|
کدخبر: 281103 نعیمه صفری تبار

اختصاصی گسترش نیوز؛

وزیر جدید راه و شهرسازی را بیشتر بشناسید / سوابق اجرایی بذرپاش جعلی است؟

در این مطلب به بررسی سوابق اجرایی و حواشی مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی پرداخته شده است.

راه و مسکن وزیر جدید راه و شهرسازی را بیشتر بشناسید / سوابق اجرایی بذرپاش جعلی است؟

مهرداد بذرپاش متولد ۱۳۵۹ در تهران است که در سال ۱۳۷۷ در رشته مهندسی صنایع، گرایش تولید صنعتی در دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته و در سال ۱۳۸۲ فارغ‌التحصیل و دوره کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی خود را در دانشگاه علامه طباطبایی به پایان رساند. وی دکتری تخصصی خود را در رشته مدیریت تکنولوژی در دانشگاه علامه طباطبایی گذرانده است.

سوابق اجرایی بذرپاش جعلی است؟

آخرین مسئولیت بذرپاش رییس دیوان محاسبات کشور است که حاشیه های فراوانی داشت؛ برای بدست آوردن ریاست دیوان محاسبات، نیاز به حداقل ۲۰ سال سابقه کار است، در حالی که سابقه کار بذرپاش به ۱۷ سال هم نمی‌رسید. بذرپاش در مورد سه سال کسری خدمت در آن زمان گفته بود: «بنده از سال ۷۹ تا نیمه سال ۸۲ در مراکز تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف مشغول به کار بوده و افتخار همکاری با شهید مصطفی احمدی‌روشن را داشتم.» انتشار نامه‌ای صادرشده در سال ۱۳۸۳ از «پژوهشکده سامانه‌های هوشمند صنعتی شهید رضایی»، این گفته‌های بذرپاش را تأیید می‌کرد. احسان ارکانی نماینده مجلس یازدهم در این مورد می‌گوید: ایشان با توجه به سن و سال و دوره هایی که مدعی بود کار کرده، نتوانست ۲۰ سال سابقه کار را به مجلس ارائه کند؛ لذا سند گواهی کارش در آن موسسه پژوهشی را آورد که به نظرم پذیرفتنی نبود. بعدا کسی که نامه را امضا کرده بود در کمیسیون اصل ۹۰ اقرار کرد که برگه جعلی است.

وی پیش از این صاحب امتیاز و مدیرمسئولی روزنامه وطن امروز، نماینده مردم تهران در مجلس نهم شورای اسلامی، قائم‌مقام بنیاد تعاون سپاه، معاون اجتماعی و امور استان‌های ستاد اجرایی فرمان امام، رییس هیات مدیره بنیاد اجتماعی احسان، مدیرعامل شرکت توسعه صنعت و معدن تدبیر، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان ملی جوانان، مدیرعامل سایپا، مدیرعامل پارس خودرو و مشاور اجتماعی رییس‌جمهور از دیگر مسوولیت‌هایی است که بر عهده داشته است.

بذرپاش نظر نمایندگان را نسبت به خود جلب کرد

با استعفای رستم قاسمی از تصدی وزارت راه و شهرسازی که به علت بیماری بیان شده است، دولت سیزدهم مهرداد بذرپاش را به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

بذرپاش روز دوشنبه ۱۵ آذرماه در کمیسیون‌های مجلس از جمله کشاورزی، اقتصادی، عمران و انرژی برای ارائه برنامه‌های خود حاضر شد که خبرهای منتشر شده از این کمیسیون‌ها حاکی از رای موافق قاطع نمایندگان به برنامه‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی بود.

حواشی زیادی در خصوص این گزینه به وجود داشت از جمله اینکه وی قبل از حضور در جلسه رای اعتماد، موافقت نمایندگان را گرفته بود و در حال چینش تیم جدید برای ساختار وزارتخانه بوده است که برخی آشنایی بذرپاش از طریق حضور در مجلس را دلیل موافقت اکثریت نمایندگان می دانند.

در پایان روز سه شنبه ۱۶ آذر مجموع آرا: ۲۶۳، موافق: ۱۸۷، مخالف: ۶۴، ممتنع: ۷ ،باطله: ۵ و به صورت قاطع بر کرسی وزارتخانه نشست.

حواشی مهرداد بذرپاش در آستانه ورود به خیابان آرژانتین

در گذشتنه انتقادات زیادی بر مسئولیت های وی وجود داشت. از یک سو او را فاقد تجربه اجرایی و از سوی دیگر با حوزه اقتصادی ناآشنا می دانستند. تجربه کوتاه مدت او در سایپا هم نشان داد که او تجربه و دانش اقتصادی و حوزه مسکن را ندارد.

 آیا واقعا وزیر جوان دولت می تواند از پس وعده دولت پیرامون ساخت ۴ میلیون مسکن تا انتهای دولت برآید یا خیر؟ این سوالی است که بذرپاش در پاسخ به آن گفت: در قانون جهش تولید مسکن ساخت 4 میلیون مسکن  پیش‌بینی شده است و این در حالی است که برای تحقق این موضوع در کشورمان با کمبود مهندس، تکنسین و ... مواجه نیستیم اما با این سوال مواجه‌ایم که چرا مسکن ساخته نمی‌شود. آیا می‌توان مثل مسکن مهر ردیف مشخص برای آن پیش‌بینی کرد. همه در یک کشتی نشسته‌ایم و فکر نکنیم مقصر فقط دولت است زیرا همه ما یک ایران، یک کشور، یک نظام و با یک سرپرست و ولی هستیم و که کشور اداره می‌شود؛ مگر می‌‌شود برای مردم کار نکنیم.

  • ناشناس ارسالی در

    جای بسی سوال .این سن و اینهمه پست .تا وص ل نباشی ...

ارسال نظر