|
کدخبر: 284057

قیمت مسکن در منطقه بدون آلودگی تهران + جدول

بر اساس سایت شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در لحظه نوشتن این خبر، پارک سلامت در منطقه ۱۷، آلوده‌ترین و ایستگاه دانشگاه شهید بهشتی در منطقه ۱ و ایستگاه پونک در منطقه ۲، پاک‌ترین مناطق تهران هستند.

بررسی فایل‌های ارائه شده در پلتفرم‌های خرید و فروش مسکن به صورت آنلاین نشان می‌دهد، برای خرید یک خانه حدودا ۵۰ متری در پاک‌ترین هوای تهران در این لحظه و واقع شده در منطقه ۱ و در محله ولنجک، باید بودجه‌ای حداقل ۷ میلیارد تومان در نظر گرفت و برای خرید خانه‌ای با همین متراژ در محله پونک و در منطقه ۲ تهران، به بودجه‌ای حداقل ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی نیاز است.

اما خرید خانه‌‌‌ای ۵۰ متری در جنوب تهران و منطقه ۱۷ که در لحظه نوشتن این خبر آلوده‌ترین منطقه تهران نسبت به سایر مناطق است، بودجه‌ای حداقل ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی می‌طلبد.

اگر مالک خانه‌ای ۵۰ متری و در منطقه ۱۷ تهران، قصد داشته باشد به منطقه‌ای با هوای پاک‌تر همچون منطقه ۱ نقل مکان کند، باید برای خرید ملکی هم‌متراژ ملک خود در منطقه ۱۷، در ولنجک، رقمی حدود ۵ تا ۶ میلیارد تومان، به بودجه حاصل از فروش ملک ۵۰ متری‌ خود در منطقه ۱۷ اضافه کند.

البته این فرد، برای خرید خانه ۵۰ متری در منطقه ۲ و در محله پونک، برای افزودن به بودجه‌اش، رقمی بین ۲ تا ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیاز دارد.

 این در حالی است که با سرمایه‌ای کمتر از بودجه‌ مورد نیاز برای خرید یک خانه ۵۰ متری با قدمتی ۳۰ ساله در منطقه ۱ تهران، می‌توان یک خانه ۱۲۰ متری نوساز در محله فلاح و واقع در منطقه ۱۷ تهران و با ۵ میلیارد و ۴۰ میلیون تومان خریداری کرد.

قیمت-مسکن

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها