|
کدخبر: 287630

خانه های زیر قیمت تهران کدام اند؟

بر اساس داده‌های مرکز آمار ایران، متوسط قیمت هر متر مسکن ۵۴ میلیون و ۹۲۶ هزار تومان است؛ اما در کجای تهران می‌توان واحدی با قیمت زیر ۵۰ میلیون تومان خرید؟

ماه گذشته بود که قیمت میانگین هر مترمربع زیربنای مسکونی در شهر تهران در آذرماه، بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، از ۵۰ میلیون تومان گذشت. به بررسی بازار خانه‌هایی که قیمت هر متر مربع آن زیر متوسط قیمت یعنی پایین‌تر از ۵۰ میلیون تومان است در محله‌های مختلف تهران پرداخته‌ایم.

بر اساس بررسی فایل‌های مشاوران املاک، در محله انقلاب قیمت هر مترمربعِ آپارتمانی با متراژ ۱۳۴ متر با عمر بنای ۳۰ ساله، ۳۷ میلیون و ۳۱۳ هزار تومان و قیمت کل آن ۵ میلیارد تومان است.

یک مشاور املاک در این محله، درباره وضعیت معاملات در ماه جاری می‌گوید: « در این ماه تعداد معاملات ما کاهش داشت، چراکه فروشندگان با توجه به افزایش نرخ دلار، برنامه فروش خود را منتفی می‌کردند تا در سال آینده با قیمت بالاتری بفروشند.»

وی همچنین می‌گوید: برای خرید هر مترمربع از یک خانه نقلی ۵۰ متری در مرکز تهران و در سمت منیریه با قدمت ۲۰ سال، باید مبلغی حدود ۴۹ تا ۵۰ میلیون تومان و برای واحدی نوساز با چنین متراژی در این محله، متری ۷۰ تا ۷۵ میلیون تومان در نظر گرفت.

هر مترمربعِ واحدی زیر هم‌کف و در محله فاطمی، با متراژ ۸۷ متر مربع و قدمتی ۲۲ ساله، ۴۵ میلیون و ۹۷۷ هزار تومان است و مجموعا با رقم ۴ میلیارد تومان به فروش می‌رسد.

در محله پیروزی نیز، قیمت هر مترمربع از واحدی با زیربنای ۹۴ مترمربع و ۱۹ سال ساخت، ۳۸ میلیون و ۲۹۷ هزار تومان و قیمت کلی آن ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است.

 

قیمت-مسکن

منبع: اکو ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها