|
کدخبر: 225249

بهترین روش آموزش زبان انگلیسی به کودکان

بدون شک آموزش زبان انگلیسی به کودکان باید همراه با ایجاد علاقه باشد. ایجاد علاقه در زمان آموزش زبان انگلیسی سبب تداوم کودک در فرایند یادگیری می‌شود. همچنین دیگر با دل‌زدگی فرزند خود از آموزش مواجه نخواهید بود. استعداد ذاتی کودک در سطح بالایی قرار دارد.

شما به عنوان والدین در مشخص کردن مسیر زندگی فرزندتان تاثیرگذار هستید. در نتیجه می‌توانید با برنامه‌ریزی پروسه پرورش کودک دو زبانه حساب شده، فرزند خود را به سوی موفقیت هدایت کنید.

سن کودک بر میزان یادگیری وی تاثیرگذار است. هر اندازه که سن کودک کمتر باشد، آموزش راحت‌تر خواهد بود. در نتیجه کودکان زیر ۶ سال پتانسیل خوبی برای یادگیری زبان دوم دارند. انتخاب زبان انگلیسی با توجه به رواج این زبان، انتخاب عاقلانه‌ای به نظر می‌رسد.

هر اندازه که سن کودک کمتر باشد، درگیری‌های ذهنی کمتری وجود دارد. علاوه بر این خلاقیت کودکان در صورت پرورش نیافتن، با افزایش سن کمتر می‌شود. انتخاب روش آموزش زبان انگلیسی به کودکان، بر بازخوردی که از آموزش می‌بینید تاثیرگذار است.

۱

کارتون‌ها و انیمیشن‌ها راهی سرگرم‌کننده برای یادگیری زبان

خلاقیت و لطافت کودکان بسیار زیاد است. در نتیجه استفاده از روش‌های تئوری برای کودکان موثر نخواهد بود. اگر قصد آموزش زبان انگلیسی به فرزند خود را دارید از روش‌های خلاقانه‌تر استفاده کنید. یکی از خلاقانه‌ترین روش‌ها که بازخورد مناسبی هم دارد، استفاده از کارتون های زبان اصلی است. کودک دوست دارد که شبیه به شخصیت کارتونی موردعلاقه‌اش باشد. دلیل استقبال کودکان از لباس‌های مشابه قهرمان کارتون همین است.

همین موضوع در رابطه با نحوه حرف زدن شخصیت موردعلاقه کودک وجود دارد. فرزند شما تلاش می‌کند تا همانند شخصیت کارتونی موردعلاقه‌اش صحبت کند. همین تلاش اگر اصولی باشد، سبب یادگیری زبان انگلیسی می‌شود.

ممکن است کودک شما تا ساعت‌ها بدون خستگی، به تماشای این کارتون ها بپردازد. به همین دلیل روش جدیدی که برای یادگیری زبان به کودکان بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرد را می‌توان پرورش کودک دو زبانه به واسطه کارتون‌های زبان اصلی دانست.

جهت آموزش زبان انگلیسی به کودک به واسطه کارتون‌های زبان اصلی، باید از کارتون هایی استفاده کنید که به این منظور تهیه شده‌اند. چنین کارتون‌های کاملاً برای آموزش زبان انگلیسی بهینه سازی شده‌اند و در پرورش کودک دو زبانه شما را کمک می‌کنند.

چندساعت در روز را به تماشا کارتون‌های زبان اصلی اختصاص دهید. کودک را همراهی کنید. نکات مهم را بگویید. چنین روشی سبب می‌شود تا در پروسه پرورش کودک دو زبانه موفق شوید.  

۲

تشویق کودکان به یادگیری دوزبانه با کارتون‌های پویا

امروزه کارتون‌های بسیاری به زبان‌های متفاوتی در دنیا ارائه می‌شود. گاهی برخی از این کارتون‌های ارتباط مستقیمی با کودکان شما برقرار می‌کنند. در واقع می‌توان کارتون‌های ذکرشده را کارتون‌های پویا دانست، زیرا در این کارتون‌ها از کودک خواسته می‌شود تا بازی خاصی را انجام دهد.

همانطور که می‌دانید شاید کلاس‌های آموزشی نتواند نیازهای کودکان را برای یادگیری برطرف کند و لازم است که شما به عنوان والدین کودکان از روش‌های جدیدتر و به‌روزتری برای این منظور استفاده کنید. به همین جهت پرورش کودک دو زبانه به واسطه کارتون‌های زبان اصلی به کودکان می‌تواند پیشنهاد خوبی باشد.

تاثیر شخصیت‌های کارتونی بر آموزش زبان انگلیسی به کودکان

یکی دیگر از مسائلی که شاید در وهله اول به نظر نیاید، تاثیر شخصیت‌های کارتونی در ایجاد انگیزه و خلاقیت کودکان در یادگیری زبان دوم است. بی شک داشتن علاقه به یادگیری به واسطه شخصیت‌های کارتونی به سادگی امکان پذیر است.

 کودکان به انیمیشن و کارتون‌ها بسیار علاقه دارند. این امر می‌تواند کار را برای شما راحت‌تر کند. زیرا با توجه به تنوع گسترده‌ای که در تولید کارتون‌های زبان‌اصلی ایجاد شده است، می‌توانید به راحتی نیاز کودک خود را برطرف و او را به یادگیری زبان دوم علاقه‌مند کنید.

۳

کودک پس از تماشای کارتون موردعلاقه، خود را به جای شخصیت کارتونی می‌گذارد. به این فرایند، همذات پنداری گفته می‌شود. در نتیجه فرزند شما سعی می‌کند تا همانند شخصیت کارتونی صحبت کند. اگر شما بتوانید تلفظ کلمات را در این زمان اصلاح کنید، فرایند پرورش کودک دو زبانه را به خوبی اجرا کرده‌اید.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها