|
کدخبر: 300288

کاهش تعداد قطار‌های تهران به مراغه و بالعکس معظل جدید مردم منطقه

ایستگاه راه‌آهن مراغه، یکی از باستانی‌ترین ایستگاه‌های راه‌آهن در ایران است. این ایستگاه در سال ۱۳۳۵ به بهره‌برداری رسید و بسیاری از مسافران شهرستان‌های اطراف این شهر مانند مراغه، بناب، ملکان، عجب‌شیر، هشترود، میاندوآب و مهاباد، برای سفر به تهران از آن استفاده می‌کردند. تا خرداد ۱۴۰۲، تعداد قطارهای روزانه بین تهران و مراغه و بالعکس، از این ایستگاه صورت می‌گرفت.

راه و مسکن کاهش تعداد قطار‌های تهران به مراغه و بالعکس معظل جدید مردم منطقه

به گزارش پول بانک با افتتاح ایستگاه راه‌آهن خاوران تبریز باعث کاهش سهمیه قطارهای منطقه شده است که از ایستگاه‌های مراغه، هشترود، بناب و عجب‌شیر عبور می‌کردند و تمامی مسافران مراغه و شهرهای اطراف را به مقصد می‌رساندند. پیش از این، روزانه تعداد زیادی قطار از ایستگاه راه‌آهن مراغه به سمت تهران حرکت می‌کردند. اما با وجود ایستگاه جدید، عدم وجود قطارهای بیشتر برای شهرهای اورمیه، مهاباد و میاندوآب باعث آواره شدن مسافران شهرستان‌های مراغه، بناب، ملکان، عجب‌شیر، هشترود، میاندوآب و مهاباد شده است.

براساس تحقیقاتی که انجام شده، قطار تهران به مراغه و شهرستان‌های این مسیر، فقط در برخی از روز‌های هفته حرکت می‌کنند و مسافران در روزهای زوج، از جمله چهارشنبه، دوشنبه و شنبه، اگر بخواهند به سمت تهران حرکت کنند، با مشکل روبه‌رو خواهند شد.

بسیاری از شهروندان این شهرستان‌ها برای فعالیت‌های کاری‌شان در کلانشهر تهران مشغول هستند و به‌صورت هفتگی مجبور به مسافرت به شهرستان‌های خود هستند. تصمیماتی که در زمینه سهمیه‌بندی قطارهای منطقه انجام شده، باعث شده بسیاری از مسافران برای سفرهای کاری خود به تهران، با مشکل روبه‌رو شوند.

مسیر جاده‌ای خطرناک هشترود به مراغه

مسیر جاده خطرناک هشترود به مراغه، یکی از مسائل جدی در این شهرستان‌هاست که باعث تصادفات مرگبار در این مسیر شده است. سالانه ده‌ها نفر در این مسیر با تصادفات خطرناک جان خود را از دست می‌دهند. کاهش تعداد سهمیه قطارهای تهران به مراغه و بالعکس، باعث افزایش مرگ و میر در این مسیر خطرناک خواهد شد.

 

وضعیت نامناسب محور مراغه به هشترود، به ویژه در نزدیکی منطقه نظرکهریزی، یکی از علل تصادفات و فوت در این شهرستان است. تعداد تصادفات در این محور به دلیل بی‌توجهی برخی مسئولان، در سال‌های گذشته افزایش یافته است. به همین دلیل، باید اقدامات لازم از سوی مسئولان مربوطه برای رفع این مشکل انجام شود.

با شروع فصل کاری جدید و برداشت سیب از باغات این شهرستان، میزان ترافیک خودروهای سنگین، باری و مسافری در این مسیر افزایش یافته است. برخی بی‌توجهی‌های ترافیکی باعث افزایش تعداد تصادفات در محور مراغه به هشترود شده‌اند.

در عصر هنگام و بین ساعات ۱۷ تا ۲۱، ترافیک سنگینی به دلیل تردد زیاد خودروهای باری و مسافری در این مسیر ایجاد می‌شود. راهکار تنها برای حل این مشکل، تکمیل اتوبان این مسیر است که چندین سال است نیمه‌تمام باقی مانده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها