|
کدخبر: 202763

چطور خانه مناسب بخریم؟

داشتن یک خانه نامناسب در محله‌ای گران‌ قیمت اصلا انتخاب خوبی نیست. شما باید خانه‌ای مناسب را در مرحله‌ای که نیازهای شما را برآورده کند بخرید.

احتمالا وقتی تیتر این مطلب را خواندید با خودتان گفتید که این هم یکی از همان گزارش‌های تبلیغاتی یا مبالغه آمیز مرسوم است و خبری از خانه ارزان نیست.

اگر انتظار دارید با خواندن این مطلب قرار است معجزه‌ای رخ دهد و شما ۲۰۰ یا ۳۰۰ میلیون تومان در مرکز شهری مثل تهران خانه بخرید، دقیقا درست فکر کرده‌اید و نه تنها اتین گزارش بلکه هیچ گزارش و گفت‌وگویی دیگری هم به شما کمک نمی‌کند. اما اگر انتظار دارید از پولی که دارید بهترین بهره را ببرید و بهترین خانه ممکن را بخرید این مطلب کوتاه می‌تواند به شما کمک کند.

واقع‌نگر باشید: ابتدایی‌ترین مسئله‌ای که به شما کمک می‌کند خانه‌ای ارزان بخرید واقع‌نگری است. رویا پردازی، زیاده خواهی یا توجه به مسائل حاشیه‌ای یا غیر مهم باعث می‌شود تا شما خانه‌ای را گران‌تر از آن چه که باید بخرید یا در بهترین حالت بهترین خانه ممکن را نسبت به پولی که دارید نخرید.

داشتن یک خانه نامناسب در محله‌ای گران‌ قیمت اصلا انتخاب خوبی نیست. شما باید خانه‌ای مناسب را در مرحله‌ای که نیازهای شما را برآورده کند بخرید.

صبور باشید: برای خرید خانه آن هم در بازار امروز ایران باید صبور باشید. اگر عجله کنید احتمالا موقعیت‌های مناسب را از دست می‌دهید. اگر عجله در نوع رفتار شما مشخص باشد نیز فروشنده از عجله شما استفاده می‌کند و خانه‌ای که به آن علاقه دارید را گران‌تر به شما می‌فروشد. پس صبور باشید و جست‌وجو کنید. گاهی می‌توانید خانه‌ای را پیدا کنید که بیش از قیمتش ارزش دارد.

به چند مشاور املاک و چند محله سر بزنید: حوصله داشته باشید و به چند مشاور املاک و چند محله همجوار سر بزنید. گاهی با یک جا به جایی کوچک در محله مطلوب خود می‌توانید خانه‌ای فراسوی انتظارات خود پیدا کنید.

متن را قربانی حاشیه نکنید: خوش نقشه بودن خانه، سالم بودن آن و مسائلی از این دست بسیار مهم‌تر از این است که خانه امکان یک نوع نورپردازی خاص یا چیزی شبیه به این را داشته باشد. چشم پوشی از این امکانات لوکس باعث می‌شود تا بتوانید خانه خوش قیمت‌تری پیدا کنید.

دنبال خانه‌هایی که دنبال فروش فوری هستند بگردید: به علت راکد بودن بازار گاهی فروشندگان با کمبود خریدار روبه‌رو هستند. اگر بودجه به نسبت مناسبی دارید دنبال خانه‌هایی بگردید که مالک آن دنبال فروش فوری آن هستند. به این صورت شاید بتوانید یک خانه را ۱۰، ۲۰، یا حتی ۴۰ درصد ارزان‌تر از ارزش واقعی آن بخرید. با این همه در هنگام خرید چنین واحدهایی حتما از مشاور املاک و مشاور حقوقی مطمئن بهره ببرید.

در نهایت آنطور که محمود رضا غفرانی، مدرس و مشاور راهبردی املاک و مستغلات گفته بود «به دلیل افزایش هر روزه قیمت‌ها شما باید به جیب خود نگاه کنید و ببنید در کجا می‌توانید خانه بهتری بخرید. شما با ۲ میلیارد تومان در بعضی از مناطق اصلا نمی‌توانید خانه بخرید ولی در بعضی از مناطق می‌توانید انتخاب کنید که یک ملک نوساز ۵۰ متری بخرید یا یک ملک میانسال یا کلنگی ۸۰ متری.»

منبع: سلام نو

ارسال نظر