|
کدخبر: 291683

خرابی بالابر ساختمانی

راه و مسکن خرابی بالابر ساختمانی

بالابر ساختمانی از جمله تجهیزات ساختمانی پرکاربرد است که به منظور جابجایی مصالح در ارتفاع مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه در ظرفیت ها و ویژگی های مختلفی تولید و عرضه می گردد که بر این اساس قیمت بالابر ساختمانی متفاوت می باشد. از انواع بالابر ساختمانی می توان به تک فاز و سه فاز اشاره نمود که در ظرفیت های یکسان، قیمت بالابر ساختمانی تک فاز با سه فاز متفاوت است. به منظور استفاده از بالابر باید دستورالعمل خاصی را رعایت نمود در غیر این صورت استفاده نادرست موجب خرابی بالابر ساختمانی می شود. از دیگر مواردی که سبب خرابی بالابر ساختمانی می گردد، خرید بالابر های بی کیفیت از مراکز نامعتبر می باشد.

به منظور استعلام قیمت بالابر ساختمانی 500 کیلویی ، 250 کیلویی ، 700 کیلویی و ... ، خرید انواع بالابر ساختمانی با بالاترین کیفیت و بهینه ترین قیمت می توانید از طریق شماره تلفن ۶۲۹۹۹۶۷۵-۰۲۱ و یا وبسایت omranmodern.com با کارشناسان عمران مدرن در ارتباط باشید.

بالابر۱

دلایل خرابی بالابر ساختمانی

دلایل اصلی خرابی بالابر ساختمانی را می توان به دو دسته تقسیم بندی کرد. دلیل اول کاربری نادرست دستگاه و دلیل دوم کیفیت ساخت و تولید پایین قطعات بالابر می باشد. در ادامه به توضیحات بیشتری در خصوص دلایل خرابی بالابر ساختمانی پرداخته شده است.

خرابی بالابر ساختمانی به دلیل کاربری نادرست

این دستگاه در ظرفیت های مختلفی همچون 250 ، ۵۰۰ ، 700 و 1000 کیلویی تولید می شود. باید توجه داشت که خرید دستگاه با توجه به حجم پروژه و میزان باری که لازم است جابجا شود، صورت پذیرد. برای پروژه های کوچک ساختمانی ظرفیت های پایین بالابر ساختمانی پاسخگو خواهد بود. اما برای پروژه های بزرگتر باید ظرفیت های بالاتر دستگاه را خریداری نمود. همچنین باید توجه داشت که ظرفیت اسمی و واقعی دستگاه نیز با یکدیگر متفاوت است. بالابر های ساختمانی با ظرفیت اسمی به فروش می رسند. همواره ظرفیت واقعی بالابر از ظرفیت اسمی آن کمتر بوده و نباید باری بیشتر از ظرفیت واقعی دستگاه را با آن جابجا نمود. به عبارتی عدم توجه به سقف ظرفیت دستگاه و جابجایی بار بیشتر از ظرفیت اعلام شده، از جمله دلایل خرابی بالابر ساختمانی می باشد. بنابر موارد بیان شده، بلند کردن بار بیش از ظرفیت مجاز دستگاه ممنوع است.

از دیگر مشکلات در کاربری دستگاه که موجب خرابی و در پی آن تعمیر بالابر ساختمانی می گردد، عدم تجربه و دانش کافی اپراتور در استفاده از دستگاه می باشد. به طور مثال مواردی همچون تداوم و استفاده بی وقفه از دستگاه و یا عدم چک کردن دوره ای و تعویض روغن گیربکس دستگاه به مرور زمان سبب خرابی بالابر ساختمانی می شود. لازم به ذکر است که اپراتور بالابر نباید هنگام جابجایی بار ، دستگاه را ترک نماید.

بالابر۲

خرابی بالابر ساختمانی به دلیل کیفیت پایین ساخت

در بازار برند های مختلف ایرانی و خارجی بالابر و با کیفیت های مختلف به فروش می رسند. خرید دستگاه با کیفیت بالا نه تنها خرابی بالابر ساختمانی را به تعویق می اندازد، بلکه موجب حذف و صرفه جویی در هزینه های مربوط به تعمیر بالابر ساختمانی می گردد. ضمن اینکه تا حدود زیادی از خسارات جانی و جبران ناپذیر جلوگیری می نماید.

خرابی موتور بالابر ساختمانی

موتور بالابر ساختمانی اصلی ترین جزء این دستگاه می باشد. برای عملکرد صحیح دستگاه باید در هنگام خرید به توان موتور و میزان باری که لازم است جابجا کند، جنس بدنه ، تک فاز یا سه فاز بودن آن توجه نمود. هنگامی که موتور بالابر ساختمانی دچار مشکل شده باشد، با سر و صدا کار می کند و یا قدرت باربری آن کاهش می یابد. همچنین بوی سوختگی یا دود نیز از نشانه های خرابی بالابر ساختمانی و موتور آن می باشد. از مهم ترین دلایل خرابی موتور بالابر ساختمانی می توان به اضافه بار ، مقاومت کم ، لرزش و گرمای بیش از حد موتور اشاره کرد.

میزان جریان ورودی برق با توجه به نوع الکتروموتور (تک فاز یا سه فاز) مشخص می گردد. برای انواع تک فاز نباید از برق سه فاز استفاده کرد، زیرا توان مصرفی آنها کمتر است. همچنین نفوذ گرد و خاک به درون موتور می تواند موجب آسیب و خرابی بالابر ساختمانی و موتور گردد. لرزش موتور به دلایلی همچون عدم نصب دستگاه بر روی سطح تراز و مسطح و یا شل بودن یاتاقان ها و خوردگی اجزای داخلی موتور اتفاق می افتد. از نشانه های خرابی الکتروموتور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیاه شدن سیم پیچ الکتروموتور
  • بوی سوختگی
  • سر و صدای زیاد هنگام کار کردن دستگاه
  • کاهش قدرت و سرعت الکتروموتور

خرابی گیربکس بالابر ساختمانی

از دیگر اجزای مهم بالابر ساختمانی ، گیربکس است که وظیفه کاهش دور الکتروموتور و افزایش قدرت آن را بر عهده دارد. در واقع این قطعات با تبدیل دور الکتروموتور به دور پایین و افزایش نیروی گشتاوری، امکان جابجایی بار را فراهم می نمایند. دمای محیط، شرایط جوی و ضربه به بدنه از جمله عوامل خرابی گیربکس بالابر ساختمانی می باشند. گیربکس به صورتی عمل می کند که با خاموش شدن الکتروموتور دنده های گیربکس در هم گیر کرده و از خلاص شدن و سقوط بار جلوگیری می نماید. در صورتی که این عملکرد گیربکس دچار مشکل شود و یا به اصطلاح گیربکس خلاص کند، نشان دهنده خرابی بالابر ساختمانی می باشد. علت خلاصی گیربکس بالابر ساختمانی می تواند تمام شدن عمر دنده گیربکس ، عدم تنظیم دنده با ماردون گیربکس و ... باشد.

بالابر۳

خرابی سیم بکسل بالابر ساختمانی

سیم بکسل بالابر نوعی طناب فولادی است که یک سر آن به باکت بالابر ساختمانی متصل می گردد و بار را جابجا می کند. به هنگام خرید باید به جنس ، قطر و متراژ سیم بکسل مورد نیاز توجه نمود. به منظور افزایش طول عمر سیم بکسل و به تعویق انداختن خرابی بالابر ساختمانی ، باید سیم بکسل را مرتبا روغن کاری کرده تا از اصطکاک و ساییده شدن آن جلوگیری به عمل آید. پاره شدن سیم بکسل خطرات جدی را به همراه دارد، بنابراین باید با مشاهده کوچک ترین نشانه هایی از فرسودگی سیم بکسل ، نسبت به جایگزینی آن اقدام نمود.

هزینه تعمیر بالابر ساختمانی

تعیین هزینه تعمیر بالابر ساختمانی پیش از بازدید تعمیرکار از دستگاه و تعیین نوع خرابی بالابر ساختمانی امکان پذیر نیست. نوع و مدل بالابر ، نوع قطعه و میزان خرابی آن، هزینه ایاب و ذهاب، دستمزد تعمیرکار و ... بر روی هزینه تعمیر بالابر ساختمانی تاثیرگذار هستند. گاهی ممکن است میزان خرابی قطعه به اندازه ای باشد که تعویض آن از تعمیر قطعه مقرون بصرفه تر باشد.

به منظور استعلام قیمت و خرید انواع بالابر ساختمانی با بالاترین کیفیت و بهینه ترین قیمت می توانید از طریق شماره تلفن ۶۲۹۹۹۶۷۵-۰۲۱ و یا وبسایت omranmodern.com با کارشناسان عمران مدرن در ارتباط باشید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها