|
کدخبر: 311125

چه عواملی بر قیمت بلیط هواپیما مشهد مؤثرند؟

راه و مسکن چه عواملی بر قیمت بلیط هواپیما مشهد مؤثرند؟

اگر نگوییم هواپیما پرطرفدارترین وسیله نقلیه سفر است دست‌کم باید این‌طور بگوییم که هواپیما جزو محبوب‌ترین گزینه‌های افراد برای سفر به مقاصد گوناگون است. این موضوع درباره سفر به مشهد نیز صدق می‌کند و برای اغلب مسافران، سفر هوایی به این مقصد زیارتی-گردشگری در اولویت قرار دارد. بااین‌وجود همیشه پروازهای مشهد با نوسان قیمتی شدید همراه هستند و قیمت بلیط مشهد نیز همواره جزو موضوعات سؤال‌برانگیز مسافران این مقصد پر گردشگر بوده است. در این مطلب قصد داریم تا با بررسی عوامل مؤثر در قیمت بلیط هواپیما مشهد به گردشگران و زائرانی که راهی این مقصد می‌شوند کمک کنیم تا بدانند که چطور می‌توان با تغییر برخی از این عوامل، ارزان‌ترین پرواز را رزرو کرد.

 

عوامل مؤثر در قیمت بلیط هواپیما مشهد

عوامل متعددی در قیمت بلیط مشهد تأثیرگذارند که مهم‌ترین آن‌ها مسافت هوایی میان مشهد و شهر مبدأ پرواز، نرخ بلیط با ایرلاین‌های مختلف، کلاس‌های پروازی گوناگون شامل اکونومی، بیزنس و فرست کلاس، خدمات پروازی در طول سفر، زمان پرواز، نوع بلیط شامل بلیط چارتر و سیستمی می‌شوند. تأثیر و نقش این عوامل در قیمت بلیط پروازهای مشهد به یک اندازه نیست و برخی از آن‌ها نقش پررنگ‌تری در تعیین قیمت این بلیط دارند و متقاضیان خرید پرواز نیز می‌توانند با تغییر در این عوامل تا حد زیادی بر قیمت آن کنترل داشته باشند. بنابراین هنگام رزرو بلیط هواپیما می‌توانید به این فاکتور ها دقت کنید. در ادامه به توضیح درباره این عوامل کلیدی و نحوه‌ی اثرگذاری آن‌ها بر قیمت بلیط مشهد می‌پردازیم.

 

بلیط مشهد از ایرلاینهای گوناگون با قیمت متفاوت

شهر مشهد از آن دسته شهرهایی است که حجم تردد مسافران به آن در طول سال آن‌قدر زیاد است که تقریباً هیچ‌وقت از سال نیست که خالی از گردشگر یا زائر باشد. حجم سفرهای هوایی به این شهر نیز از مقاصد مختلف داخلی و خارجی همواره زیادتر بوده است به‌طوری‌که اغلب ایرلاین‌ها پرواز به مشهد را در برنامه کاری روزانه‌ی خود قرار داده‌اند.

بلیط هواپیما مشهد در هرکدام از این ایرلاین‌ها با قیمت متفاوتی عرضه می‌شود. این موضوع می‌تواند به پیشینه‌ی موفق یا سابقه کاری آن ایرلاین مربوط باشد. به عبارتی هرقدر ایرلاین انتخابی از سوی مسافران پیشینه طولانی‌تری داشته باشد و برند آن در نظر مسافران اعتبار بیشتری داشته باشد مسلماً قیمت بلیط پرواز با آن نیز بیشتر از بلیط دیگر ایرلاین‌ها خواهد بود. گذشته از آن برخی ایرلاین‌ها با تعریف کلاس‌های نرخی متفاوت برای پرواز مشهد چندین گزینه قیمتی را در اختیار مسافران قرار می‌دهند.

منظور از کلاس نرخی تعیین چندین بسته خدمات پروازی با قیمت‌های متفاوت برای مسافران است تا مسافران بتوانند به تناسب بودجه مالی خود از میان گزینه‌های متعدد دست به انتخاب بزنند. در کلاس‌های نرخی با قیمت پایین‌تر معمولاً خدماتی نظیر میزان بار مجاز به‌صورت محدودتری تعریف می‌شود و در صورت کنسلی بلیط نیز استرداد آن با جریمه بیشتری همراه است.

هواپیمای۱

 

زمان‌هایی که بلیط هواپیما مشهد ارزان است

زمان پرواز ازجمله عواملی است که در قیمت آن تأثیر زیادی دارد. برای درک بهتر این موضوع کافی است پرواز تهران مشهد را در تاریخ‌های مختلف جست‌وجو کنید آن‌وقت خواهید دید علی‌رغم آنکه مبدأ و مقصد پرواز یکسان است؛ اما با تغییر زمان پرواز، قیمت آن نیز دچار نوسان می‌شود. دلیل این موضوع به سیاست‌های نرخ‌گذاری بلیط‌های هواپیما بر مبنای میزان تقاضا است.

در حقیقت هر زمان تقاضا برای سفر به مشهد کم‌تر باشد شرکت‌های هواپیمایی نیز با ارائه تخفیف‌های قیمتی تلاش می‌کنند تا افراد را به رزرو بلیط ترغیب کنند. با در نظر گرفتن این موضوع می‌توان گفت با توجه به شرایط آب و هوایی شهر مشهد، در فصل زمستان یا پاییز و همچنین ایام غیرتعطیل، با کاهش تقاضا برای سفر به مشهد، قیمت بلیط مشهد نیز پایین‌تر است. در مقابل در زمان‌های شلوغ سفر نظیر فصل بهار یا مناسبت‌های مذهبی نظیر ولادت یا شهادت‌ها قیمت بلیط پرواز به این مقصد هوایی نیز بالاتر است.

 

بلیط هواپیما مشهد را ارزان بخرید

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد برای رزرو بلیط هواپیما مشهد با قیمت ارزان در وهله اول لازم است در انتخاب زمان سفر هوشمندانه عمل کرد و در بازه‌های زمانی خلوت سفر اقدام به برنامه‌ریزی برای سفر کرد.

گذشته از آن در مرحله‌ی بعد بهتر است بلیط‌های اقتصادی پرواز مشهد را شناخت و در زمان جست‌وجو برای رزرو بلیط به سراغ این بلیط‌ها رفت. بلیط هواپیما مشهد رفت‌وبرگشت یکی از آن‌ها است که بیشتر مسافران نیز آن را از قلم می‌اندازند. معمولاً قیمت این بلیط در مقایسه به بلیط‌های یک‌طرفه به مشهد قیمت ارزان‌تری دارند. علاوه بر آن بلیط چارتری و لحظه آخری مشهد نیز جزو گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه هستند که در ادامه مفصل‌تر به آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

بلیط هواپیما مشهد چارتر

کلمه چارتر در زبان انگلیسی به معنای اجاره کردن است و پرواز چارتر نیز به این مفهوم است که آن پرواز توسط یک شرکت یا آژانس مسافرتی اجاره شده است. به عبارت ساده‌تر گاهی آژانس‌های مسافرتی اقدام به خرید عمده بلیط‌های هواپیما در یک پرواز مشخص نظیر پرواز تهران مشهد می‌کنند؛ بنابراین در شرایطی که زمان زیادی تا شروع پرواز باقی نمانده است و هنوز ظرفیت بلیط‌ها تکمیل نشده است آن آژانس مسافرتی برای پیشگیری از خسارت مالی بیشتر بلیط پرواز را با قیمتی پایین‌تر عرضه می‌کند. ازاین‌رو بلیط چارتری هواپیما مشهد را می‌توان گزینه‌ای اقتصادی برای متقاضیان خرید این پرواز دانست.

 

هواپیمایی۲

 

بلیط هواپیما لحظه آخری مشهد

اگر به دنبال رزرو بلیط هواپیما مشهد با قیمت ارزان هستید، بلیط هواپیما لحظه آخری مشهد نیز یکی دیگر از گزینه‌هایی است که می‌توانید در نظر داشته باشید. این نوع بلیط هم زیرمجموعه بلیط چارتری است با این تفاوت که این بلیط تنها در بازه‌ی زمانی بسیار کوتاهی، از یک روز تا چند ساعت مانده به پرواز مشهد عرضه می‌شود. درواقع شرکت چارتر کننده که با نزدیک شدن زمان شروع پرواز از فروش صندلی‌های خالی ناامید شده قیمت بلیط را تا جای ممکن پایین آورده است تا از این طریق میزان خسارت مالی خود را کاهش دهد.

هرچند مسافرانی که با این بلیط سفر می‌کنند فرصت کوتاهی برای رفتن به فرودگاه و راهی شدن به سفر در اختیار دارند؛ اما قیمت بسیار ارزان این بلیط موجب شده است تا در بیشتر مواقع جزو پرفروش‌ترین بلیط‌ها باشد و ظرفیت آن نیز به‌سرعت تکمیل شود.

البته بلیط‌های لحظه آخری چندان قابل اعتماد نیستند؛ پس اگر در زمان و روز رفت و برگشت خود امکان تغییر و انعطاف‌پذیری ندارید، بهتر است با انواع دیگر بلیط مشهد سفر کنید.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها