|
کدخبر: 273111

ایرلاین ها تنها متصدی فروش بلیت‌های هوایی اربعین

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده که فروش بلیت‌های اربعین فقط از طریق سایت‌های خود ایرلاین‌ها انجام شود و آژانس‌های هواپیمایی فروش بلیت نخواهند داشت.

شهریار افندی‌زاده درباره تمهیدات اندیشیده‌شده برای تسهیل در تردد زائرین اربعین، گفت: در حمل‌ونقل ریلی افزایش قیمتی وجود نخواهد داشت و با تاکید مقام عالی وزارت راه و شهرسازی، قیمت بلیت رفت و برگشت تهران–نجف و تهران–بغداد از ۱۵ شهریورماه شش میلیون تومان تعیین شده است که نسبت به قیمت‌های قبل، کاهش پیدا کرده است.

 

وی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری هم به تمام شرکت‌های ایرلاین ابلاغ کرده است که فروش بلیت‌های اربعین فقط از طریق سایت‌های خود ایرلاین‌ها انجام شود و آژانس‌های هواپیمایی فروش بلیت نخواهند داشت. وزیر راه و شهرسازی تاکید بسیاری بر این موضوع داشته و در این راستا هم بازرسان ویژه وزارت راه و شهرسازی در پایانه‌ها مستقر شده‌اند.

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگوی ویژه خبری اضافه کرد: در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای هم ما با جابه‌جایی حدود ۱.۵ میلیون زائر اربعین در ناوگان حمل‌ونقل عمومی و حدود سه میلیون نفر در بخش حمل‌ونقل شخصی روبه‌رو هستیم. ما نرخ همه انواع بلیت‌ها را در پایانه‌ها درج کرده‌ایم و مدیران سازمان حمل‌ونقل و پایانه‌ها، در پایانه‌ها میز خدمت گذاشته‌اند. همچنین تاکید شده که اتوبوس‌ها به هیچ عنوان نباید دربستی باشند و همین امروز با دو، سه شرکت متخلف هم در این زمینه برخورد صورت گرفته و فعالیت‌شان به‌صورت موقت، به حالت تعلیق در آمده است.

افندی‌زاده از الزام صدور بلیت برای یک‌به‌یک زائرین خبر داد و عنوان کرد: چنانچه زائرین شکایتی در این رابطه دارند، می‌توانند با مراجعه به مدیرانی که در سازمان پایانه‌ها مستقر هستند یا در تماس با تلفن گویا ۱۴۱ شکایت خود را مطرح کنند. در این راستا تاکنون با سه شرکت که مسافران را به‌صورت دربستی و با قیمت‌های بالاتر از نرخ مصوب جابه‌جا کرده‌اند، برخورد صورت گرفته است.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر