|
کدخبر: 229921

به این افراد وام ارزان قیمت مسکن پرداخت می شود

نیکزاد گفت: تا هفته آینده با هماهنگی بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه در راستایی عملیاتی شدن دستور ریاست جمهوری بخشنامه وام مسکن روستایی به بانک‌های عامل ابلاغ می‌شود.

راه و مسکن به این افراد وام ارزان قیمت مسکن پرداخت می شود

اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن در رابطه با پرداخت تسهیلات ساخت مسکن روستایی در برنامه روی خط خبر شبکه خبر گفت: در سال ۱۳۸۴، ۷ درصد از واحد‌های مسکونی کشور نوسازی شدند و براساس برنامه ریزی در طول ۱۶ سال اخیر و پرداخت وام ارزان برای ساخت مسکن روستاییان، هم اکنون حدوده ۵۰ درصد واحد‌های مسکونی روستایی نوسازی شده است.

او گفت: برنامه ریزی بر این است که، باید سالیانه حدوده ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی را در سراسر کشور نوسازی کنیم که در سال ۱۴۱۰ هیچ واحد مسکونی روستایی غیر مقاوم نداشته باشیم.

 نیکزاد گفت: وام مسکن روستایی باید ۲۰۰ میلیون تومان می شد و با سود ۵ درصد به صورت ضمانت سفته زنجیره‌ای سه نفر و بازپرداخت ۲۰ ساله به روستاییان پرداخت می شد.

رئیس بنیاد مسکن گفت: در خصوص سود وامی که به روستاییان پرداخت می‌شود و نحوه ضمانت وام، مقداری اختلاف نظر میان بانک‌های عامل و سازمان برنامه  و بودجه بود که بعد از پیگیری ها، ریاست جمهوری دستور به پرداخت وام روستایی با شرایطی همچون بازپرداخت ۲۰ ساله، سود ۵ درصد و ضمانت سفته زنجیره‌ای ۳ نفره دادند.

نیکزاد در رابطه با زمان پرداخت وام ساخت مسکن روستایی گفت: تا هفته آینده با هماهنگی بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه در راستایی عملیاتی شدن دستور ریاست جمهوری بخشنامه این وام‌ها به بانک‌های عامل ابلاغ می شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • علیرضا ارسالی در

    توراخدافکری بابت وام بافت فرسوده شهری با کارمزد کمتری باشین ماهم بااین وام صاحب خانه بشویم

ارسال نظر