|
کدخبر: 241060

برنامه دولت برای ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای ساخت ۴ میلیون مسکن ۲ بخش (پارت) تعریف کردیم، گفت: نیاز کشور سالانه بیش از یک میلیون واحد مسکونی است و در عین حال باید مدنظر داشت که مسکن پیشرانه اقتصاد است.

راه و مسکن برنامه دولت برای ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی

رستم قاسمی با اشاره به تحریم‌های فلج‌کننده آمریکا به ویژه در زمینه دارویی و پزشکی اظهار داشت: این تحریم‌ها و فشارها را در بخش‌های حساس و مهم افزایش دادند تا آن فلج‌کنندگی که منظورشان بود، اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه این فشارها و تحریم‌ها به اذعان خود مسئولان آمریکایی بر ایران اثری نداشت، گفت: این اتفاقی بود که در کشور افتاده و با وجود همه فشارهای کنونی کشور در حال ساخت و اجرای طرح‌های بزرگ است که امیدوارم این اتفاقات بزرگ برای مردم نیز تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی دو رسالت سنگین بر عهده دارد، عنوان کرد: نخستین رسالت در موضوع حمل و نقل است که هم بخش ریلی عقب ماندگی داریم و هم آزادراهی و بزرگراهی؛ در سال ۱۶-۱۷  هزار نفر در کشور تلفات جاده‌ای داریم و باید برای کاهش این تلفات در حوزه راهسازی تحول جدی ایجاد شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه عقب ماندگی در حمل و نقل داریم، تصریح کرد: باید در این حوزه تحول ایجاد کنیم تا شاهد کارها و نگاه‌های جدید در کشور باشیم.

قاسمی با بیان اینکه رسالت دوم وزارت راه و شهرسازی مسکن است، گفت: مسکن یک موضوع بسیار مهمی است و برخی ممکن است فکر کنند که ساخت ۴ میلیون مسکن در ۴ سال ممکن یا نیاز نباشد در صورتی که نیاز کشور بیش از احداث ۴ میلیون مسکن در ۴ سال است. 

وی با بیان اینکه اکنون ۸-۹ میلیون نفر مجرد داریم که اینها نیاز جدی به مسکن برای ازدواج و تشکیل خانواده دارند، افزود: در حال حاضر حدود یک میلیون واحد مسکونی در دست اجرا داریم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای ساخت ۴ میلیون مسکن ۲ پارت تعریف کردیم، گفت:  ۲ پارت ۲ میلیونی تعریف کردیم که امیدواریم به زودی در سال آینده به این سقف در گام اول برسیم.

 

 

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها