|
کدخبر: 197676

فرودگاه کابل بازگشایی شد

فرودگاه کابل بازگشایی شده و نخستین پرواز داخلی در این فرودگاه روز شنبه انجام خواهد شد.

راه و مسکن فرودگاه کابل بازگشایی شد

شبکه خبری الجزیره به نقل از خبرنگار خود اعلام کرد که سفیر قطر در افغانستان اعلام کرده که یک تیم فنی توانست باند فرودگاه کابل را برای دریافت کمک‌های بشر دوستانه باز کند و به زودی پرواز‌های داخلی از سر گرفته می‌شود.

به گفته برخی از مسئولان افغانستان در فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی، نخستین پرواز داخلی در این فرودگاه عصر امروز شنبه انجام خواهد شد.

بر این اساس، نخستین هواپیما پس از حوادث اخیر افغانستان، به مزار شریف و پس از آن یک هواپیمای دیگر به هرات پرواز خواهد کرد.

بدین ترتیب نخستین پرواز داخلی در فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی پس از حوادث اخیر افغانستان که با خروج آخرین نظامیان آمریکایی، در ۳۰ آگوست کنترل آن به دست طالبان افتاده است، امروز انجام خواهد شد.

به گزارش الجزیره، سفیر قطر می‌گوید که باند فرودگاه با همکاری مقامات در افغانستان تعمیر شده است.

وی با اشاره به اینکه مشکلات فرودگاه برطرف شده است تاکید کرد که پرواز‌های داخلی امروز راه اندازی خواهد شد و طی روز‌های آینده پرواز‌های بین المللی نیز از سرگرفته می‌شود.

دیروز یک هواپیمای قطری حامل متخصصان فنی، دستگاه‌های ویژه برای کمک به بهبود وضعیت فرودگاه حامد کرزی و هواپیمای امارات حامل مواد غذایی و دارو در این فرودگاه فرود آمد.

شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر روز پنجشنبه گذشته در نشست خبری مشترک با دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس در دوحه، گفت که این کشور با طالبان ارتباط دارد و با ترکیه برای حمایت فنی احتمالی برای از سرگیری پرواز‌ها در فرودگاه کابل همکاری می‌کند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها