|
کدخبر: 199426

وام یک میلیاردی مسکن جوانان شامل چه کسانی خواهد شد؟

دارندگان حساب پس انداز مسکن جوانان برای اطلاع از شرایط دریافت و بازپرداخت وام یک میلیاردی مسکن این گزارش را با ما همراه باشند.

راه و مسکن وام یک میلیاردی مسکن جوانان شامل چه کسانی خواهد شد؟

وضعیت بازار مسکن، افزایش قیمت ها و افزایش تورم در بخش های مختلف اقتصاد فشار مضاعفی بر خانواده ها گذاشته است. سهم بزرگی از درآمد خانواده ها صرف هزینه مسکن می شود. بازار مسکن در چند سال اخیر شاهد پدیده های نامتعارفی همچون اجاره پشت بام بوده است. به همین جهت، حل معضل وضعیت نابسامان مسکن باید در اولویت تصمیم ها قرار بگیرد.

وام یک میلیارد تومانی مسکن جوانان

در روزهای گذشته خبر افزایش سقف وام مسکن جوانان در رسانه ها جریان ساز شد. مدیرعامل بانک مسکن در نشست خبری از درخواست اولیه وام مسکن جوانان به رقم ۴۰۰ میلیون تومان سخن گفت که در ادامه با وجود رشد مجدد قیمت ها در حوزه مسکن، رقم درخواستی وام مسکن جوانان افزایش پیدا کرد و به رقم یک میلیارد تومان رسید.

شرایط دریافت وام یک میلیاردی مسکن جوانان

کسانی که از سال ۱۴۰۰ اقدام به افتتاح حساب پس انداز مسکن جوانان کرده اند، بعد از گذشت دوره ۵ تا ۱۵سال، از تسهیلات وام مسکن جوانان با این حساب بهره مند خواهند شد. کسانی که ماهانه ۲۰۰ هزارتومان برای این تسهیلات واریز کنند، نرخ سود این تسهیلات ۶ درصد محاسبه خواهد شد.

تفاوت دریافت تسهیلات وام مسکن در انتهای ۵ سال با ۱۵ سال

قابل ذکر است که تسهیلات وام مسکن جوانان در پایان سال پنجم (۱۴۰۵) در تهران ۴۰۰ میلیون تومان، در شهرهای بزرگ و مراکز استان ۳۵۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان قابل دریافت خواهد بود. افرادی که تسهیلات وام مسکن جونان را در پایان سال پانزدهم دریافت کنند، مبلغ دریافتی ۱ میلیارد تومان و نرخ سود این تسهیلات ۹ درصد محاسبه خواهد شد.

شرایط واریز ماهانه برای دریافت وام

دارنده حساب وام مسکن جوانان در ۵ سال اول هر ماه ۲۰۰ هزار تومان، در سال‌های ششم تا دهم هر ماه ۳۰۰ هزار تومان و در سال‌های یازدهم تا پانزدهم نیز هر ماه ۴۰۰ هزار تومان واریز می کند تا در پایان دوره ۱۵ سال تهسیلات یک میلیارد تومانی را دریافت نماید.

شرایط بازپرداخت وام تسهیلات مسکن جوانان

شرایط بازپرداخت تسهیلات یک میلیارد تومانی مسکن، ۲۰ ساله اعلام شده است. دریافت کننده تسهیلات وام مسکن جوانان ماهانه ۸ میلیون و ۹۹۷ هزار و ۲۵۹ تومان واریز قسط خواهد کرد. در پایان سال بیستم، ۲ میلیارد و ۱۵۹ میلیون و ۳۴۲ هزار تومان گیرنده وام به بانک واریز کرده است که با کسر یک میلیارد تومان اصل وام، ۱ میلیارد و ۱۵۹ میلیون و ۳۴۲ هزار تومان آن سود این تسهیلات خواهد بود.

رقم وامی که از محل حساب مذکور (حساب پس انداز مسکن جوانان) به کسانی که در سال جاری اقدام به افتتاح حساب کرده اند، داده می‌شود، در پایان سال پانزدهم (سال ۱۴۱۵) در تهران یک میلیارد تومان، کلانشهرها ۸۵۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۷۰۰ میلیون تومان است.

ارسال نظر