|
کدخبر: 228325

مرزهای خوزستان بسته شد / علت چیست؟

استاندار خوزستان از ممنوعیت تردد از مرزهای زمینی و دریایی این استان به مدت ۱۵ روز خبر داد و گفت: اعمال این محدودیت تردد برای جلوگیری از شیوع سویه اُمیکرون می باشد.

صادق خلیلیان روز شنبه در نشست ستاد کرونا خوزستان که در محل استانداری برگزار شد اظهار داشت: از امروز چهارم دی ماه به مدت ۱۵ روز هیچ گونه ترددی از مرزهای زمینی و دریایی استان به جز برای گروه های هفتگانه صورت نمی گیرد.

وی افزود: تردد مسافر از فرودگاه های خوزستان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی آزاد است به گونه ای که مسافران باید ۲ دُز واکسن زده باشند یا تست منفی پی سی آر هماره داشته باشند.

استاندار خوزستان با اشاره به ایجاد محدودیت برای برگزاری هر گونه تجمع در استان گفت:شیوه نامه های بهداشتی باید در مراکز شلوغ مانند رستوران ها و پاساژها رعایت شود.

خلیلیان از مردم استان خواست خطر سویه اُمیکرون را جدی گرفته و با رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی مانع شیوع مجدد کرونا در خوزستان شوند.

وی افزود: علاوه بر پوشش دُز دوم باید تزریق دُز سوم واکسن را جدی بگیریم تا ۹۰ درصد جامعه در مقابل این سویه جدید ایمنی داشته باشیم.

خلیلیان گفت: رعایت شیوه نامه های بهداشتی بیش از واکسیناسیون اهمیت دارد و می تواند مصونیت بالایی را در جامعه ایجاد کند همچنین از بروز مرگ‌ و میر گسترده ناشیس از کرونا جلوگیری می کند.

وی افزود: لازم است که فرمانداران در راستای توسعه واکسیناسیون و افزایش رعایت شیوه نامه ها فعالیت کنند و این موضوع در ارزشیابی فعالیت آنها لحاظ می شود.

استاندار خوزستان از شرکت ها و ارگان های مختلف از جمله شرکت فولاد خوزستان که در راستای مقابله با کرونا مشارکت و همکاری داشتند قدردانی کرد.

وی در پایان ضمن تسلیت به خاطر درگذشت ۱۰ نفر از هم استانی ها در حادثه تصادف امروز جاده اهواز - خرمشهر افزود: این حادثه بسیار دلخراش بوده و بابت تاثر مردم خوزستان شد.

اکنون وضعیت تمام شهرهای خوزستان آبی و تاکنون بیش از پنج میلیون و ۸۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در استان تزریق شده است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها