|
کدخبر: 256703

پنج نکته‌ مهم در روز اسباب‌کشی

حمل و نقل در تهران با توجه به شرایط خاص خیابان‌های آن، همیشه کاری چالش‌برانگیز و پر دردسر است که اگر با دقت و مهارت انجام نشود، می‌تواند مشکلات زیادی در پی داشته باشد. وقتی از باربری تهران صحبت می‌کنیم، منظور جابه‌جایی انواع بار در حجم‌ها و اندازه‌های مختلف به سراسر شهر یا اطراف آن است. این جابه‌جایی بسته به نوع بار، گاهی نیازمند زمان‌بندی دقیق است؛ گاهی به بسته‌بندی دقیق و رانندگی ایمن بستگی دارد و زمانی نیازمند ماشین‌های مخصوص است.

در ادامه این مطلب قصد داریم نکاتی را در ارتباط با انتخاب بهترین نوع باربری در تهران و ریزه‌کاری‌های مربوط به این نوع جابه‌جایی را بررسی کنیم. همچنین به مسائلی می‌پردازیم که در روز‌های اسباب کشی باید بدانید، با ما همراه باشید.

اسباب-کشی

اولین تصویری که همیشه از اسباب‌کشی و جابه‌جا کردن وسایل به ذهن می‌آید، جعبه‌های سنگین، خانه درهم ریخته و شلوغی و سردرگمی است؛ در اینجا می‌خواهیم این تصویر را کمی دست‌کاری کنیم و با چند راهکار ساده، به شما کمک کنیم نه‌تنها از استرس و نگرانی اسباب‌کشی رها شوید، بلکه این تغییر مکان را به خاطره‌‌ای شیرین و آغازی جدید تبدیل کنید. 

رزرو باربری تهران به شیوه درست

با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌بینید که تعداد باربری‌های شهر تهران به قدری زیاد است که شاید در ابتدا فکر کنید نیازی به رزرو نیست و هر زمان که اراده کنید، با یکی از آن‌ها تماس بگیرید! اما این تفکر درستی نیست. چرا که اگر بخواهید با خیالی راحت و با هزینه‌ای منطقی وسایل زندگی خود را جابه‌جا کنید، حتماً باید بتوانید از صلاحیت باربری که انتخاب می‌کنید مطمئن شوید و همین‌طور باید بررسی کنید که خدمات ارائه شده در این باربری مطابق نیاز شما هست یا خیر!

این نکته زمانی پررنگ‌تر می‌شود که قرار است باربری بین شهری (مثل باربری تهران به شهرستان) را تجربه کنید؛ در این شرایط اسباب و اثاثیه مدت زمان بیشتری در ماشین هستند و در نتیجه بسته‌بندی اصولی و رانندگی ایمن در سالم رسیدن آن‌ها به مقصد نقش مهمی خواهند داشت. پس ابتدا خوب تحقیق کنید و باربری مورد نظر خود را از مدتی قبل رزرو کنید.

دسته‌بندی وسایل

توصیه ما به شما این است که قبل از زمانی که قرار است یک شرکت باربری برای بسته‌بندی و جابجایی وسایل شما بیاید، تا جایی که می‌توانید وسایل را جدا دسته‌بندی کنید و حتماً فهرستی از وسایل داشته باشید. به عنوان مثال لوازم آشپزخانه را در گوشه‌ای از آشپزخانه قرار دهید و روی کارتن وسایل محتویات آن را بنویسید؛ با انجام این کار ساده، وقتی به خانه جدید می‌رسید، کارتن‌های هر بخش از خانه در قسمت مخصوص خودش قرار می‌گیرد و هم از بی‌نظمی و بهم‌ریختگی جلوگیری کرده‌اید، هم کار باز کردن و چیدن وسایل راحت‌تر خواهد شد.

آماده کردن و جدا کردن وسایل گران‌بها

مطمئناً در هر خانه یک سری وسایل مانند طلا، جواهرات، اسناد و مدارک، کارت‌های بانکی، کارت‌های شناسایی، آلبوم‌های عکس یادگاری و... وجود دارند که از ارزش مادی و معنوی بالایی برخوردار هستند؛ این نوع وسایل معمولاً فضای زیادی نمی‌گیرند و جابه‌جایی آن‌ها با ماشین‌های شخصی امکان‌پذیر است.

توصیه ما به شما این است که این وسایل را قبل از اینکه باربری‌ها برای جابجایی وسایل مراجعه کنند، آماده و جدا کنید، تا هم خیال شما راحت باشد و هم خیال باربری‌ها از این جهت آسوده باشد و از ایجاد مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

توجه به تعداد کارتن‌ها

کارتن یکی از اصلی‌ترین ابزار‌ها در هنگام اسباب‌کشی است. تعداد و کیفیت کارتن‌هایی که برای بسته‌بندی اسباب و اثاثیه استفاده می‌کنید، نقش اساسی در نظم و ایمنی کار ایفا خواهد کرد. اگر تعداد کارتن‌ها کافی نباشد، مجبورید وسایل را روی هم بریزید و نمی‌توانید به خوبی آن‌ها را دسته‌بندی کنید و در نتیجه باز کردن و چیدن آن‌ها هم دردسر خواهد بود. حتی ممکن است به خاطر این بهم‌ریختگی چیزی گم شود و یا آسیب ببیند.

اگر قادر به پیدا کردن تعداد مورد نیاز کارتن نبودید، می‌توانید از باربری که انتخاب کردید بخواهید کارتن‌های مناسب برای شما آماده کند. جنس کارتن‌ها نیز مهم است که پاره نشود یا از ضربه دیدن وسایل جلوگیری کند.

هماهنگی با اعضای خانواده

برای جمع‌آوری وسایل و حمل و نقل آن از دیگران کمک بخواهید. به این ترتیب، هم سرعت و هم دقت شما در کار بالا می‌رود اما توجه داشته باشید که باید این کار را با هماهنگی و نظم انجام دهید که باعث شلوغی و سردرگمی نشود. وظایف هریک از اعضای خانواده را مشخص کنید و به هرکدام یک مسئولیت بدهید. حتماً همگی از یک روش مشخص در بسته‌بندی و برچسب زدن استفاده کنید که هنگام بازکردن وسایل گیج نشوید.

چگونه بهترین باربری را انتخاب کنیم؟

انتخاب باربری که بتواند خدمات مورد نیاز و انتظار شما را برآورده کند، در میان تعداد بالای باربری‌های تهران کمی نیازمند دقت و توجه است. پس از آنکه باربری‌های تهران را در اینترنت جستجو کردید و فهرستی از آن‌ها نوشتید، با تک‌تک این باربری‌ها تماس بگیرید و لیست خدماتی که ارائه می‌دهند بنویسید. حتماً درباره جزئیات سؤال کنید، به عنوان مثال اگر اجسام سنگین در میان وسایل شما وجود دارد، در ارتباط با نحوه جابه‌جایی اجسام سنگین در اسباب‌کشی از باربری سؤال کنید. در نهایت با مقایسه این خدمات، می‌توانید بهترین باربری را انتخاب کنید.

باربری ایرانکس یکی از شرکت‌های معتبر در زمینه جابه‌جایی انواع اجسام و اسباب و اثاثیه است که از ۱۳۸۴ فعالیت خود را در تهران آغاز کرده و در حال حاضر شعبه‌های خود را در شهر‌های متعددی از جمله کرج، اصفهان، شیراز و مشهد گسترش داده است. از جمله خدمات این باربری می‌توان به حمل و نقل بار و اثاثیه، حمل بار‌های سبک و سنگین، مشاوره رایگان در ارتباط با باربری، بیمه‌نامه معتبر حمل کالا، حمل بار به شهرستان و حمل کالا‌های سردخانه‌ای اشاره کرد.

برای دریافت هرگونه راهنمایی و مشاوره می‌توانید با شماره‌های شرکت تماس بگیرید.

آدرس شرکت باربری ایرانکس: تهران، خیابان رجایی جنوب، خیابان شهر سنگ، پلاک ۱۲

شماره تماس: ۰۲۱۵۵۲۰۴۰۰۶(۲۰ خط)

جمع‌بندی

اسباب‌کشی اصولی نه‌تنها کابوس نیست، بلکه آماده شدن برای تغییری شیرین و آغازی تازه خواهد بود. کافی است وسایل خود را درست دسته‌بندی کنید و برای حمل آن‌ها از یک شرکت معتبر کمک بگیرید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها