|
کدخبر: 224006

آیا سئو سایت به افزایش فروش فروشگاه‌های اینترنتی کمک می کند؟

بقای هر کسب و کاری وابسته به درآمد و فروش است و در فروشگاه های اینترنتی، افزایش فروش مستلزم داشتن دانش سئو سایت کافی است. در سال 2020، تجارت الکترونیکی (E-commerce) 2.3 تریلیون دلار از فروش جهانی را به خود اختصاص داد و انتظار می‌رود که این رقم تا سال 2024 به 4.88 تریلیون دلار افزایش یابد. اگر می‌خواهید کسب و کار شما بخشی از این فروش را داشته باشد، داشتن برنامه سئو، بسیار مهم است.

ناگفته نماند که دنیای تجارت الکترونیکی بی‌نقص است و یادگیری و اجرای تکنیک‌های پیشرفته سئو می‌تواند به شما کمک کند تا به صورت آنلاین مورد توجه قرار بگیرید، مشتریان بالقوه بیشتری را به مشتریان وفادار تبدیل کنید و در نهایت فروش را افزایش دهید اما سئو به طور مداوم در حال تغییر است و بهترین روش ها در طول زمان تغییر می‌کند، بنابراین تشخیص اینکه آیا هر کاری که می‌توانید برای افزایش فروش با سئو انجام می‌دهید یا خیر، دشوار است.

اگر این احساس شما را خسته کرده است، نگران نباشید: تکنیک های زیادی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و امروز نکات بسیار خوبی در مورد بهترین راه های استفاده از SEO برای افزایش فروش خواهید آموخت.

    1. در انتخاب کلمات کلیدی، هوشمند باشید

کلمات کلیدی در سئو مانند گذشته مورد استفاده قرار نمی‌گیرند اما همچنان بخش مهمی از معادله هستند. بدون کلمات کلیدی، مشتریان بالقوه ممکن است هرگز شما را پیدا نکنند و به همین دلیل است که کلمات کلیدی سنگ بنای استراتژی سئو شما هستند.

به عنوان مثال، فرض کنید که کسب و کار شما طعمه‌های دست ساز ماهیگیری می‌فروشد. یک عبارت کلیدی واضحی که می‌خواهید برای آن رتبه بندی کنید، طعمه‌های دست ساز فلای فیشینگ است. با این حال، کلمات و عبارات کلیدی دیگری نیز وجود دارد که مشتریان مطمئناً از آن‌ها برای یافتن محصولاتی مانند محصولات شما استفاده می‌کنند و این شما هستید که تعیین کنید آن‌ها چه هستند و شروع به پیاده‌سازی آن‌ها در محصول خود کنید:

    • محتوا

    • صفحات وب

    • URLs(آدرس‌های اینترنتی)

    • هدینگ‌ها

    • عنوان عکس‌ها

    • عنوان صفحه‌ها

    • متا دیتا

گوگل AdWords مکانی عالی برای شروع با تحقیق در مورد کلمات کلیدی است، اما ابزارهای برنامه ریزی کلمات کلیدی زیادی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. کلمات کلیدی طولانی را نیز فراموش نکنید، زیرا نیمی از تمام عباراتی که جستجو می شوند، شامل کلمات کلیدی طولانی هستند. رقابت کمتری برای این عبارات وجود دارد و نرخ تبدیل بالاتری دارند. وقتی کلمات کلیدی مناسبی را در جعبه ابزار خود داشته باشید به مشتریان شما کمک می‌کند که به دنبال خرید چیزی هستند که می‌فروشید، ارتباط برقرار کنید.

    2. محتوای باارزش ایجاد کنید

با این حال، کلمات کلیدی بدون محتوای خوب ارزش خاصی ندارند اما محتوا چیزی بیش از ابزاری برای کلمات کلیدی است و در عوض ابزاری است که می‌توانید برای تبدیل مشتریان بالقوه استفاده کنید، چیزی ارزشمند است که می‌توانید به مشتریان ارائه دهید و منبعی قابل اشتراک است که می‌توانید از آن برای دستیابی به مخاطبان جدید استفاده کنید.

به این صورت است که محتوا می‌تواند فروش را افزایش دهد: وقتی مشتریان در اینترنت برای اطلاعاتی در مورد محصول یا خدماتی مشابه آنچه ارائه می‌دهید جستجو می‌کنند، با پست‌های رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها، صفحات وب و سایر محتوایی که برای پاسخگویی به آن‌ها طراحی شده است مواجه می‌شوند.

سوالات، ارائه اطلاعات و در غیر این صورت تسهیل تصمیم خرید.

 وقتی برای داشتن بهترین، مرتبط‌ترین، جذاب‌ترین و معتبرترین محتوا در اینترنت تلاش می‌کنید، مشتریان بالقوه برند شما را قبل از دیگران پیدا می‌کنند و این به شما فرصتی می‌دهد تا روابط خود را ایجاد کنید و سرنخ‌ها را به مشتریان تبدیل کنید.

محتوای عالی به اشکال مختلفی تولید می‌شود و هدف شما باید پرورش و تولید محتوا در انواع مختلفی از آنها باشد، از جمله:

    • وبلاگ‌ها

    • اینفوگرافیک

    • ویدیو (که می تواند نتایج جستجوی ارگانیک را 50 برابر بیشتر از محتوای متنی افزایش دهد)

    • محصولات

    • تصاویر متحرک

    • محتوای ایجاد شده توسط کاربر

    • پست های وبلاگ مهمان

    • کتاب‌های الکترونیکی و وایت پیپر

    • لیست ها

    • نظرات محصول

محتوا در مرکز بازاریابی قرار دارد و زمانی که شما یک استراتژی ورودی قوی و محتوای عالی برای هدایت آن دارید، در آن صورت مشتریانی خواهید داشت که درب‌های تجارت الکترونیک شما را به زمین خواهند زد. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که تمام محتوای خود را با کلمات کلیدی مرتبط بهینه کنید و اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی استفاده شده با قطعه و نوع محتوایی که ارائه می‌کنید مرتبط هستند.

    3. از فضای کاربران برای افزایش مخاطب و دسترسی خود استفاده کنید

رسانه‌های اجتماعی یکی از عناصر در حال رشد سریع‌ترین استراتژی سئو جامع و مدرن هستند و به این دلیل است که تعداد بسیاری از مصرف‌کنندگان برای تعامل با برندها به این پلتفرم‌ها روی می‌آورند. تقریباً 80 درصد از مردم وقتی می‌خواهند محتوای جالبی پیدا کنند به فضای مجازی مانند: فیسبوک، اینستاگرام، وب سایت‌ها و ... روی می‌آورند و این بدان معناست که در آنجا فرصت زیادی برای دستیابی به مخاطبان جدید، جذب مشتریان احتمالی بیشتر و ایجاد روابط پایدار با مشتریان وجود دارد.

فراتر از آن، رسانه‌های اجتماعی یا طراحی فروشگاه اینترنتی راهی عالی برای نشان دادن جنبه انسانی‌تر برند یا سازمان شما هستند. می‌توان از آن به عنوان یک ابزار بازاریابی مستقیم به لطف منابعی مانند تبلیغات فیس بوک استفاده کرد و حتی می‌توانید از سایت‌‎های اجتماعی برای تقویت تلاش‌های خدمات مشتری خود استفاده کنید.

    4. سئوی داخلی

دلایل زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد سئو داخلی برای موفقیت شما بسیار مهم است، بنابراین اگر می‌خواهید فروش را افزایش دهید، باید به تکنیک‌های روی صفحه توجه کنید. در اینجا به طور خلاصه به چند دلیل اشاره می‌کنیم: سئوی داخلی، سایت شما را کاربرپسند می‌کند، موتورهای جستجو را برای فهرست بندی صفحات شما آسان‌تر می‌کند، رتبه جستجوی شما را افزایش می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا روی بهینه سازی عناصر ضروری مانند تصاویر بصری تمرکز کنید.. اگر با سئوی درون صفحه آشنایی ندارید، در اینجا برخی از حیاتی‌ترین مراحل مربوطه آورده شده است:

    • ایجاد تگ‌های منحصر به فرد و توصیفی

    • برای کاهش نرخ پرش، سرعت بارگذاری صفحه خود را افزایش دهید

    • نوشتن متن جایگزین توصیفی و بهینه شده با کلمات کلیدی برای تصاویر سایت شما

    • بهینه سازی سرفصل ها با کلمات کلیدی و توضیحات مرتبط

    • پیوند دادن محتوای سایت با لینک‌های داخلی برای بهبود ناوبری و نمایه سازی

    • نوشتن توضیحات متا برای بهبود دید در صفحه نتایج موتور جستجو و بهبود ارتباط

    • استفاده از URLهای معقول و آسان برای خواندن

    5. شهرت خود را با دقت مدیریت کنید

مدیریت شهرت همیشه چیزی نیست که مردم در مورد سئو صحبت می‌کنند اما عنصر مهمی است که نباید نادیده گرفته شود. مدیریت شهرت همه چیز در مورد کنترل آنچه مردم هنگام جستجوی آنلاین کسب و کار شما می‌بینند است. پس از آن، هر مشتری بالقوه‌ای که از اینترنت استفاده می‌کند تا تصمیم بگیرد که آیا در محل شما غذا بخورد یا نه، قبل از هر چیز با نقدهای بد و بحث رسانه‌های اجتماعی روبرو می‌شود و این شهرتی است که رستوران شما از آن به بعد خواهد داشت.

بنابراین، مدیریت شهرت به این معنی است که مطمئن شوید وقتی مشتریان به دنبال شما می‌گردند، بهترین کار را به صورت آنلاین انجام می‌دهید و شما می‌توانید این کار را با موارد زیر انجام دهید:

    • هنگام تعامل با مشتریان آنلاین، همیشه حرفه ای باشید.

    • مرور منظم نظرات آنلاین

    • به نقدهای منفی سریع، آرام و حرفه ای پاسخ دهید

    • تشویق نظرات مثبت و نظرات مشتریان راضی

    6. از گوشی‌های هوشمند استفاده کنید.

دو مورد از مهم‌ترین تغییرات در بهترین شیوه‌های سئو که در سال‌های اخیر ایجاد شده است، تأکید بر محتوای موبایل و محلی است و این دو دست به دست هم می‌دهند. طراحی اپلیکیشن موبایل اهمیت بسیاری برای صاحبان مشاغل پیدا می‌کند زیرا مصرف کنندگان بیشتری از دستگاه های تلفن همراه برای جستجوی مشاغل استفاده می‌کنند زیرا 30٪ از تمام جستجوهای موبایلی که امروزه انجام می شود هدف محلی است. علاوه بر این، بیش از 70٪ از مردم پس از انجام یک جستجوی محلی، از یک کسب و کار نزدیک بازدید می‌کنند، بنابراین اگر می‌خواهید کسب و کار را به فروشگاه فیزیکی یا تجارت الکترونیکی خود هدایت کنید، باید بر محتوای محلی شامل کلمات کلیدی محلی تمرکز کنید و باید مطمئن شوید که ردپای دیجیتال شما کاملاً سازگار با موبایل است.

    7. یک استراتژی یکپارچه برای نگه داشتن شما در مسیر ایجاد کنید

وقتی می خواهید سئو برای شما کار کند، نمی تواند کاری باشد که به صورت پاره وقت یا با حداقل تلاش انجام دهید. برای افزایش فروش با سئو، باید هوشیار باشید و به تلاش‌های خود اختصاص دهید و این به معنای داشتن یک استراتژی قوی است که تمام اجزای مورد بحث امروز را در اینجا یکپارچه کند. برای انجام این کار، به تیمی نیاز دارید که با بهترین شیوه های سئو آشنا باشد و بتواند اهداف شرکت شما را برای ایجاد و اجرای یک استراتژی بلند مدت که به شما در دستیابی به آن‌ها کمک می‌کند، بررسی کند.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها