|
کدخبر: 314468

املاک تهران/مشاوران املاک/بازار مسکن

بازار مسکن در چه حالی است؟ / حق کمیسیون بیش از ۲۵ صدم درصد تخلف است

گودرزی: وقتی بازار مسکن به فاز رکود وارد می‌شود، در صورتی که هیچ اتفاق خاصی رخ ندهد و محرک‌هایی برای بازگشت بازار به رکود وجود نداشته باشد، زمان لازم برای بازیابی بازار مسکن و بازگشت به وضعیت عادی حدود یک سال است.

راه و مسکن بازار مسکن در چه حالی است؟  / حق کمیسیون بیش از ۲۵ صدم درصد تخلف  است

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران اظهار کرده است که مشاوران املاک باید از هر طرف معامله ۲۵ صدم درصد حق کمیسیون دریافت کنند و موظفند در ازای دریافت آن، فاکتوری به مشتری ارائه دهند. به علاوه، اگر مبلغی بیشتر از نرخ مصوب دریافت شود، به نظر اتحادیه، این به عنوان تخلف صنفی در نظر گرفته میشود.

کیانوش گودرزی درخصوص وضعیت خرید و فروش ملک در تهران گفت: شاید کسانی باشند که یک مقدار پول پس انداز کرده‌اند و می‌خواهند ملک خود را تبدیل به احسن کنند و یا محل زندگی را تغییر دهند، اما در کل می‌شود گفت که بازار مسکن در حالت رکود کامل است.

گودرزی افزود: وقتی بازار مسکن وارد فاز رکود می‌شود، اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و محرک‌هایی وجود نداشته باشد که بازار مجدد به رکود برود، یک سال طول می‌کشد تا بازار مسکن خودش را بازیابی کند و به روال عادی بازگردد.

وی ادامه داد: به دلیل فعالیت یک عده سودجو که منافع شخصی خودشان را دنبال می‌کنند، طی چند ماه از وسط اردیبهشت تا پایان مرداد یک بحران مسکن اتفاق می‌افتد؛ اما اکنون فصل نقل و انتقالات گذشته و همه ساکن شده‌اند و کسی را نداریم که بگوید من در خیابان مانده‌ام و خانه پیدا نکرده‌ام، اما شاهد تغییر منطقه چه رو به بالا و چه رو به پایین بوده‌ایم.

منبع: فردای اقتصاد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها