|
کدخبر: 220848

از کاهش قیمت بلیت هواپیما چه خبر؟

سامانی، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی ضمن تکذیب هرگونه افزایش قیمت بلیت هواپیما تاکید کرد: به طور متوسط نرخ بلیت هواپیما در تمام مسیرهای هوایی کاهش ۱۵ درصدی داشته است.

مقصود اسعدی سامانی افزود: بر اساس توافق بین انجمن شرکت های هواپیمایی و سازمان هواپیمایی کشوری از اول آذر ماه سال جاری بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی به علت کاهش هزینه های سفرهای هوایی به طور میانگین ۱۵ درصد کاهش یافت، اما این کاهش شامل بیزنس کلاس نمی شود.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی اظهارداشت: قیمت بلیت صندلی های بیزنس کلاس از نرخ های مصوب تبعیت نمی کند و شرکت های هوایی راسا می توانند قیمت صندلی های بیزنس کلاس خود را تعیین و به فروش برسانند.

سامانی با بیان اینکه قیمت مصوب مسیر تهران - مشهد پس از کاهش قیمت به ۹۸ هزار تومان رسید، گفت: به علت کاهش تقاضای سفر در بازار امروز قیمت بلیت تهران - مشهد توسط برخی از شرکت های هوایی به ۵۱۰ هزار تومان رسیده است و این نشان می دهد این شرکت ها بیش از ۴۰ درصد زیر قیمت بلیت خود را عرضه می کنند.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی یادآورشد: بررسی های ما نشان می دهد که در طول چند روز گذشته که قیمت بلیت هواپیما کاهش پیدا کرده، بسیاری از بلیت شرکت های هوایی در مسیر تهران - مشهد به عنوان پرترددترین مسیر هوایی کشور بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان به مسافران عرضه شده است.

انتقاد از جوسازی های افزایش قیمت بلیت هواپیما

این مقام مسئول در انجمن شرکت های هواپیمایی از جوسازیهای برخی سایت ها مبنی بر افزایش قیمت بلیت هواپیما انتقاد کرد و افزود: همه شرکت های هوایی از اول آذرماه در تمام مسیرهای داخلی، قیمت بلیت خود را کاهش داده اند و هم اکنون هیچ شرکت بیش از نرخ مصوب بلیت عرضه نمی کند.

سامانی تاکید کرد: هموطنان در صورت مشاهده هرگونه قیمت بلیت هواپیما بیش از نرخ مصوب، مراتب را می توانند به سازمان هواپیمایی کشوری و یا انجمن شرکتهای هواپیمایی اطلاع دهند تا موضوع مورد بررسی قرار گیرد و نرخ های بلیت هواپیما در مسیرهای مختلف در سایت انجمن شرکت های هواپیمایی به سهولت قابل دسترسی است.

 

منبع: بازار

ارسال نظر