارد.

 آمارهای فوق نشان می‌دهد خط فقر خانوارهای چهار نفره در شهر تهران ظرف ۲سال اخیر (سال‌های ۹۷ و ۹۸)، از ۲.۵ میلیون تومان به ۴.۵ میلیون تومان رسید یعنی ۸۰ درصد افزایش یافت.

خط-فقر-نمودار

 

منبع: فارس
  • مجید ارسالی در

    خداوند لعنت کند کسانی راکه گرانی دوسال ا خیر را ایجادکرده اند وبه ریش مردم خندیدن د!!! عاملین گرانی خودشان طعم فقر را نچشی دند در قیامت باید پاسخ گو باشند وجواب ظل می که به مردم ایران کردند با آتش جهنم رو به رو شوند انشاءالله...

  • مانی ارسالی در

    خیلی ناراحت کننده است

  • امید ارسالی در

    بااین وضع با آقای روحانی متقعدهستندبرجام خوب بود

  • ناشناس ارسالی در

    پس حقوق بازنشستگان که زیر خط فقره چکار ک نن؟؟
    بدتر ازاون افراد بیکا ر درجام عه چطور شکمشون وسیر کنن؟؟؟؟

  • سروش ارسالی در

    تورو خدا وقتی نمیتونید بگید اشتباه کردیم و ما رو با وعده ها و دروغها دلخوش نکنید . که مردم خیلی آگاهتر وفهمیده تر از اونی هستن که فکر میکنید

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها