|
کدخبر: 209546

بهترین ارقام نهال گردو و نهال بادام در پاییز 1400

رپرتاژ بهترین ارقام نهال گردو و نهال بادام در پاییز 1400
 
 
اکنون که در اواخر مهر ماه 1400 قرار داریم، اغلب کشاورزان به دنبال خرید نهال ‌هایی هستند که بتوانند در مناطق مختلفی از جمله مناطق سردسیری به رشد خود با مقاومت بالا ادامه دهد. نهال گردو و نهال بادام از ارقامی به شمار می‌روند که با داشتن گونه ‌های مختلف توانسته ‌اند در مناطق سردسیری رشد خوبی داشته باشند و بازار بسیار خوبی را هم همراه خود کنند. از این رو قصد داریم تا در ادامه این مطلب به معرفی بهترین نهال گردو و بادام در مناطق سردسیر بپردازیم. 

نهال گردوی مناسب مناطق سردسیر

محصول نهال گردو یکی از مغزهای مقوی به شمار می ‌آید که طرفداران زیادی را با خود همراه کرده است. همین موضوع کشاورزان را بر این داشته است تا به دنبال بهترین خرید نهال جهت احداث باغ گردو باشند. 
شاید این جمله را امروزه در یکی از سایت های فروش نهال به نام نهالستان دکتر نهال خوانده باشید که لذت تجربه ای موفق در کشاورزی را با خرید نهال میوه از دکتر نهال تجربه نمایید، پس همراه ما باشید تا در ادامه به برسی آن بپردازیم.

اولین رقم نهال مناسب مناطق سردسیر، نهال گردو چندلر

به نقل از دکتر نهال؛ از برجسته ‌ترین خرید انواع نهال گردو می توان به خرید نهال گردو چندلر اشاره داشت. مغز این گردو بسیار با کیفیت بوده و همین موضوع دلیلی است که دکتر نهال گردوی چندلر را در بین با ارزش‌ترین نهال ‌های منطقه سردسیری جای می‌دهند. نهال گردو چندلر پیوندی توانسته در برابر انواع آفات و سرمای بسیار زیاد از خود مقاومت نشان دهد و می‌توان آن را در اتفاعات 500 تا 1500 متر از سطح دریا کاشت. 
بدنه این نهال گردو نازک بوده و شکل بیضی را به خود اختصاص داده است. لازم به ذکر است که چندلر در فصل بهار دیرگل است؛ به گونه‌ای که  در حدود 20 الی 25 روز دیرتر از سایر درختان بذری شروع به گل‌دهی می‌کند.

دومین نهال مناسب در مناطق کوهستانی، نهال گردو فرنور

بدون شک فرنور در بین بهترین نهال‌هایی قرار می‌گیرد که می‌تواند به رشد خود به خوبی ادامه دهد. طبق آمارهایی که منتشر شده‌اند، این نهال متعلق به کشور فرانسه بوده و علاوه بر بازدهی بسیار بالایی که دارد، سالانه می‌تواند سود خوبی را نیز به باغداران برساند. 
دسته نهال گردو فرنور، در بین درختان تجاری جای داده شده است. گردوهای این نهال از پوست بسیار نازکی برخوردار بوده و مغز آن، طعم بسیار متفاوت و بسیار دلچسبی دارد. لازم به ذکر است که بهترین ارتفاع برای کاشت این محصول، از 1500 تا 2400 متر از سطح دریا است. 

و آخرین درخت مناسب مناطق سردسیر، گردو خوشه ای

بر اساس آمارهای معتبری که منتشر شده‌اند، نهال گردو خوشه‌ای نیز متعلق به فرانسه است. از آنجایی که اصلاحات ژنتیکی بسیار زیادی بر روی این نهال صورت گرفته است، شاهد رشد آن در مناطق و کشورهای مختلف من جمله ایران هستیم. 
این نوع نهال برای مناطق سردسیری بسیار مناسب است و باید از کاشت آن در مناطق گرمسیری و شرجی به جد خودداری کنیم. هر نهال در هنگام کاشت باید 25 تا 40 فوت با نهال دیگری فاصله داشته باشد. 
رنگ مغز گردوی خوشه ‌ای روشن بوده و پوست آن کاغذی می باشد. ارتفاع این درخت می‌تواند از 12 تا 30 متر متغیر باشد. مغز آن نیز طعم بسیار دلپذیری داشته است و درصد روغن و چربی قابل توجه ای دارد. قیمت نهال گردو این نژاد به نسبت ارقام فرنور و چندلر، بسیار کمتر می باشد. با خرید نهال گردو ، پول یک کیلو گردو را می دهید اما صدها کیلو گردو برداشت میکنید !

معرفی نهال‌های بادام که در مناطق معتدل تا سردسیر رشد می‌کنند:

قیمت نهال بادام در سایت drnahal.ir نیز به واسطه تقاضای بالای آن، چه از داخل کشور و چه از خارج کشور، به جستوجوی بالایی دست پیدا کرده است. بهتر است حین خرید نهال بادام بدانید که نهال های بادام می بایست نسبت به گرما هم مقاومت مناسبی از خود به نمایش بگذارند. از مهم‌ترین نهال‌هایی که مناسب رشد در مناطق سردسیر هستند، می‌توانیم به گزینه‌های زیر اشاره داشته باشیم:

بهترین درخت در مناطقی با سرمای بهاره، نهال بادام دیر گل آذر

نهال بادام دیرگل، از مناطق غربی مانند عراق وارد ایران شده است. اصالت بادام آذر در منطقه ی آذر شهر می باشد و از ارقام تجاری بادام محسوب می شود. سالانه هر درخت بالغ بادام آذر می تواند تا 30 کیلو باردهی داشته باشد.
عمده ترین استان هایی که کشت این نهال در آن رواج دارد شامل:
• آذربایجان غربی،
• مرکزی،
• کرمانشاه،
• کردستان،
• آذربایجان شرقی،
• همدان،
در بین مناطقی جای می‌گیرند که نهال بادام دیر گل آذر، در آن‌ها کشت شده و به رشد می‌رسد.
دومین رقم از ارقام درختان مناسب آب و هوای سردسیر، نهال بادام مامایی
اگر بخواهیم به نهال ‌های پر فروش بادام اشاره داشته باشیم، نهال مامایی یکی از بهترین گزینه‌ها به شمار می‌رود. این نهال نیز دیر گل بوده و مقاومت بالایی را در برابر سرمای بهاری دارد. میوه‌های این نهال بسیار با کیفیت هستند و از مغز بادام مامایی روغن بالایی استخراج می گردد.
درختان بادام این نهال به هرس نیاز دارند و بهتر است سالانه نسبت به هرس آن اقدام کرد. خاستگاه نهال مامایی، کردستان است. این نهال هم در برابر سرما و هم در برابر گرما مقاومت بالایی را از خود به اجرا می‌گذارد. بهتر است حین کاشت نهال فضای مناسبی را به آن اختصاص داد تا فرایند نورگیری به خوبی طی شود. 

خرید بهترین نهال گردو و بادام برای مناطق سردسیر

بهترین نهال گردو و بادام؛ برای مناطق سردسیر علاوه بر مقاومت بالایی که در سرما دارند، توانسته ‌اند سودهی مناسبی را به باغداران و کشاورزان هدیه دهند. به همین علت به کشاورزان توصیه می شود اگر در مناطق سردسیر قرار دارند به خرید نهال گردوی مقاوم به سرما روی بیاورند.
برای خرید نهال بادام و خرید نهال گردو؛ برای مناطق سردسیر در بالاترین سطح کیفیت، می‌توانید از خدمات سایت نهالستان دکتر نهال (drnahal.ir) بهره ببرید.
منبع: وب سایت دکتر نهال (https://drnahal.ir)


 

ارسال نظر