|
کدخبر: 251202

ممنوعیت فروش بلیت قطار به صورت چارتر و گروهی

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه روزانه ۳۰ قطار از تهران به مشهد اعزام شده است، گفت:در ۶ روز گذشته ۴۱۲هزار نفر با قطار به سفر رفته‌اند.

«میعاد صالحی» اظهارداشت: از ۲۴ تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۰، یکهزار و ۱۵۷ قطار اعزام شده که این عدد در سال گذشته یکهزار و ۱۶۴ بوده است.

وی گفت: در این بازه زمانی ۴۱۲هزار نفر مسافر قطار بودند، اما در دوره مشابه سال گذشته تعداد مسافران ۲۶۰ هزار بوده است.

صالحی با اشاره به افزایش قطار در بعضی مسیرها نسبت به سال گذشته افزود: روزانه در مسیر تهران - مشهد دو اعزام، در مسیر اصفهان - مشهد یک اعزام، در مسیر تبریز - مشهد دو اعزام، رشت - مشهد یک اعزام، اراک - مشهد هر دو روز یک اعزام و ارومیه - مشهد هفته‌ای یک اعزام افزایش قطار داشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، تهران - مشهد که روزانه دو اعزام نسبت به سال گذشته افزایش داشته را به عنوان پرترددترین مسیر عنوان کرد.

وی گفت: در مسیر تهران‌ - مشهد روزانه ۱۵ هزار و ۲۰۰ صندلی ایجاد شده و روزانه ۳۰ اعزام در این مسیر صورت می‌گیرد. همچنین روزانه مبدا و یا مقصد ۵۴هزار و ۲۰۰ نفر از مسافران ایستگاه مشهد است.

صالحی قطارهای جدید چهار ستاره (طلاییه یک رام، ارگ دو رام) و (پنج ستاره فدک، یک رام) و نیز قطارهای چهار ستاره نوین بازسازی شده به تعداد دو رام را از جمله اقدامات انجام شده برای نوروز ۱۴۰۱ برشمرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: با هدف افزایش بهره‌وری، با وجود افزایش ظرفیت قطارها تعداد اعزام رشد چندانی نسبت به سال گذشته نداشته است و تعداد واگن هر قطار افزایش داشته اما تعداد قطار افزایش نداشته است.  

وی با اشاره به افزایش نیافتن قیمت بلیت قطارها طی ۱۹ ماه گذشته گفت: فروش بلیت به‌ صورت چارتر و گروهی ممنوع و حداکثر سه برابر قیمت بلیت چهار ستاره به‌ عنوان سقف برای قیمت بلیت قطارهای پنج ستاره تعیین شده است.

صالحی همچنین به اقدامات فرهنگی، از جمله راه‌انداری جشن و توزیع بسته فرهنگی، تشدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی، راه‌اندازی سامانه «ایران من» و صدور بلیت بر اساس واکسیناسیون کرونا اشاره کرد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر