|
کدخبر: 291802

همه چیز در مورد پلکسی گلاس و انواع مختلف آن در بازار تهران

راه و مسکن همه چیز در مورد پلکسی گلاس و انواع مختلف آن در بازار تهران

ورق های پلکسی با نام‌ های تجاری اکریلیک، لوسیت و پرسپکس نیز در بازار تهران شناخته می ‌شوند. در سراسر جهان این ورق های پلاستیکی به دلیل براقیت خیره‌ کننده و مقاومت قابل توجه در برابر خراش و ضربه محبوبیت دارند. جالب است بدانید که پلکسی حتی نسبت به پلی کربنات که یکی از سخت ‌ترین مواد موجود در بازار است، ظرفیت تحمل بار بیشتری دارد.

ورق های پلکسی در مدل‌ های مختلفی عرضه می ‌شوند که برای پاسخگویی به نیازهای خاص معماران و ساختمان سازان طراحی شده‌ اند. اگر یک پروژه تخصصی در ذهن دارید و به دنبال متریال عالی برای اجرای طرح خود هستید، این مقاله را با دقت مطالعه کنید.

انواع مختلف پلکسی در بازار تهران 

متداول ‌ترین شکل پلکسی از منظر انعطاف ‌پذیری، ورق ‌پلکسی شفاف هستند که عمدتاً با تنوع حیرت‌ انگیز ابعاد قابل سفارش، بدون توجه به جزئیات طراحی شما در بازار موجود است. عرض این ورق ها از سه فوت تا ده فوت؛ طول آن از چهار فوت تا دوازده و نیم فوت می باشد.

پلکسی۱

 ورق پلکسی سفید

ورق پلکسی گلاس سفید که در نوع خود نسبتاً رایج است، برای زمانی کاربرد دارد که ابعاد طراحی شما غیرعادی است و ترجیح می دهید از مواد مات برای این کار استفاده کنید. با توجه به فناوری جدید پلکسی شما می ‌توانید ورقه های سیاهی را خریداری کنید که در معرض نور LED سفید می ‌شوند. این نوع ورق ها برای تابلوهای تبلیغاتی در فضای باز که در برابر نور حساس هستند عالی است.

ورق پلکسی رنگی

ورق های پلکسی رنگی با بیست رنگ مختلف و با کیفیت بسیار چشمگیری در بازار موجود است و شما می توانید برای تکمیل، دوام و زیباسازی پروژه های خود از آنها استفاده کنید. این نوع ورقه ها بصورت شگفت انگیزی در مقابل نور می‌ درخشند.

پلکسی۲

ورق پلکسی آینه ای

ورق پلکسی آینه ای از نظر فرم، عملکرد، استحکام و دوام عالی است. شما می توانید از آن به عنوان یک سطح بازتابنده مقاوم برای انواع خدمات و محیط های پر استرس خود استفاده کنید. حتی معماران و ساختمان سازان می توانند این ورق ها را در رنگ های مختلف سفارش دهند. 

ورق پلکسی پخش کننده نور

انتشار نور برتر این ورق از نقاط داغ قابل مشاهده و نوسانات درخشندگی جلوگیری می کند و آن را به گزینه ای عالی برای انواع کاربردها تبدیل می نماید. تفاوت بین پلکسی پایه و پلکسی پخش کننده نور را خودتان در زمان خرید متوجه می شوید. این متریال نه تنها ظاهر بهتری برای تابلوها به ارمغان می آورد، بلکه به خریداران کمک می‌ کند تا با نیاز به منابع نور کمتر، در هزینه های خود صرفه‌ جویی کنند.

ورق پلکسی رنگی خورشیدی

آیا به دنبال ماده ای هستید که بتواند اشیاء ارزشمند را از محو شدن در زیر اشعه های UV خشن محافظت کند؟ شاید شما فقط به دنبال کاهش هزینه های انرژی خود با مدیریت دما در کسب و کار یا تاسیسات خود هستید. در هر صورت، ورق های پلکسی رنگی خورشیدی محافظت بی نظیری در برابر نور خورشید ایجاد می کنند. به این معنی که شما هرگز نگران پوسته شدن یا حباب شدن سطوح ورقه ها نخواهید بود.

ورق پلکسی بدون تابش

شاید متریالی که به دنبال آن هستید نیازی نداشته باشد که نور را کاملاً خاموش نگه دارد، شاید فقط به دنبال کاهش تابش خیره کننده نور در ویترین محصولات یا اشیاء قیمتی خود هستید. اگر اینطور است، ورق پلکسی بدون تابش با روکش مات، از اقلام شما بصورت فوق‌ العاده محافظت می ‌کند.

ورق پلکسی آنتی استاتیک

اگرچه ورق پلکسی می تواند محافظت استثنایی برای انواع قطعات الکتریکی ایجاد کند، اما برخی از تولید کنندگان از پتانسیل این ورق برای حمل تخلیه های الکترواستاتیکی که می تواند به آن قطعات آسیب برساند می ترسند.

با استفاده از ورق های پلکسی ضد الکتریسیته ساکن و ماده ای تخصصی که پوشش شفاف آن از تشکیل الکتریسیته ساکن جلوگیری می کند، این نگرانی ها از بین می رود. به عنوان یک امتیاز اضافی، ماهیت دائمی ورق پلکسی آنتی استاتیک به این شکل است که لزومی ندارد شما نگران کاهش اثربخشی آن در اثر رطوبت باشید.

ورق پلکسی مقاوم در برابر سایش

الکتریسیته ساکن تنها خطری نیست که ورق پلکسی با آن مواجه است. بحث دوام و ماندگاری این ورق ها در برابر سایش برای کاربران بسیار حائز اهمیت است. با توجه به اینکه این نوع ورق پلکسی دارای دو لایه است، در برابر سایش و خراشیدگی مقاومت بی نظیری دارد. ورق پلکسی یا همان اکریلیک مقاوم در برابر سایش برای فضاهای عمومی ایده آل است، حتی محافظت استثنایی در برابر قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی ساینده و آسیب رسان ایجاد می کند.

ورق پلکسی مقاوم در برابر ضربه

اگرچه استحکام ورق پلکسی در برابر ضربه هفده برابر بیشتر از شیشه است، اما به اندازه پلی کربنات یا برخی پلاستیک های دیگر مقاوم نیست. اکریلیک اصلاح شده به بسته شدن این شکاف کمک می کند، زیرا ماده ای است که مانند پلی کربنات دارای مقاومت بی نظیری در برابر شیشه است و در عین حال مقرون به صرفه بودن، قابلیت ماندگاری در برابر انواع آب و هوا و شفافیت نوری آن را در بین خریداران محبوب کرده است.

ورق پلکسی بلوک لوسیت

استفاده از ورق پلکسی بلوک لوسیت برای پروژه های پیچیده نورپردازی ضروری است، این ورق تخصصی به چراغ های LED اجازه می دهد تا مستقیماً در مواد جاسازی شوند و درخشندگی را به طور یکنواختی پخش کنند. علاوه بر این، ورق پلکسی بلوک لوسیت توانایی حفظ انتقال ثابت رنگ را بدون توجه به منبع نور برای کاربردهای داخلی و خارجی دارد. 

ورق پلکسی بافت دار

دوام و ویژگی های زیبایی شناختی پلکسی باعث شده است که به جای شیشه در صنایع مختلف استفاده شود. هر محیطی که در آن مواد باید استحکام، حریم خصوصی و انتقال نور استثنایی را فراهم کند مانند پارتیشن ها، درهای کابینت و میزهای پاسیو از ورق پلکسی بافت دار به عنوان ماده ای بسیار محبوب استفاده می شود.

 

 

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها