|
کدخبر: 195709

ممنوعیت تردد بین شهری لغو شد؟

اگرچه مرکز مدیریت راه های کشور اعلام ممنوعیت تردد بین شهرهای قرمز و نارنجی را از گزارش‌های روزانه خود حذف کرده، اما این ممنوعیت همچنان پابرجاست و صرفا نحوه برخورد با متخلفان تغییر کرده است.

جامعه ممنوعیت تردد بین شهری لغو شد؟

مرکز مدیریت راه‌های کشور از بامداد امروز درج ممنوعیت تردد خودروهای شخصی در اطلاعیه‌های وضعیت راه‌ها را متوقف کرد که این شائبه ایجاد شد که شاید این ممنوعیت‌ها برداشته شده است.

این حذف درج ممنوعیت، شائبه احتمال لغو ممنوعیت تردد در جاده‌های بین شهری را تقویت کرد که بررسی‌ها نشان می‌دهد صحت ندارد.

ماجرا به مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا برمی‌گردد؛ در پی تشدید شیوع کووید -۱۹ در پیک پنجم، ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب کرد تا کلیه دستگاه‌های دولتی، خصوصی، بانک‌ها و اصناف از دوشنبه ۲۵ مرداد تا شنبه ۳۰ مرداد تعطیل باشند. همچنین از دیگر مصوبات آن، ممنوعیت تردد با خودروی شخصی بین شهرهای قرمز و نارنجی کرونایی بود که این ممنوعیت تا پایان وقت دیروز جمعه ۵ شهریور ادامه داشت.

در این مصوبه آمده بود که پلیس راه و سازمان راهداری موظف به بستن راه‌ها و ایجاد موانع فیزیکی برای جلوگیری از تردد خودروهای شخصی بوده و صرفاً خودروهای عمومی با پلاک «ع» امکان تردد جاده‌ای بین شهرهای قرمز و نارنجی کرونایی را دارند.

اما از صبح امروز این موانع فیزیکی حذف شده است و خودروهای شخصی نیز بین شهرها تردد می‌کنند؛ اما با استفاده از دوربین‌های تردد شمار، مشمول جریمه‌های ۵۰۰ هزار تومانی و یک میلیون تومانی خواهند شد.

مرکز مدیریت راه‌ها: محدودیت‌های دو هفته اخیر حذف شده اما ممنوعیت تردد به شهرهای قرمز و نارنجی در حال اجراست

در همین رابطه مهدی مخبر معاون مرکز مدیریت راه‌های کشور اظهار کرد: محدودیت‌های تردد همچنان به وقت خود باقی است پلیس راه نیز بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، مسئولیت اعمال این محدودیت‌ها را دارد؛ در دو هفته اخیر محدودیت‌های ویژه‌ای بود که آن محدودیت‌ها در حال حاضر برطرف شده است؛ اما منع تردد بین شهرهای قرمز و نارنجی همچنان پابرجاست.

وی افزود: منع تردد بین شهرهای کرونایی تا زمانی که وضعیت قرمز و نارنجی شهرهای کرونایی ادامه دارد، به قوت خود باقی خواهد بود.

مشاور رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز گفت: ممنوعیت تردد برداشته نشده و صرفاً با خودروهای عمومی امکان سفر بین شهرهای قرمز و نارنجی وجود دارد؛ ضمن اینکه مجوزهایی که قبلاً برخی فرمانداری‌ها یا استانداری‌ها ارائه می‌دادند، دیگر از درجه اعتبار ساقط است.

پلیس راه: فقط موانع فیزیکی حذف شده ولی جریمه‌های یک میلیونی پابرجاست

همچنین شب گذشته (جمعه ۵ شهریور) سرهنگ عین الله جهانی معاون اجتماعی پلیس راه راهور ناجا در گفت‌وگوی زنده با خبر ۲۱ شبکه یک سیما با اشاره به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر ممنوعیت تردد بین شهرهای قرمز و نارنجی کرونایی گفت: تا ۵ شهریور ممنوعیت تردد در ۳۸۲ نقطه از جاده‌های کشور اعمال شد؛ برای اجرای این منع ترددها چاره‌ای جز استفاده از نرده‌ها و نیوجرسی‌ها نداشتیم تا ارتباط بین استان‌ها را قطع کنیم.

وی ادامه داد: الان این شرایط به اتمام رسیده ولی در ۳۰۶ شهر قرمز و ۱۱۰ شهر نارنجی همچنان منع تردد داریم که از حالت موانع فیزیکی و حضور پلیس برداشته شده ولی با استفاده از دوربین‌ها، جاده‌ها کنترل و اعمال قانون صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول در پلیس راه گفت: اگر فردی در شهر یا استان قرمز بخواهد خارج شود، قطعاً از طریق دوربین با جریمه یک میلیون تومانی برای شهرهای قرمز، ۵۰۰ هزار تومانی برای شهرهای نارنجی و ۲۰۰ هزار تومانی بابت ورود شبانه به شهرهای زرد مواجه می‌شود.

 

منبع: مهر
  • سیدجعفرکاظمی ارسالی در

    ممنوعیت رفع شد ولی کاسبی جریمه ها همچنان پابرجااست. خدایا این چه رانتی است که در اختیار پلیس قرارداده شده است؟بخاطر جریمه ها 6ماه است که عزیزانم راندیده ام.

ارسال نظر