|
کدخبر: 281007

۱۱۲ واحد مسکونی به این افراد واگذار شد

مدیرکل بهزیستی کردستان گفت: از اول امسال تا پایان آبان، ۱۱۲ واحد مسکونی شهری و روستایی مددجویی به معلولان (جامعه توانجویان) استان واگذار شد.

حسین رسولی روز سه‌شنبه اظهار داشت: علاوه بر این واحدها، ۳۸ واحد مسکونی دیگر در هفته معلولان (۱۲ تا ۱۸ آذر) واگذار خواهد شد و ۳۸ واحد دیگر نیز در دست احداث است که در آینده در اختیار این قشر قرار می‌گیرد.

وی افزود: همچنین در سال جاری ۱۲۷ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال تسهیلات ودیعه مسکن به ۲۱۰ خانوار دارای عضو معلول تخصیص داده شده است، ضمن اینکه ۲۰ میلیارد ریال کمک هزینه بلاعوض مسکن نیز به معلولان پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی کردستان برخورداری از معافیت انشعابات آب و برق و گاز و عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در سال جاری را از دیگر اقدامات انجام شده برای جامعه معلولان استان اعلام کرد و گفت: در این راستا ۳۳۰ خانوار به ارزش پنج میلیارد و ۲۲۲ میلیون ریال از این معافیت برخوردار شدند.

وی در ادامه به تسهیلات اشتغال معلولان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در سال جاری از محل تبصره های ۱۶ و ۱۸ برای هزار و ۲۶۱ نفر، ۹۷۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پرداخت شده است که براساس آن ۶۳ طرح در قالب کارفرمایی، ۷۷۱طرح به صورت کسب و کار و ۴۶۷طرح هم در قالب مشاغل خانگی اجرا شد.

رسولی افزود: همچنین مبلغ ۱۳ میلیارد ریال برای ۹۳۶ نفر در قالب ۱۲۳ نفر عدم کارایی، ۸۳۵ نفر بیمه خویش فرمایی و ۹۱ نفر کارفرمایی پرداخت شده است.

در استان کردستان بیش از ۳۴ هزار معلول شناسایی شده و از خدمات مستمر و غیر مستمر بهزیستی بهره مند هستند.

از ۱۲ تا ۱۸ آذر با عنوان گرامیداشت هفته معلولان نامگذاری شده است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها